Miksi iäkkäät työkaverit on ilkeitä?

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Monesti olen törmännyt, että iäkkäät (samassa työpaikassa olleet) työkaverit on tosi ilkeitä, nuorille uusille ja varsinkin sijaisille? Kokeeko nämä vanhat, uudet työntekijät uhkaksi?
 
Mä en kestä sellasia vanhoja, leipääntyneitä, kärttyisiä kurppia jotka marisee joka asiasta ja eivät hyväksy pienintäkään muutosta työyhteisössä. Juuri tänään vanhempi rouva tuli korjaamaan mm. roskapussia jälkeeni, kun en kuulemma avannut uutta pussia riittävän hyvin, otti lapselta leivän takaisin ja voiteli sen uudelleen kun voita täytyy olla just eikä melkein sentti reunasta reunaan, pyyhki pöydän jälkeeni uudelleen, kun en kuulemma tehnyt sitä oikein... Rasittavaa, se ei keskittynyt lainkaan siihen työhön, vaan minun perässäni kulkemiseen ja kaiken korjaamiseen.
 
vieras
meillä muutama aivan ihana vanha mummo töissä. Sitten on pari niin itseään täynnä olevaa mummua,että järki lähtee. Tuli aluksi neuvoon mua mun töissä (ei oo koskaan tehnyt sitä hommaa) ja neuvo päin puuta. Onneksi tiesin, että miten homma tehdään. Tää toinen on sitten työpaikan "pelle" kuvittelee olevansa pirun hauska. Puhuu kaksimielisiä jne.
 
Fanski
Juuri tänään mietin, että kuinka paljon hoitoalalla on ihmisiä jotka TODELLA tykkäävät työstään? Tuntuu, että kaikki on väsyneitä ja tyytymättömiä työhönsä. Itsekin olen alalla ja olen kateellinen ihmisille jotka todella tykkäävät työstään. Olen harkinnut alan vaihtoakin, sillä työ on hirmu iso osa elämää ja harmittaa, kun työ ei ole mieluista..:/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Fanski:
Juuri tänään mietin, että kuinka paljon hoitoalalla on ihmisiä jotka TODELLA tykkäävät työstään? Tuntuu, että kaikki on väsyneitä ja tyytymättömiä työhönsä. Itsekin olen alalla ja olen kateellinen ihmisille jotka todella tykkäävät työstään. Olen harkinnut alan vaihtoakin, sillä työ on hirmu iso osa elämää ja harmittaa, kun työ ei ole mieluista..:/
no mä ainakiin tykkään, ja kovasti! =) ..tosin opiskelijana vielä olen hetken, ja työelämää olis sit vielä reilu 40vuotta jäljellä :D
 
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ootko ap hoitoalalla?
Olen. Enää en ole sijainen, mutta nuori silti.
arvasin :D kuulosti nimittäin tutulta tuo, hoitoalalla olen siis itsekkin :D
Tuntuu, että joidenkin pitää keksimällä keksiä jotakin negatiivista uusista, vaikka ne tekisi työnsä kuinka hyvin. Ei kärsi kehua uusia, niin kohta kuulee jotakin huonoa niistä. Esim. tuokin istuu netissä työaikana, vaikka siis tekee hommansa hyvin. No, ite kuitenkin istuu kahvihuoneessa työajalla aika pitkään, mutta sehän ei ole mitään..
 
Fanski
Minä olen vaan varmaan liian stressaavaa tyyppiä hoitoalalle. Pitöisin varmasti jostain erilaisemmasta työstä mutta vuodeosasto työ sairaalassa ei ole minua varten...:( En inhoakaan työtä, mutta otan liikaa stressiä lääkeasioista yms...tuntuu että töihin meno on pakollista raahautumista työpaikalle. Olen vasta valmistunut joten ehkä tämä on alkuvaikeuksia...
 
juu
ja mun ambulanssissa työssä oleva ukkoni on sanonut että useimmat nuoret lähihoitajat on ihan perseestä,seisovat saakeli tumput suorina potilaan luona:(...vastavalmistuneet AMK ensihoitajat ja sairaanhoitajat paljon "kypsempiä" ja reippaampia!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
ja mun ambulanssissa työssä oleva ukkoni on sanonut että useimmat nuoret lähihoitajat on ihan perseestä,seisovat saakeli tumput suorina potilaan luona:(...vastavalmistuneet AMK ensihoitajat ja sairaanhoitajat paljon "kypsempiä" ja reippaampia!
Lähinnä kuulostaa miehes asennevammalta, meni niin yleistämiseks.
 
vierailija
vierailija
Minä kaupassa laittamassa esim. pakasteita (purkamassa siis kuormaa) niin nuori tyttö tuli kädestä pitäen neuvomaan miten pakastevihannespussit kuuluu laittaa. Ja olen ollut ennenkin kaupassa töissä, tiedän että ne pitää olla oikeinpäin niin tämä esitteli miten rivien tulee olla ihan suorat. Joka asiakkaan jälkeenkö juostaan oikaisemaan rivit suoriksi? Älytöntä pätemistä. Mulle nakitettiin aina kaikki ikävimmät hommat, kun olin työharjoittelija niin käskivät milloin mitäkin tehdä, siis sellaista mitä eivät itse halunneet tehdä ja sitten luikkivat kahvihuoneeseen tai tupakalle.

Ja minä tulen yleensä kaikkien kanssa hyvin toimeen, en ole mikään "työpaikan pelle" tms. mutta nämä nuoret neidit olivat niin veemäisiä että poishan sitä oli sitten sieltä lähdettävä. Ei tällä iällä enää jaksa mitään naurettavaa pomottamista ja käskytystä ja kun pitivät vielä tyhmänäkin.
 
vierailija
Minä kaupassa laittamassa esim. pakasteita (purkamassa siis kuormaa) niin nuori tyttö tuli kädestä pitäen neuvomaan miten pakastevihannespussit kuuluu laittaa. Ja olen ollut ennenkin kaupassa töissä, tiedän että ne pitää olla oikeinpäin niin tämä esitteli miten rivien tulee olla ihan suorat. Joka asiakkaan jälkeenkö juostaan oikaisemaan rivit suoriksi? Älytöntä pätemistä. Mulle nakitettiin aina kaikki ikävimmät hommat, kun olin työharjoittelija niin käskivät milloin mitäkin tehdä, siis sellaista mitä eivät itse halunneet tehdä ja sitten luikkivat kahvihuoneeseen tai tupakalle.

Ja minä tulen yleensä kaikkien kanssa hyvin toimeen, en ole mikään "työpaikan pelle" tms. mutta nämä nuoret neidit olivat niin veemäisiä että poishan sitä oli sitten sieltä lähdettävä. Ei tällä iällä enää jaksa mitään naurettavaa pomottamista ja käskytystä ja kun pitivät vielä tyhmänäkin.
Ja mulla on kaupallisen alan koulutus, olen ollut kaupassa mm. liha- ja leipätiskillä, hyllyttämässä, maitokaapissa jne. niin kohdeltiin ihan kuin idioottia suoraan sanoen.
 
vierailija
ja mun ambulanssissa työssä oleva ukkoni on sanonut että useimmat nuoret lähihoitajat on ihan perseestä,seisovat saakeli tumput suorina potilaan luona...vastavalmistuneet AMK ensihoitajat ja sairaanhoitajat paljon "kypsempiä" ja reippaampia!
Minä en voi käsittää enkä myöskään hyväksyä tuota jatkuvaa lähihoitajien haukkumista. He tekevät tärkeää ja tarpeellista työtä, miten ihmiset ei tajua sitä? Miksi aina jankutetaan että nokun ne on VAIN lähihoitajia. Miten niin vain? Hyvän koulutuksen ovat jokaikinen läpikäyneet!
 
vierailija
Minä en voi käsittää enkä myöskään hyväksyä tuota jatkuvaa lähihoitajien haukkumista. He tekevät tärkeää ja tarpeellista työtä, miten ihmiset ei tajua sitä? Miksi aina jankutetaan että nokun ne on VAIN lähihoitajia. Miten niin vain? Hyvän koulutuksen ovat jokaikinen läpikäyneet!
Ja miten sitä kokemusta voisi olla jos on nuori, vastavalmistunut? Ihan älyttömän typerää ja turhaa moittia että tällaisilla nuorilla ei ole kokemusta. Sitähän saadaan koko ajan kun tehdään sitä työtä!
 

Yhteistyössä