Miksi hitossa proffa ei voi vastata sähköpostiviestiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Ottaa aivoon. Muut tiedekunnan proffat vastaavat usein jo samana päivänä, viimeistään seuraavana. Mutta tämä yksi tapaus ei. Ekan sähköpostiviestin lähetin pari viikkoa sitten ja viimeisimmän perjantaina. Ja kyllä, osoite on ihan oikea (Outlook ei varmaan vaihda osoitetta automaattisesti Etunimi Sukunimi -muotoon, ellei osoite oikea). Huomenna pitää sit ilmeisesti tarttua luuriin...

Proffilla on vastaanottoajat. Mene silloin sinne, jos on tärkeää asiaa. Harva jaksaa kaikkiin sähköposteihin reagoida, koska niitä tulee älyttömät määrät päivittäin.

[QUOTE="Sanna";28309999]Proffilla on vastaanottoajat. Mene silloin sinne, jos on tärkeää asiaa. Harva jaksaa kaikkiin sähköposteihin reagoida, koska niitä tulee älyttömät määrät päivittäin.[/QUOTE]

Tämä on sitten se viimeinen vaihtoehto, mutta sekin erittäin epävarma siksi, että kyseinen proffa ei välttämättä ole paikalla vastaanottoaikanaan. Vaikka siis pitäisi olla. Ja kieltämättä v.tuttaisi ajaan 60 km per suunta tapaamaan tyyppiä, joka ei olekaan siellä, missä pitäisi. Kokeilen ensin soittamista tuona vastaanottoaikana. Jos ei onnaa, niin pakko se kai sitten on lähteä ensi viikolla ajelemaan.

[QUOTE="höh";28310057]mää olen tosin vain dosentti, mutta jos ikinä muutun proffaksi en ikinä edelleenkään vastaa mihinkään opiskelijoiden sähköposteihin.

Miksi vastaisin?[/QUOTE]

Kenelle sä sitten vittuilet ja missä, jos et oppilaille sähköpostissa? Ai niin... tällä palstalla tietenkin... oli vähällä unohtua. Mut tää palsta saatetaan lopettaa ja sit joudut ehkä siirtymään meilivittuiluun.

[QUOTE="höh";28310057]mää olen tosin vain dosentti, mutta jos ikinä muutun proffaksi en ikinä edelleenkään vastaa mihinkään opiskelijoiden sähköposteihin.

Miksi vastaisin?[/QUOTE]

Se on sun valintasi. Meidän tiedekunnassamme homma on toiminut vähän eri tyylillä ja proffat ovat nimenomaan toivoneet opiskelijoiden ottavan heihin yhteyttä.

Mä olen nyt avautunut asiasta riittävästi, joten eiköhän se uni jo tule silmään. Unten maille siis.

No eipä saanut vastaanottoaikana kiinni, ei vastannut puhelimeen. Ensi viikolla pitää varmaan leiriytyä sen oven taakse makuupussin kera koko viikoksi. Ois vaan vähän muutakin tekemistä. Kuten gradu...

[QUOTE="väsynyt";28311997]No eipä saanut vastaanottoaikana kiinni, ei vastannut puhelimeen. Ensi viikolla pitää varmaan leiriytyä sen oven taakse makuupussin kera koko viikoksi. Ois vaan vähän muutakin tekemistä. Kuten gradu...[/QUOTE]

Sinun sähköpostiisi vastaaminen ei ole tavoittelemasi proffan ainoa työtehtävä. Jos vastaanotto on peruttu (sitähän sinä et voi tietenkään tietää, kun et ole paikalle vaivautunut), niin tavallisimmat syyt ovat työmatka ja sairasloma.

Sinun sähköpostiisi vastaaminen ei ole tavoittelemasi proffan ainoa työtehtävä. Jos vastaanotto on peruttu (sitähän sinä et voi tietenkään tietää, kun et ole paikalle vaivautunut), niin tavallisimmat syyt ovat työmatka ja sairasloma.

"Paikalle vaivautunut"? Sanoin juuri, että mulla on matkaa kyseisen proffan pakeille 60 km yhteen suuntaan. Ja kyseisellä tyypillä on tapana juuri se, että ei ilmoittele yhtään mihinkään, vaikkei vastaanottoa olisikaan. Useimmiten sitä ei ole. Siellä porukka sitten istuu hoomoilasina oven takana, eikä proffaa näy eikä kuulu. Ja on itse sanonut, että tapaamisesta kannattaa sopia etukäteen hänen kanssaan. Milläs sovit, kun tyyppiä ei saa kiinni edes sähköpostitse tai puhelimitse? Kumma kyllä muut proffat saavat vastattua sähköposteihinsa kahden viikon kuluessa.

Tavoittelemani proffan suurin ongelma lienee siinä, että hän on haalinut proffan työnsä ulkopuolelta niin paljon hommia itselleen, että on täysin suossa kaiken kanssa. Vuorokaudessa kun kuitenkin on vain 24 tuntia. Ja tällä hetkellä ne kaikki muut asiat näyttävät menevän tuon proffan työn edelle.

[QUOTE="vieras";28312148]Soita sille, ihan mihin aikaa vaan. Pommita lukuisilla soitoilla ja jätä soittopyyntö jonkun toisen kautta kenet saat kiinni.[/QUOTE]

Ja saan ahdistelusyytteen? :D

[QUOTE="väsynyt";28312150]"Paikalle vaivautunut"? Sanoin juuri, että mulla on matkaa kyseisen proffan pakeille 60 km yhteen suuntaan. [/QUOTE]

Ja tämä on siis sen proffan vika? Miten hän voi olla vastuussa sinun asumis- ja kulkemisjärjestelyistäsi?

Yhteistyössä