miksi haukotuttaa vaikka ei väsytä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
..
Mä oon ainakin tosi kova haukottelemaan ja kaikki aina luulee että oon väsynyt, mutta en oo, haukottelen vaan. Oon kuullut että aivoihin ei mee tarpeeks happea niin ihminen haukottelee myös sen takia (ei aina siis väsymyksen takia) Mikähän tohon auttais, välillä on vähän noloakin olla josain ja koko ajan haukotella, toiset luulee että oon tympiintynyt niiden jutuille:)
 
vierailija
Miksi sitten alkaa haukotuttamaan,kun näkee toisten haukottelevan,tai lukee haukottelusta?Esim.nyt tätä ketjua lukiessa alkoi haukotuttaan.Miksi haukotus tarttuu?

Haukotus tarttuu. Asiantuntijoiden mukaan haukotusten kopiointi on empatian osoitus, ja se on kehittynyt syventämään ihmissuhteita. Mitä rakkaampi toinen ihminen on, sitä helpommin hänen haukottelunsa tarttuu. Heikoimmin ja hitaimmin haukottelu leviää ventovieraiden keskuudessa.

Jonkun artikkelin mukaan noin.
 
vierailija
Haukotus tarttuu. Asiantuntijoiden mukaan haukotusten kopiointi on empatian osoitus, ja se on kehittynyt syventämään ihmissuhteita. Mitä rakkaampi toinen ihminen on, sitä helpommin hänen haukottelunsa tarttuu. Heikoimmin ja hitaimmin haukottelu leviää ventovieraiden keskuudessa.

Jonkun artikkelin mukaan noin.
Voi alkaa haukotuttaa jos näen meidän kissan haukottelevan. :D
 

Yhteistyössä