miksi helvatussa päiväkotiin tuodaan lapsia, joita imetetään, eivät osaa syödä itse, eivät kävellä ja nukkuvatkin vaunuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vai pitäiskö ap:n itse harkita alan vaihtoa, kun kerran ei sovi se että lapsia joutuu hoitamaankin, kun on sille alalle lähtenyt. Olishan se tietysti kauheen kätevää, jos ne lapset vaan hoitais itse itsensä. Minäkin olen kampaaja ja olis tosi kiva, kun ihmiset ihan itse leikkais ne karvansa, etenkin kun nämä keskustelupalstat on täynnä noita kampaajien haukkumisketjuja "kun ei vaan osata tehdä sitä mitä asiakas haluaa".

ap mieluusti hoitaisi niitä lapsia. muitakin kuin sitä yhtä, jota täytyy hytkyttää vaunuissa, herätellä lumihangesta ja yrittää juottaa nokka mukista kun toinen vaan karjuu. vika ei ole lapsen vaan niiden vanhempien. ja sääliksi käy ne muut lapset, jotka pyytää mua vetämään pulkalla, mutta mä en voi koska sylissäni torkkuu vauva, jota on yritettävä pitää hereillä edes 10:een asti että se nukahtaisi sitten nukkariin vaunujen hytkytykseen.

Miten rattaissa nukkuminen on ongelma? Voi nukkua rattaissa sisälläkin. Se on hoitajan asenteesta kiinni, ei kannata mennä pienten ryhmään töihin, jos pelkää kunnon "käsitöitä". Mä taas tykkään työstäni ja mulle ei oo ongelma nukuttaa vauvaa rattaisiin.

Meillä tyttö oli 1v1kk kun meni hoitoon ja hoitaja piti sitä ihan itsestään selvänä että lapsi nukkuu vielä ulkona ja ei ole hänelle mikään ongelma ollut samoin kesällä kun lapsi oli varahoidossa ei edes kysynyt missä lapsi on tottunut nukkumaan vaan ilmotti että laittaa ulos nukkuaan.

Kyllä noi alle vuoden ikäiset sitoo vahvasti hoitajaresursseja. On sitten muiden isompienkin lasten hoidosta pois...

Varmasti, mutta tästä asiasta on ihan turha syyttää lasten vanhempia. Joillakin ei ole muuta vaihtoehtoa näin pienillä tuilla kuin mennä töihin. Ja joka paikassa ei ole mahdollisuutta perhepäivähoitoon. Nää resurssiasiat on kyllä ihan kuntien ja kaupunkien vastuulla.

enemmän tässä vissiin kritisoitiinkin sitä, että jos se tenava on pakko viedä hoitoon niin pienenä niin vanhemmat opettaisivat ne edes jonkinmoisille "tavoille". ettei siis paiskata äidin tississä 10kk roikkunutta tenavaa kylmiltään 12 lapsen ryhmään, vaan totutetaan ruuat, nokkamukit ja nukkumiset ENNEN sitä.

Joo ymmärsin kyllä. Kommenttini koskikin vain tätä resurssiasiaa, johon keskustelu jo rönsysi.

Meillä lähti nuorimmainen 1v2kk ikäisenä päiväkotiin. Aina ennen kuin puettiin toppavaattet päälle kotiin lähdettäessä sai poitsu päikkärissä "tuliaismaidot". Hoitajia ja mua kyllä vähän nauratti, kun poitsu pyysi maitoa aina mun saavuttua hakemaan. Kun iskä kävi hakemassa oli tuliaismaidot sitten kotona odottamassa. Maidosta päästiin eroon, kun 3 peräkkäisenä päivänä mummi ja ukki hakivat poitsun mummolaan 1v3kk ikäisenä.

2-vuotiaana poitsu vielä mjuistutti kerran saunassa, että :"saako tuliaismaitoa?" :D Ja juu ei saanut!

Aika hurjalta kuulostaa tuo, että 10kk ikäisen pitää kylmiltään siirtyä päiväkodin isoon ryhmään :(

Yhteistyössä