Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Homemami:
Alkuperäinen kirjoittaja hp:
Järkyttävä kommentti!!! Toivottavasti ei ole äiti !
No mutta ap:n purkaukseen sanoisin ja mitä olen itse kokenut neljän lapsen äitinä niin homma karkaa käsistä ja kontrolli kärsii kun on väsynyt,hermot menee herkästi ja lapsi jos kuka sen aistii jo kaukaa eli hän reagoi olemalla levoton.Ja kierre on valmis.
Nyt olisi tärkeintä että sä saat apua jotta saat levätä.Pääset yksin jonnekin.
Mä lähden välillä kun ei jaksa niin päiväksi kaupungille ,ostan juorulehden ja lähden kiinalaiseen syömään...yksin rauhassa =)
Mutta avun pyytäminen vaatii sinulta aktiivisuutta, nielet ylpeytesi ja pyydät apua.
En tiedä yhtään mikä on tilanteesi,löytyykö mies,onko mummit,vaarit lähellä...
Ja lopuksi lopeta kiroilu toivottavasti et käytä tuollaista kieltä oikeesti lapselle puhuessasi.
Voimia
En mä pääse mihinkään koko päiväksi, hyvä jos pariksi tunniksi. Työpäivän jälkeen ei jaksakaan muuta kuin odottaa sitä, että lapsi menee nukkumaan. Herätys 5.30 ja kotona viideltä. Viikonloppuina olen ns. kiinni lapsessa, kun mies varaa menonsa etukäteen. Miten teillä onnistuu? Hoitaako miehesi lapsianne sillä aikaa?
Mummu ja mummo eivät ole ollet ns. halukkaita hoitamaan. Ovat nähneet sen itkun määrän ja taistelutahdon (vahva temperamentti) joten ovat sanoneet, että eivät yksin pärjää. Muita apuja ei ole sukulaisissa tai tuttavissa, kummit asuvat toisella paikkakunnalla ja ovat työssäkäyviä (myös vkl:na töissä) ihmisiä.
Niin ja olen mä käyttänyt tuollaista kieltä ja sehän tässä itkettää. Nyt mietin sitä pientä, joka häi hoitoon eikä äiti edes vilkuttanut hei, hei, kun isä lähti tyttöä viemään.
Tosi kurja juttu ja tuo oli siis todella lievä ilmaisu.Itselläni ei ole ollut koliikki-eikä allergialasta joten voin vain kuvitella kuinka väsynyt olet.
Nyt selvisikin tuossa lisää kun kirjoittelin tuota ensimmäistä viestiä eli mies löytyy ja isovanhempiakin, mutta että heidän puolelta ei kiinnostusta.
Aika jännä juttu etteivät he muka olisi huomannut kuinka väsynyt olet ja voisi edes sen vertaa vaikka päällään seisoen hoitaa lastasi jotta saisit levähtää.
Meillä mies hoitaa kyllä lapsia jos minä haluan mennä jonnekin.Lauantainakin lähden Helsinkiin koko päiväksi...yksin =) ja hän jää lapsia hoitamaan.
Lisäksi olemme onnekkaita mieheni vanhemmat ottavat kolme lapsistamme illaksi melko usein tai silloin tällöin yöksi joten meillä on silloin vain tuo yksi pikkupirpana 7kk.
Äitinä tiedän että takaraivossa jyskyttää tieto millainen on hyvä äiti ja kun ei täytä niitä vaatimuksia syyllisyys kalvaa kuin syöpä sisuksissa ja sen kanssa on vaan elettävä.Toinen vaihtoehto on että annat itsellesi anteeksi.
Kaikki me äidit ollaan vaillinaisia eikä niitä hyvän äidin normeja täyttäviä.
Yrität niillä voimilla mitä sinulla on nyt luovia tämän vaiheen läpi jos ei apua kerran tule.
Kun sinulla on hyvä päivä ja jaksat paremmin niin hali ja sano että hän on rakas niin hän kokee turvallisuuden tunnetta.Ihan varmasti niin teetkin, mutta olen huomannut valvottavan lapsen äidin ystävänä ja vierestä pakostakin seurannut niin lapsi on äidissä kiinni koska äiti ei ole vain jaksanut väsymyksestä johtuen antaa hellyyttä ja syliä.
Mutta kyllä sinä pärjäät...ihan varmasti =)