Miksi ihmeessä nelosen aamuusin näyttämä Paavo Pesusieni ei ole suomeksi puhuttu!?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Likka tykkää kattoa tuota ohjelmaa ja no niin tykkää äitikin. :ashamed: :D Ihmettelen vain, kun se on englanniksi puhuttu. Kyllähän likka sitä kattoo vaikka ei ymmärrä mitä puhutaan eikä osaa vielä tekstitystä lukia.

Nimimerkillä äiti jolla on Paavo Pesusieni-reppu. :xmas:

Joo meillä pojat tuskailee samaa.
No, on noissa ei- dubatuissa se puoli, et meidän 7v osaa yllättävän paljon sanoja enkuksi ihan ilman mitään opetusta.

Nimim. Äiti, jolla on Paavo Pesusieni uimakassi :D

Mä olen miettinyt aina välillä että mikä tuo paavo pesusieni oikein on? Sillon ku niitä hahmoja alkoi olla, mietin että ei voiko typerämpää ollakaan. Siis elävä pesusieni??? Jotain yhtä typerää kuin taannoiset pyjamabanaanit?

Eiku oikeesti, miksi se on hyvä? Kertokaa. En oo ikinä kattonu sitä ohjelmaa

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mä olen miettinyt aina välillä että mikä tuo paavo pesusieni oikein on? Sillon ku niitä hahmoja alkoi olla, mietin että ei voiko typerämpää ollakaan. Siis elävä pesusieni??? Jotain yhtä typerää kuin taannoiset pyjamabanaanit?

No se vain on sellaanen omituunen, tyhmän hauska ja sekopäänen ohjelma. Sopii siis meille. :xmas: Toinen yhtä hyvä on Oggi ja torakat. :D

En ymmärrä määkään tuommosia absurdin tekaistuja hahmoja. :xmas: Olen kai joskus vilkassut sitä animaatiota muttei oikein istu ajatusmaailmaani..

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:

En ymmärrä määkään tuommosia absurdin tekaistuja hahmoja. :xmas: Olen kai joskus vilkassut sitä animaatiota muttei oikein istu ajatusmaailmaani..

Muhun taas uppoaa aivan täysin, samoon likkaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Minä luulin sitä pitkään juustopalaksi :D

Kiitos muuten niistä legolevyistä! Likka kysy muuten, että miksi näitä on näin vähän. :D Niitä kuulemma pitääs olla lisää.

Oli harmi, kun niitä ei sitten liiennyt enempää. :/ :)

No sisko koittaa kattoa jos niitä tulis vaikka kirppareilla vastaan. Mä tänään kattoin Halppiksessa, että ei siellä ole muuta kuin niitä tavallisia levyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Onkohan se sitten sopiva pienille lapsille? Mä en tykkää noista nelosen ja kolmosen piirretyistä, ihan kummallisia.

Peesaan. Meillä kouluaamuina kerran huvikseen laitoin nelosen piirretyt pukemisen ajaksi niin 7v poika halusi vaihtaa mieluummin kakkosen ohjelmiin. Liian kohellusta tuntuu olevan mainoskanavien piirretyt poikanikin makuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Onkohan se sitten sopiva pienille lapsille? Mä en tykkää noista nelosen ja kolmosen piirretyistä, ihan kummallisia.

Peesaan. Meillä kouluaamuina kerran huvikseen laitoin nelosen piirretyt pukemisen ajaksi niin 7v poika halusi vaihtaa mieluummin kakkosen ohjelmiin. Liian kohellusta tuntuu olevan mainoskanavien piirretyt poikanikin makuun.

No likalle menee Paavo, mutta yhtä hyvin Taotao. Muumit on edelleen suosikki ja nyt neiti ihastui Niko lentäjän poikaan.

Itselläni on jokusia selityksiä asiaan mutten tiedä onko mikään niistä edes totta.

- Yksi on ainakin mikä on jo mainittu, että dubbaus tulisi kalliiksi. mm. Digimonin suosio alkoi laskea jolloin tälle piti laittaa kesken sarjan omat alkuperäiset, japaninkieliset äänet.
- Myös se mitä täällä ja monessa muussakin paikassa on "kinasteltu" on Paavo Pesusienen huono vaikutus liian nuoriin lapsiin. Paavo Pesusienessä on jonkinlaista outoa huumoria mitä lapset eivät tajua tai "eivät saisi tajuta".
- Suunnattu näille esiteineille enemmän? Itse ainakin teininä vihasin suomidubbeja sarjoissa. Välillä ne olivat suurimmat vitsit kaveriporukoissa koska ne eivät ylettyneet millään tapaa alkuperäisiin ääneihin. En tiedä onko tuo loppupeleissä edes syy.

Itse en tiedä mitä nelosen aamuista pitäisi ajatella, sillä onko ne tarkoitettu pikkulapsille vai esiteineille? Molemmilla kun on hieman erilainen maku. Pikkulapsille on ehkä ennemmin nämä Puuha-Petet, Teletapit, jne jne mutta herätetäänkö lapsi todellakin klo 7 aikaan aamulla katsomaan tv:tä vai onko se näille nuorille jotka heräävät aamulla kouluun ja katsovat aamulla ajankuluksi lastenohjelmat? Itse aina ennen kouluun lähtöä katsoin Digimonin, Tehotytöt, Warner Bros. Animation sarjoja "Batman, teräsmies, Histeria, jne" ja ties mitä muuta, mutta puuha-petet, tweenies ja muut tuollaiset pitkästyttivät.

Luulisi että nelosen lastenaamu on tarkoitettu kaikenikäisille nuorille jonka takia joukossa on hieman isompien lasten Paavo Pesusienet ja pienten lasten Puuha-Petet. :3 Mutta yhä katselen Paavo Pesusientä, Kim Possibleja sun muita, vaikka ikää löytyy 19. On ne sen verran legendoja.

Yhteistyössä