Miksi huutonet koetaan paremmaksi kuin kirppari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipadaapa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diipadaapa

Vieras
olen törmännyt useastikin palstalla tällaiseen ajatusmaailmaan. eli jos ostat kirpparilta tuotteen vaikka 20e, se on kallis ja huono "löytö". kuitenkin huutonetissä samasta tavarasta (kunto sama) saatetaan maksaa jopa tuplasti eikä se kenenkään mielestä ole huono ostos?

Onko kirppari maineeltaan siis niin huono, ettei siellä olevasta tavarasta voi millään maksaa paria euroa enempää?

ne on kaikki turmellu äässinsä samalla lailla ku mää, köykkimällä raskaana kirppitorilla! Tuhoa tuotti, mitään kunnollista voi tehdä ku sit ei pääse enää soffasta ylös... pakko mennä huutikselle, siis.

kyse ei nyt ollu siitä, mistä kukakin haluaa ostaa tai mihin jaksaa äässinsä raahata vaan siitä, että miksi samasta tuotteesta 20e on kirpparilla liikaa, mutta huutiksessa ok?

Alkuperäinen kirjoittaja Ambrosine85:
no eikös kirpparilla yleisesti ottaen myydä pelkkää sekundaa? p*skasia ja rikkinäisiä vaatteilla kiskuri-hintaan?

lukisitko kuitenkin viestit? puhe oli samasta tavarasta, samassa kunnossa olevasta. kaikilla kirppareilla ri myydä sekundaa tai kaatopaikkakamaa. ikävää, jos olet vain sellaisilla käynyt.

Mun mielestä "palvelusta" voi maksaa vähän enemmän.

Rakastan kyllä kirppareita niissäkin pyörin joka viikko. Mutta kirppareille pitää mennä vähintään bussilla, kierrellä pöytiä, kannella painavaa ostoskoria joka täyttyy ja täyttyy tai tavallisella kirpparilla karmeeta kasaa kasseja joissa on ostoksia. Sitten pitäis vielä kotiakin ne raahata. Kyllä mä kirpparillakin maksan kovia hintoja, mulle se hinta ei ole tärkein ostopäätös.

Huutis on helppo kauppapaikka, voi suoraa hakea tietyn merkkisiä housuja joita ei välttämättä löydy kirpparilta tai nekin on jonkun kasan alla piilossa. Ja mikä nautinnollisinta sen ostoshetken voi tehdä kotisohvalla vilttiin kääriyteenä samalla kuin juo lämmintä kaakaoo ja syö ihanaa suklaata ja shoppailee :) Hintaakin voi olla enemmän koska eipä ainakaan tarvi tuolla sateessa juosta kirpparille ja istua sitä matkaa bussissa - säästää ainakin aikaa jos ei rahaa säästä. Ostoskin tulee helposti kotiovelle tai lähellä olevaan postiin.

Huutonetissä voi laittaa kohteet kirjanmerkkeihin ja rauhassa pohtia ostaako ja tarvitseeko. Vaikka huutonetin kohteet maksaa enemmän, niin silti samanverran voi mennä rahaa kirppiksillä heräteostoksiin

Kyllä minä tiedän montakin jotka on onnessaan kun tekevät kirpparilta löytöjä. Just haalareita sun muuta.

Mulla on itsellä se kun en jaksa lähteä kirpparilta etsimään jos jotain tiettyä tarvitsen. Jos huuto.netistä sen tarvitsemani löydän olen onnessani löydöstä. Samallalailla olisin kirppislöydöstä mutta kun en ikinä (silloin harvoin kun käyn) tee mitään löytöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja kerron kaunihisti:
Huutonetissä voi laittaa kohteet kirjanmerkkeihin ja rauhassa pohtia ostaako ja tarvitseeko. Vaikka huutonetin kohteet maksaa enemmän, niin silti samanverran voi mennä rahaa kirppiksillä heräteostoksiin

Tässäkin on pointtia. Heräteostokissa ainakin :ashamed:

Myös tuo on tärkeää, että huutisostoja voi harkita rauhassa. Kirpparilla on pakko päättää HETI ostaako vai eikö. Sitä tuotetta ei ole ehkä jäljellä minuutin päästä.

Yhteistyössä