MIKSI IHMEESSÄ ne kakarat pitää pukea + 5 asteen kelillä toppaan päästä varpaisiin? Sitten niille ollaan vihaisia, kun ne huutavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu juttu

Vieras
Ei voi kun ihmetellä tät nykyäitien menttaliteettia pukea lapselleen joku hemmetin lapsilisä päälle :o.

Eli vain siksi kun lapsi sattuu olemaan lapsi, se on sallittavaa tukehduttaa vaatteisiin!

Toppavaatteet ovat pakkasia varten! Nykyään kun on ties mitä tecciä ja kecciä. tuuli ei pääse vahingossakaan mistään raosta pujahtamaan lapsen ulkovaatteiden alle. SILTI monen asteen plussalla lapsiraukka raahustaa villakerrastossa, toppahaalarissa ja kypärämyssyssä kera karvalakin.

Suostuisitteko itse tekemään vaikka päivittäisostoksenne kaikessa rauhassa tuskanhiki selästä valuen? Eikö sitä vetoketjua haalarista voi avata EDES kaupassa? Vai uhkaako se paleltumiskuolema siellä Prismassakin? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No täälä ei tarkene syysasuilla enää. Siksi. Asumme Lapissa.

No teillä ei taida olla siellä +5 astetta, vai onko? Kysymys ei ehkä sitten koskenut sinua ollenkaan...

Samaa juttua en kyllä tajua minäkään.
Siis sitä vimmaa pukea toppaa päälle.

Kyllä meillä on tyttö autoreissuilla syyspuvussa. Mutta laitettaisiin toki toppa-asu, jos mennään vaikka vaunuilla. Tärkeämpi se on kuitenkin ettei palellu. Kaupassa voi kyllä sitten nykäistä hanskat ja lakit pois siksi aikaa. En minä ainakaan ole huomannut hirveästi vanhempia jotka jotenkin huudattaisivat "ylipukeutuneita" lapsia.

Miten sä tiedät että siellä alla on villahaalari jos eivät edes vetoketjua aukaise? Meillä on täällä pohjoisessa toppavaatteet vaikka on vielä melkein syksy mutta alla onkin sitten vain sukkahousut ja bodi.

Mä puin tänään toppahaalarit molemille muksuille, ja joo huomasin pihalle mennessä et oli ihan liikaa päällä.
Mut eipä nuo olleet moksiskaan. Täytynee hankkia ulkolämpömittari.

Alkuperäinen kirjoittaja hullu juttu:
SILTI monen asteen plussalla lapsiraukka raahustaa villakerrastossa, toppahaalarissa ja kypärämyssyssä kera karvalakin.

Meillä ei ole vielä villakerrastoa,kypärämyssyä eikä karvalakkia =)

Ja toppahaalaritkin on sellaisia monta kertaa pestyjä,ohuempia.

Sitä samaa mäkin aina olen ihmetellyt. Ei aikuisetkaan suostu olemaan sisätiloissa täydet vaatetukset päällä,niin miksi pitää lapsiraukat tukehduttaa vaatteiden alle??

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
No täälä ei tarkene syysasuilla enää. Siksi. Asumme Lapissa.

No teillä ei taida olla siellä +5 astetta, vai onko? Kysymys ei ehkä sitten koskenut sinua ollenkaan...

Samaa juttua en kyllä tajua minäkään.
Siis sitä vimmaa pukea toppaa päälle.

Niinpä :D. Aloituksessa kysytään MIKSI IHMEESSÄ AJELETTE LADALLA?
Pakkohan jonkun Mersumuijan on tulla keuhkoamaan, että KOSKA MERSU NYT VAAN ON PARAS AUTO :D...

Miten sä tiedät että siellä alla on villahaalari jos eivät edes vetoketjua aukaise? Meillä on täällä pohjoisessa toppavaatteet vaikka on vielä melkein syksy mutta alla onkin sitten vain sukkahousut ja bodi.

Olen seurannut keskustelupalstoja ja galluppeja, joissa kerrotaan, mitä lapsilla on syyssuomessa päällä :)

Alkuperäinen kirjoittaja maikko:
Sitä samaa mäkin aina olen ihmetellyt. Ei aikuisetkaan suostu olemaan sisätiloissa täydet vaatetukset päällä,niin miksi pitää lapsiraukat tukehduttaa vaatteiden alle??

Koska ne ovat LAPSIA. Siksi kuulemma :D.

Moni terve lapsi liikkuu koko ulkonaoloaikansa ja näinollen ei palellu pystyyn ja vaikkei liikkuisikaan, toppavaatteita ei tarvita vesikeleillä.

Mä kuljen toppatakissa eikä ole yhtään hiki. Lapsilla on kulahtaneet toppahaalarit eivätkä valita hikeä. Katsos kun se ratkaisee mitä siellä toppavaatteen alla on.

Siis tämä koskee varmaan liikkuvien vauvojen vanhempia. Pieni vauva, joka on paikallaan vaunuissa, tarvitsee kyllä jo ainakin kevyttvanupuvun minusta, ei millään ohuella pärjää. Meidän 5 kk vauvalla ei edes mitään vk-pukuja ole, kevytvanupuku vaan, jonne lämpötilan mukaan laitan sitten alle. Villapuku, kun pakkaset tulevat. Näillä plussakeleillä on ollut ihan vaan sisävaatteet puvun sisällä, ja äp:n makuupussi.

Alkuperäinen kirjoittaja maikko:

Meillä kyllä muutama sukulainen istuu takki päällä sisällä =) Meillä on niiiin kylmä, kun on +20 astetta lämmintä

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvan äiti:
Siis tämä koskee varmaan liikkuvien vauvojen vanhempia. Pieni vauva, joka on paikallaan vaunuissa, tarvitsee kyllä jo ainakin kevyttvanupuvun minusta, ei millään ohuella pärjää. Meidän 5 kk vauvalla ei edes mitään vk-pukuja ole, kevytvanupuku vaan, jonne lämpötilan mukaan laitan sitten alle. Villapuku, kun pakkaset tulevat. Näillä plussakeleillä on ollut ihan vaan sisävaatteet puvun sisällä, ja äp:n makuupussi.

Siis liikkuvien lasten, ei liikkuvien vauvojen, tarkoitin.:-)

Toisaalta mistäpä sä voit tietää kuinka kulahtanut heidän käyttämänsä toppahaalari on? Tai kuinka helposti kyseiselle lapselle kylmä jne... Aikamoista keuhkoamista muutaman gallupin takia :) Mä en ole koskaan törmännyt lapseen joka huutaisi kuumissaan enkä aikuiseen joka ylipukisi lastansa.

täällä oli lämmintä +5, tytöllä oli kauppareissulla ohut vanuhaalari jonka alla fleecetakki, body ja trikoot. ohut kypärämyssy, paksumpi hattu ja rukkaset. oli vielä toppapussissa... mutta hyvin pärjäsi, kaupassakin nukkui osan ajasta ja herättyään huuteli iloisesti ihmisille :D

Laiska äiti ei riisu lasten vaatteista ainakin pipoa, rukkasia + takkia kaupassa. Tai ainakin pipo pois, rukkaset pois ja takki niin auki että ei tule kuuma. Kuumuus on veemäistä :snotty:

Meillä osa hoitajista pukee tuohon yli 5 asteen lämpötilaan esim. fleecehaalarin/-puvun tai villapuvun JA toppahaalarin, jonka päälle kurahousut :(

Itse jätän aina pois noi fleecet ja villat, mutta olen monta kertaa saanut kuulla siitä HYVIN negatiiviseen sävyyn...

Nimim. juuri valmistunut lastenhoitaja

Meillä tulee appiukolta heti sanomista jos ei ole tuplavaatekertaa kun on vähänkin pakkasta.

Onneksi se ei erota vk-haalaria toppahaalarista joten voi kätevästi käyttää vk-haalaria villalla ja välttyä sanomisilta. ;)

Samaa minäkin olen ihmetellyt ollessani töissä siellä Prisman kassalla. Vauvat huutaa naama punaisena toppavaatteissaan kun vanhemmat shoppailee. Kassalla sitten hymyileevät ja selittäävät että kun meidän neiti/herra ei ole tottunut olemaan tällaisissa paikoissa.
Pukekoot kukin minun puolesta lapsensa miten vaan, mutta eikö niitä vällyjä voi vähentää kaupassa olon ajaksi?

Yhteistyössä