Miksi ihmeessä palvomme kissojamme?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Birgitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihana video :) menee vähän asian vierestä mut meillä ei meidän katteja palvota tai tanssita kissojen pillejen mukaqn. Ruokaa saavat ja el lääkärissä käyvät ja rapsutukdiakin saavat. Ulkoota hoitavat hiiret pois. Samat säännöt pätee talossa kissoihin kun koiriinkin

Ihana video :) menee vähän asian vierestä mut meillä ei meidän katteja palvota tai tanssita kissojen pillejen mukaqn. Ruokaa saavat ja el lääkärissä käyvät ja rapsutukdiakin saavat. Ulkoota hoitavat hiiret pois. Samat säännöt pätee talossa kissoihin kun koiriinkin

Niin, en minä nyt palvomisella ihan sanatarkasti jumalointia tarkoittanut, mutta ylipäätään kissojen pitäminen ja se viehtymys mitä kissoihin tunnemme on aika erikoista ottaen huomioon kissojen tapa suhtautua ihmisiin: eli melkoisen välinpitämättömästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;28784616:

En epäile yhtään, etteivätkö kissat tunnistaisi omistajiaan ja muita ihmisiä. Esimerkiksi tämä meidän kissa, alunpitäen avovaimoni kissa, tykkäsi minusta suhteemme alussa, mutta tajuttuaan, että olin suhteessa jäädäkseni, se osasi olla jopa mustasukkainen emännästään ja heittäytyi todella häijyksi minua kohtaan. Nyt on onneksi mustasukkaisuus jäänyt jo taakse ja ollaan kaikki yhtä perhettä. Kissan käytös vaan on toisinaan kovin kaukana lämpimistä tunteista. Käytöksestä voisi kutakuinkin päätellä, että on ihan yksi hailee kuka sen muonan siihen lautaselle latoo.

:heart: Sama reaktio täällä tulee jo pelkästää sillä että lähdet päiväksi ostoksille. Tulet kotiin ni kissa näyttää persettä mennessään jonnekkin hyllyn päälle ignooraamaan sua. :D

• Tykkää
Reactions: Birgitte