Itselläni on jokusia selityksiä asiaan mutten tiedä onko mikään niistä edes totta.
- Yksi on ainakin mikä on jo mainittu, että dubbaus tulisi kalliiksi. mm. Digimonin suosio alkoi laskea jolloin tälle piti laittaa kesken sarjan omat alkuperäiset, japaninkieliset äänet.
- Myös se mitä täällä ja monessa muussakin paikassa on "kinasteltu" on Paavo Pesusienen huono vaikutus liian nuoriin lapsiin. Paavo Pesusienessä on jonkinlaista outoa huumoria mitä lapset eivät tajua tai "eivät saisi tajuta".
- Suunnattu näille esiteineille enemmän? Itse ainakin teininä vihasin suomidubbeja sarjoissa. Välillä ne olivat suurimmat vitsit kaveriporukoissa koska ne eivät ylettyneet millään tapaa alkuperäisiin ääneihin. En tiedä onko tuo loppupeleissä edes syy.
Itse en tiedä mitä nelosen aamuista pitäisi ajatella, sillä onko ne tarkoitettu pikkulapsille vai esiteineille? Molemmilla kun on hieman erilainen maku. Pikkulapsille on ehkä ennemmin nämä Puuha-Petet, Teletapit, jne jne mutta herätetäänkö lapsi todellakin klo 7 aikaan aamulla katsomaan tv:tä vai onko se näille nuorille jotka heräävät aamulla kouluun ja katsovat aamulla ajankuluksi lastenohjelmat? Itse aina ennen kouluun lähtöä katsoin Digimonin, Tehotytöt, Warner Bros. Animation sarjoja "Batman, teräsmies, Histeria, jne" ja ties mitä muuta, mutta puuha-petet, tweenies ja muut tuollaiset pitkästyttivät.
Luulisi että nelosen lastenaamu on tarkoitettu kaikenikäisille nuorille jonka takia joukossa on hieman isompien lasten Paavo Pesusienet ja pienten lasten Puuha-Petet. :3 Mutta yhä katselen Paavo Pesusientä, Kim Possibleja sun muita, vaikka ikää löytyy 19. On ne sen verran legendoja.