Miksi ihmeessä apteekin pihtaa neuloja ?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi luoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi luoja

Vieras
olen pari kertaa ollut ostamassa. Toisella kertaa, kun tein korviin reiät ja tarvitsin striilin neulan (koska ns. ampuminen aiheuttaa kudospatin, jossa mammat ei satu tietämään).

Toisella kertaa tarvitsin piilottaakseni viinaa pillimehuun (festareille). Molemmilla kerroilla ei millään meinattu myydä " ei me nyt mitään neuloja voida myydä" tms. En ole mikään narkkarin näköinen. Molemmilla kerroilla olin tulossa töistä jakkupuku päällä.

Steriiliä neulaahan voi tarvita vaikka mihin: rakon puhkaisu, tikun kaivaminen jne
miksi apteekit kiletäytyvät myymästä ? laillilsta ?

Jep, olen todellakin ihmetellyt.
Olen ollut apteekissa töissä teknisenä työntekijänä, ja minua ohjeistettiin että neuloja ei saa myydä jos on oletettavaa että niitä käytetään esim. juurikin lävistyksen tekoon. Aivan järjetöntä! Jos joku aikoo itse itseään tai kaveriaan lävistää niin totta hemmetissä on aina parempi että se tehdään steriilillä neulalla eikä jollain ompeluneulalla jota huljutetaan desinfiointiaineessa huolimattomasti.

siis tä ? ai että apteekissa ohjeistetaan noin...
tiedoksi vaan, että korukauppojen ampuminen on huomattavasti vaarallisempaa ja aiheuttaa enemmän komplikaatioita kuin itse tehty korviksenreikä (jos tehty steriilillä neulalla)
Tällä perusteellahan pitää kieltää ompeluneulojenkin myynti !

Minulle sanottiin, että neuloja ei voi myydä, ennenkuin edes kerroin mihin tarvitsen.

Jep, olen todellakin ihmetellyt.
Olen ollut apteekissa töissä teknisenä työntekijänä, ja minua ohjeistettiin että neuloja ei saa myydä jos on oletettavaa että niitä käytetään esim. juurikin lävistyksen tekoon. Aivan järjetöntä! Jos joku aikoo itse itseään tai kaveriaan lävistää niin totta hemmetissä on aina parempi että se tehdään steriilillä neulalla eikä jollain ompeluneulalla jota huljutetaan desinfiointiaineessa huolimattomasti.

Eli jos aikoo neulan apteekista saada, on syytä naamioitua narkkarin näköiseksi..?:D

onko muka totta, että apteekki kieltäytyy myymästä neulaa ? sitähän voi tarvita vaikka mihin... jos minulle kävisi noin, kirjoittasin niin moneen paikkaan, että asia saisi julkisuutta. Apteekki ei todellakaan päätä itse, mihin neulaa saa käyttää !!

Mulle on tehty 8 reikää korvanlehtiin ampumalla, vanhimmat on lähes 30 vuotta vanhat. Kolme reikää on rustossa. Mitä ongelmia tässä olisi pitänyt tulla?

Tääläkään ei myydä enää ja lappujen mukaan narkkien takia. Neulan saa siis vain jos on sellanen lääke joka sitä vaatii.

Ahaa, kerropa apteekin nimi niin laitan viestiä sos- ja terveysministeriöön. Jos apteekin mielestä narkkien on parempi käyttää likaisia neuloja (ja levittää tauteja) niin sellaisilta apteekeilta oikeudet pois.
Steriiliä neulaa tarvitaan esi. rakon puhkaisemiseen, kukkakaalikorvan tyhjennykseen, tikun kaivamiseen jne apteekki ei voi kieltäytyä myymästä neulaa. JA TÄMÄ ON FAKTA. tähän lista apteekeista, jotka tekevät niin

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään;29605842:
Mulle on tehty 8 reikää korvanlehtiin ampumalla, vanhimmat on lähes 30 vuotta vanhat. Kolme reikää on rustossa. Mitä ongelmia tässä olisi pitänyt tulla?

En tiiä...ei mullakaan oo ongelmia eikä siskolla. Mut kato jos osalle tulee niin kokohomma on paha.

Mä olin vuosia sitten apteekissa töissä ja kyllä siellä myytiin neuloja ihan kyselemättä kaikille. Myös niille joista jo päälle päin näki että suoneen menee.

Eihän ne myy edes ruiskuja ilman neuloja! Ainakaan ilman kunnon selitystä. Olen sellaista käyttänyt proppujen huuhteluun nielusta, eikä huvittaisi tätä selostaa apteekin tiskillä. No ehkä täytyy vedota taas koiranpentujen syöttämiseen, sillä selostuksella on ainakin joskus ruisku herunut. Joskus aikanaan poikakaveri yritti ostaa nuuskan annosteluun neulattoman ruiskun, ei myyty kun kertoi syyn. Siihen aikaan narkkareille kuitenkin ruiskuja myytiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään;29605842:

ampumalla tulee herkästi kudospatteja ja ampumista ei enää suositella.
Se, että sinulla ei ole patteja, ei tarkoita, että monille muille voisi tulla

[QUOTE="vieras.";29605860]Eihän ne myy edes ruiskuja ilman neuloja! Ainakaan ilman kunnon selitystä. Olen sellaista käyttänyt proppujen huuhteluun nielusta, eikä huvittaisi tätä selostaa apteekin tiskillä. No ehkä täytyy vedota taas koiranpentujen syöttämiseen, sillä selostuksella on ainakin joskus ruisku herunut. Joskus aikanaan poikakaveri yritti ostaa nuuskan annosteluun neulattoman ruiskun, ei myyty kun kertoi syyn. Siihen aikaan narkkareille kuitenkin ruiskuja myytiin...[/QUOTE]

en voi uskoa, että tämä on totta !!! Minneköhän tästä voisi laittaa valituksen ? Tai kunnon juttuvinkin IL tai IS

Joku voisi kertoa MIHIN LAKIIN TAI ASETUKSEEN TÄMÄ PERUSTUU

[QUOTE="vieras.";29605860]Eihän ne myy edes ruiskuja ilman neuloja! Ainakaan ilman kunnon selitystä. Olen sellaista käyttänyt proppujen huuhteluun nielusta, eikä huvittaisi tätä selostaa apteekin tiskillä. No ehkä täytyy vedota taas koiranpentujen syöttämiseen, sillä selostuksella on ainakin joskus ruisku herunut. Joskus aikanaan poikakaveri yritti ostaa nuuskan annosteluun neulattoman ruiskun, ei myyty kun kertoi syyn. Siihen aikaan narkkareille kuitenkin ruiskuja myytiin...[/QUOTE]

Mun mies jos tarttee uuden "nuuskatykin" niin sanoo että tarttee antaa kissalle lääkettä. Kyllä antavat ruiskun :D

Kyl mulle myytiin ruisku ihan selityksittä. Täälä ilmeisesti kyse siitä että narkit aiheutti niin paljon häiriötä jotta apteekista ei enää myydä kiinnostavaa. Pysyy häiriöt poissa.

Itse hain myös viinan salakuljettamiseen . Pillimehusta osa pois ja viinaa tilalle.
Ensin myyjä sanoi, että ei meillä mitää neuloja ole (?!?!?) ennenkuin kysyi edes mihin tarvitsen. käskin hakea toisen myyjän ja toinen sanoi heti että tottakai, minkä kokoisen tarvitset.
Mitään en selitellyt eikä minun sitä neulaa todellakaan tarvitse edes selitellä.

Olen siisti, muodikas ja en olisi hyväksynyt sitä ,että neulaa ei muka myydä

Silloin kun olin apteekissa teknisenä työntekijänä, myytiin kyllä ihan kyselemättä ja kyllä sen näkee kuka on narkki ja kuka ei. Lisäksi lävistystarkoitukseen käytetään usein paksumpia neuloja, kuin huumeiden piikittämiseen, ja lävistysten tekijät ostivat 1-2 kpl kerralla, narkit mieluusti enemmän. Rajoitus oli muistaakseni 10 neulaa kerralla, joku steroidijamppa olisi halunnut sen sata neulaa kerralla. Lisäksi oli myynnissä "stop-pakkaus" jossa narkeille pari puhdasta neulaa ja ruiskua, sekä "stopklinikan" yhteystiedot.

Tavallaan voin kuitenkin ymmärtää, että joissain apteekeissa kävisi niin paljon narkomaaneja, että ne olisivat oikeasti häiriöksi ja siksi kukaan ei saa. Meidän syrjäiseen apteekkiin harvoin eksyi narkomaania joka olisi ollut täysin töttöröö, kerran pari kuussa korkeintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeissään;29605913:
Ja se, että sulle tai jollekin muulle on tullut ei tarkoita, että kaikille muillekin tulee. Naurettavaa hysterisoimista taas. Mä tunne ketään jolle olisi tullut joku kudospatti korun ampumisesta.

Hepatiitti voi kuitenkin tulla, harvinaista, mutta mahdollista.

Me tarvittiin sähkötupakkalitkuihin neulaa joka ei ole edes terävä, mutta pitkä metalli"putki" tarvittiin ruiskun päähän. Kovasti kyllä kyselivät että mihin tarvitaan sellaista. Mies meinaskin kysyä, että meinaatko että sellasella neulalla suoneen piikitän :D

Alkuperäinen kirjoittaja suomi on peestä;29605840:
onko muka totta, että apteekki kieltäytyy myymästä neulaa ? sitähän voi tarvita vaikka mihin... jos minulle kävisi noin, kirjoittasin niin moneen paikkaan, että asia saisi julkisuutta. Apteekki ei todellakaan päätä itse, mihin neulaa saa käyttää !!

Aika monessa apteekissa on iso lappu jo ovella, ettei tietyn kellonajan jälkeen enää myydä neuloja. Haluavat varmaan pitää epämääräiset hörhöt poissa myöhäisiä päivystylääkkeitä hakevien joukosta poissa.

justiin muutama viikko sitten hain apteekista suurimman ruutan ja neulan siihen ruuttaan, tiskillä myyjä sano ettei edes halua tietää mitä olen tekemässä. :D

Minä oon jokusen kerran hakenut ruuttaa, ja joka ikinen kerta sitä pitää selittää, että mihin sitä tarvii. Ainoastaan yhden kerran tarvitsin sitä oikeesti muuhun kun koirien lääkitsemiseen, miehelle sähkötupakkalitkujen sekoitteluun (kun ei tuolla sillon vielä ollut varapulloja). Ja joka kerta olen sanonut, että koiran/eläimen lääkitsemiseen, ja siltikin katselevat nenänvarttapitkin, mutta sitten kuitenkin kysyvät, että minkäs kokonen ja kuinka monta :D

Yhteistyössä