Miksi hankkia lapsia jos niitten kans ei halua olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon itekin äiti ja joskus on hetkiä kun oon totaalisen kyllästyny lapsiini, mutta rakastan heitä ja yleensä nautin heidän kanssaan touhuamisesta.

Kaverini ja miehensä eivät oikeastaan ikinä leiki lastensa kanssa. Jos ovat nyt kesälläkin pihalla, leikkavat nurmikkoa, kitkevät rikkaruohoja ym. mutta eivät koskaan tee mitään lasten kanssa.

Ja puheissa on aina se, kuinka vaivalloisia lapset ovat. Joskus tulee oikein surkukin noita lapsia kun ovat niin yksin.

Olen kanssasi samoilla linjoilla aiheesta kyllä muuten, mutta tuosta pihanhoidosta varmaan ulkopuolinen toteaisi meidän pihalla juuri noin: äiti kitkee rikkaruohoja eikä ikinä tee mitään lasten kanssa.

Meillä on suuri piha ja puuhaa riittää, valjastan siihen lähes joka päivä lapset mukaan - jokaisen omien kykyjensä mukaan. Lasten kanssa voi olla, voi vaikka ottaa lapsen kyytiin, kun leikkaa nurmikkoa. Istutus- ja kylvöpuuhat ovat ihania jo pienestä lapsesta, kasteleminen se vasta mukavaa on, haravointi sujuu hetken aikaa pieneltäkin lapselta, kottikärryjä on kiva työntää jne.

Pihatöiden jälkeen syödään yhdessä välipalaa vaikka leikkimökissä, sitten voi hetken heittää rengasta tai frisbeetä tai mitä ikinä keksii. Varsinaisen leikkimisen meilläkin lapset hoitavat keskenään.

Isossa pihassa on paljon puuhaa. Vaivalloinenkin se on.

En kiistä sinun kokemustasi kaveristasi, mutta näkökulmaa voisi ehkä vähän tarkistaa kuitenkin?

Ööh...mä en kyllä leiki lasten kanssa vaikka puuhataankin paljon yhdessä ja koko perheen voimin.
Lapset leikkii keskenään ja kavereidensa kanssa.

Leikkiminen ja yhdessä touhuaminen ovat täysin ei asioita.

en meilläkään leikitä juurikaan lasten kanssa. He leikkivät keskenään niin hyvin etten vaan osaa edes tuppautua leikkiin mukaan. Kotitöissä he kyllä saavat touhuta mukana ja touhuavatkin. Ei se automaattisesti tarkoita, ettei lasten kanssa haluta olla ja he vaan ovat tiellä.

No kuinkahan paljon niiden lasten kanssa pitää päivässä leikkiä, että on oikeutettu lapsia hankkimaan? Minä kun aika vähän varsinaisesti leikin lasten kanssa. Luen kirjoja lapselle, askartelen, peuhaan ja käyn esim. pyörälenkeillä lasten kanssa mutta en juurikaan leiki. Enkä noita edellä mainittujakaan mitenkään valtavia määriä päivässä. En nimittäin ole mikään ohjelmatoimisto. Lapset saavat opetella leikkimään myös itsekseen ja kavereidensa kanssa.

Ja kun menemme ulos, niin todellakin leikkaan ruohon ja kitken kukkapenkkejä. Lapset saavat tehdä sitä mukana tai keksiä muuta tekemistä. Ei meillä eletä lasten pillin mukaan. Kotihommat tehdään kun on kotihommien aika, lapset saavat osallistua tai olla osallistumatta mutta en kyllä jätä kaikkea tekemättä vain sen takia, että lapsia pitää koko ajan viihdyttää.

Jos on yksi lapsi, niin pakostikin täytyy touhuta enemmän, ihan leikkiäkin sen kanssa, niin kuin meillä. Jos olis sisarus niin tänäänkin olisin ehkä säästynyt tunnin reihumiselta trampalla.. ei siinä, ihan mukavaa oli, mutta vieressä ne rikkaruohot sitten rehottivat :D Sori, vähä ot:ks meni.

Sitä mietin ap, että miten hyvin tiedät, mitä he kotona touhuavat? Oletko heidän kanssaan tekemisissä päivittäin, vai päätteletkö tämän asian kaverisi puheista? Usein kun ihmiset tuppaavat valittamaan vain valittamisen ilosta, eikä se välttis kerro asioiden oikeaa laitaa..

Yhteistyössä