Miksi iäkkäät työkaverit on ilkeitä?

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
ja mun ambulanssissa työssä oleva ukkoni on sanonut että useimmat nuoret lähihoitajat on ihan perseestä,seisovat saakeli tumput suorina potilaan luona...vastavalmistuneet AMK ensihoitajat ja sairaanhoitajat paljon "kypsempiä" ja reippaampia!
Olisiko sitten parempi jos ei olisi ollenkaan lähihoitajia? Sitten olisi valittajat ja moittijat varmaan tosi tyytyväisiä. Ai niin mutta ketäs sitä sitten haukuttaisiin?
 
vierailija
Ja miten sitä kokemusta voisi olla jos on nuori, vastavalmistunut? Ihan älyttömän typerää ja turhaa moittia että tällaisilla nuorilla ei ole kokemusta. Sitähän saadaan koko ajan kun tehdään sitä työtä!

Tämä pitäisi myös muistaa niiden vanhojen työntekijöiden ja se, että ovat itse olleet myös vastavalmistuneita ensimmäisissä työpaikoissaan. Vastavalmistuneilla on myös viimeisen tieto asioista/koulutuksista ja siitä vanhat työntekijät myös hyötyvät.
Pitää olla myös ymmärrystä siitä, ettei nuorella voi olla samankaltaista kokonaisvaltaista ajattelua potilaan hoidosta kuin vuosia potilastyötä tehneellä.
Ammatti-identiteetti kasvaa ja vahvistu työvuosien mukana. Ei tarvitse eikä pidäkään olla täysi 100 % osaaja heti, työhön leipiintyisi muuten ihan heti. Pitää pystyä myös kehittymään, myös niiden vanhojen työntekijöiden etteivät kangistu niihin rutiinikaavoihin.
 
vierailija
Minä en voi käsittää enkä myöskään hyväksyä tuota jatkuvaa lähihoitajien haukkumista. He tekevät tärkeää ja tarpeellista työtä, miten ihmiset ei tajua sitä? Miksi aina jankutetaan että nokun ne on VAIN lähihoitajia. Miten niin vain? Hyvän koulutuksen ovat jokaikinen läpikäyneet!

Mm kotihoidossa lähihoitajilla on paljon vastuuta, joutuvat tekemään itsenäisiä päätöksiä odottamattomissa olosuhteissa. On lääkkehoidon osaamista. Tiedän monta hyvää näppärää ammattiosaajaa, joilla hienot ajatukset potilaan laadukkaasta hoidosta.

En myöskään pidä lähihoitajien väheksymisestä.
 
vierailija
Mm kotihoidossa lähihoitajilla on paljon vastuuta, joutuvat tekemään itsenäisiä päätöksiä odottamattomissa olosuhteissa. On lääkkehoidon osaamista. Tiedän monta hyvää näppärää ammattiosaajaa, joilla hienot ajatukset potilaan laadukkaasta hoidosta.

En myöskään pidä lähihoitajien väheksymisestä.
*lääkehoidon...

aina tulee näitä kirj.virheitä.
 
Minä kaupassa laittamassa esim. pakasteita (purkamassa siis kuormaa) niin nuori tyttö tuli kädestä pitäen neuvomaan miten pakastevihannespussit kuuluu laittaa. Ja olen ollut ennenkin kaupassa töissä, tiedän että ne pitää olla oikeinpäin niin tämä esitteli miten rivien tulee olla ihan suorat. Joka asiakkaan jälkeenkö juostaan oikaisemaan rivit suoriksi? Älytöntä pätemistä. Mulle nakitettiin aina kaikki ikävimmät hommat, kun olin työharjoittelija niin käskivät milloin mitäkin tehdä, siis sellaista mitä eivät itse halunneet tehdä ja sitten luikkivat kahvihuoneeseen tai tupakalle.

Ja minä tulen yleensä kaikkien kanssa hyvin toimeen, en ole mikään "työpaikan pelle" tms. mutta nämä nuoret neidit olivat niin veemäisiä että poishan sitä oli sitten sieltä lähdettävä. Ei tällä iällä enää jaksa mitään naurettavaa pomottamista ja käskytystä ja kun pitivät vielä tyhmänäkin.
Mielestäni on hienoa, että neuvovat uusia työntekijöitä. Selkeästi nuori työntekijä on ylpeä, että paikat on järjestyksessä. Sitä en ymmärrä, jos luistetaan töistä ja vain muutamat tekevät työt. Tosin jos sinua perehdytetään töihin, niin sinua kuuluukin ohjata ja sinun kuuluukin tehdä töitä. Vaikutat hieman herkältä. Niin ja joka työpaikassa on ikäviäkin tyyppejä.
 
vierailija
Minä en voi käsittää enkä myöskään hyväksyä tuota jatkuvaa lähihoitajien haukkumista. He tekevät tärkeää ja tarpeellista työtä, miten ihmiset ei tajua sitä? Miksi aina jankutetaan että nokun ne on VAIN lähihoitajia. Miten niin vain? Hyvän koulutuksen ovat jokaikinen läpikäyneet!

Itse arvostan enemmän osaavaa erinomaista lähihoitajaa kuin esim. lääkäriä, joka on rimaa hipoen on suoriutunut huonoksi lääkäriksi.

Ja tätä ei titteleitä arvostavat ihmiset oikein ymmärrä.

Olen tämän tod. näk. täällä palstalla ennenkin kirjoittanut.
 
vierailija
Itse arvostan enemmän osaavaa erinomaista lähihoitajaa kuin esim. lääkäriä, joka on rimaa hipoen on suoriutunut huonoksi lääkäriksi.

Ja tätä ei titteleitä arvostavat ihmiset oikein ymmärrä.

Olen tämän tod. näk. täällä palstalla ennenkin kirjoittanut.

Eli olen mieluummin sen ammattitaitoisen lähihoitajan hoidettavana kuin sen huonon lääkärin vastaanotolla ihmettelemässä.
 

Yhteistyössä