Miksi halusit lähihoitajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Luulisi, että lähihoitajan hommat turhauttaisivat, kun tietää ja osaa paljon, mutta saa tehdä vain vähän - ja sitä kaiken aikaa.
miten niin vähän kun voi helpottaa muitten oloa, se on todella paljon
No kun tuo työnjako sairaanhoitajien ja lähihoitajien välillä... edelliset saavat tehdä kaikki mielenkiintoiset ja "vaikeat" hommat ja jälkimmäiset vain perushoidollisia juttuja.
ei se kyllä niin vaan mene
No riippuu varmaan paikasta. Eräällä helsinkiläisellä pitkäaikaisten vanhuspotilaiden vuodeosastolla muutettiin lähihoitajien toimia sairaanhoitajiksi. Sitten jäljelle jääneet lähi- ja perushoitajat saivat puskea töitä kahta kauheammin, sillä perushoito ei kuulunut sairaanhoitajien toimenkuvaan.
Kuulostaa oudolta. Niissä paikoissa joissa minä olen ollut, on sairaanhoitajatkin tehneet perushoidollisia töitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihmisten pariin töihin, auttamaan muita. Sopiva pohjakoulutus jatko-opinnoille.
No tässähän se syy tulikin aika kivasti. Lapsiin ja nuoriin suuntauduin, lapset erityisen lähellä sydäntä :) :heart: Ens syksynä alkaakin sitten sairaanhoito-opinnot!
 
vieras
Ei ammatti takaa onnellisuutta ja hyvätuloisuutta. Työelämässä voi uupua niin nuori ja vanha, ysin tai kutosen keskiarvolla. Ihminen on paljon muuta, kuin ammatti ja työ. Asian vasta oivaltanut. Monesti voi ns. huonommat paperit saanut olla työelämässä aktiivisin, sosiaalisin ja lopulta taidokkain käytännöntyöntekijä. Asiat on suhteellisia. Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet numeroita ylös itkemällä, lahjomalla ja kiukuttelemalla. Toosi tasa-arvoista. Työelämään haetaan muitakin kun suorittajia. Itse olen ns. suorittaja. Eipä ole kivaa olla 30+ ja saikulla masennuksen ja uupumisen takia....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihmisten pariin töihin, auttamaan muita. Sopiva pohjakoulutus jatko-opinnoille.
No tässähän se syy tulikin aika kivasti. Lapsiin ja nuoriin suuntauduin, lapset erityisen lähellä sydäntä :) :heart: Ens syksynä alkaakin sitten sairaanhoito-opinnot!
onnea opiskeluihin! :D :flower:

miten teillä muuten poikien sairastelut nyt...? kun eikös pojat alottanu sairastelemaan sillon ku menivät päiväkotiin, niin onko jo helpottanu? kauanko sitä sairastelurumbaa kesti?
sori ku tässä nyt utelen :D mutta kun siis, mä oon ehkä alottamassa kans opiskelut tossa syksyllä (jos pääsen!) mutta aattelin sitä että kun noi pienemmät ei oo ollu päiväkodissa vielä ollenkaan, joten meneekö koko opiskelu ihan vituiks :headwall: ku sieltä ei oikeen vois olla pois :/ yks vaihtoehto tietty olis että tytöt menis päiväkotiin syksyllä ja minä sitten alottasin opiskelut tammikuussa (oisin siihen asti vaan töissä josta voi helpommin olla pois)... kerkeiskö mahdollinen sairastelu loppua tammikuuhun mennessä? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihmisten pariin töihin, auttamaan muita. Sopiva pohjakoulutus jatko-opinnoille.
mikä susta tulee isona? =)
Näillä näkymin sosionomi. Haluan töihin esim. lasten ryhmäkotiin, jonne pääsee jo lähihoitajanakin mutta haluan lisää koulutusta alalta :) Muita vaihtoehtojakin olisi ollut, mutta ei täällä paikkakunnalla ja perheellisenä se vähän rajoittaa.
 

Huh, onpas ihmisillä olettamuksia!

Minä siis vaihtanut "rahakkaasta" ammatista (iltapäivälehden toimittaja) aikoinaan lh:ksi.
Ja jatkokoulutusmahdollisuudet olivat mullakin mielessä ns. kutsumuksen lisäksi., urankehtiys muutenkin liki identtinen Emilyn kanssa.

Ja kyllä, tässäkin duunissa, joka ei kyllä ole lähihoitajan, vaan ohjaajan paikka, teen enemmän kun sh:t.
Siis teen samaa työtä kuin sairaanhoitajat, jonkalisäksi olen ensikontakti asiakkaille, sekä päivystäjä.

-B
 
vieras
Nämä hoitoalan ammattilaisten haukkujat ovat kyllä alimpaa roskasakkia. Mitähän se on? En ole missään muussa tällaiseen ilmiöön törmännyt, että hoitsut saavat niin paljon halveksintaa joiltain tahoilta. Ilmeisesti toisilta naisilta. Kateellisuutta? Vai onkohan nämä haukkujat sitten ikiterveitä superihmisiä, jotka eivät ikinä tule sairaalassa potilaana olemaan? En tajua, osaiskohan joku näistä selittää, että mikä kauna tässä on takana?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihmisten pariin töihin, auttamaan muita. Sopiva pohjakoulutus jatko-opinnoille.
mikä susta tulee isona? =)
Näillä näkymin sosionomi. Haluan töihin esim. lasten ryhmäkotiin, jonne pääsee jo lähihoitajanakin mutta haluan lisää koulutusta alalta :) Muita vaihtoehtojakin olisi ollut, mutta ei täällä paikkakunnalla ja perheellisenä se vähän rajoittaa.
mä jotenki aattelin että kätilöksi haluisit :D en tiiä miks sellasta kuvittelin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihmisten pariin töihin, auttamaan muita. Sopiva pohjakoulutus jatko-opinnoille.
No tässähän se syy tulikin aika kivasti. Lapsiin ja nuoriin suuntauduin, lapset erityisen lähellä sydäntä :) :heart: Ens syksynä alkaakin sitten sairaanhoito-opinnot!
onnea opiskeluihin! :D :flower:

miten teillä muuten poikien sairastelut nyt...? kun eikös pojat alottanu sairastelemaan sillon ku menivät päiväkotiin, niin onko jo helpottanu? kauanko sitä sairastelurumbaa kesti?
sori ku tässä nyt utelen :D mutta kun siis, mä oon ehkä alottamassa kans opiskelut tossa syksyllä (jos pääsen!) mutta aattelin sitä että kun noi pienemmät ei oo ollu päiväkodissa vielä ollenkaan, joten meneekö koko opiskelu ihan vituiks :headwall: ku sieltä ei oikeen vois olla pois :/ yks vaihtoehto tietty olis että tytöt menis päiväkotiin syksyllä ja minä sitten alottasin opiskelut tammikuussa (oisin siihen asti vaan töissä josta voi helpommin olla pois)... kerkeiskö mahdollinen sairastelu loppua tammikuuhun mennessä? :D
Sain tästä kerran pikkuisen kakkaa niskaani, mut väliäkös tuolla :whistle: :LOL:

Niin siis, meillä toi pienempi on sairastellut koko ikänsä, varmaan ennen kuukauden ikää tai niillä main söi ensimmäisen antibioottikuurinsa :/ Sen kohdalla ei siis ole toi päiväkoti niinkään vaikuttanut, tai mä en ole sitä huomannut, kun oltiin siis jo ennen sen aloitustakin koko ajan kipeinä :kieh: Viime talvi-kevät taisi olla pahinta aikaa ja silloin olivat siis vielä kotihoidossa.

Mut kyllä tais alkuun varsinkin toi pienempi saada joka flunssan ja kaiken mahdollisen, mitä sieltä päiväkodista oli vaan tarjolla :whistle: Vesirokkoa ei tullut, vaikka se pienten ryhmässä aika hyvin kiersikin vähän aikaa sitten.

Ovat nyt olleet puolivuotta hoidossa ja nyt (kopkopkop) ei olla pitkään aikaan oltu kipeinä!! :)

Onhan se vähän tylsä olla koulusta pois ja jäädä jälkeen opinnoissa sen takia, jos lapset sairastaa. Mut kyllä mä silti sinuna aloittaisin heti sen koulun... =) Mut jos siltä tuntuu, niin voihan sitä tosiaan lykätäkin.

Ja teillä tytöt on isompia, meillä ainakin päiväkodissa sanottiin, että isojen ryhmässä ei niin noi taudit kierrä, eikä kaikki niitä saa, se vastustuskyky on jotenkin parempi, kuin pienemmillä =)

Mihin kouluun oot siis hakenut? :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ihmisten pariin töihin, auttamaan muita. Sopiva pohjakoulutus jatko-opinnoille.
mikä susta tulee isona? =)
Näillä näkymin sosionomi. Haluan töihin esim. lasten ryhmäkotiin, jonne pääsee jo lähihoitajanakin mutta haluan lisää koulutusta alalta :) Muita vaihtoehtojakin olisi ollut, mutta ei täällä paikkakunnalla ja perheellisenä se vähän rajoittaa.
mä jotenki aattelin että kätilöksi haluisit :D en tiiä miks sellasta kuvittelin =)
Kävi se kätilön ammattikin joskus mielessä, mutta ei taitais sopia mulle kun en tykkää siitä että synnytyksen on niin lääketieteellistetty. Musta ei olis siihen sen takia. Paitsi jos olisin töissä jossain Tammisaaressa
:heart:
 
EN halunnut! Aloitin perushoitajan opinnot ja 3kk koulua kun oltii käyty ilmoitettiin et ei tule perushoitajia meistä vaan nimike muuttuu lähihoitajaks ja lähihoitajakoulutus oli vasta lapsenkengissä se oli silloin 100ov nykyään pidempi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kävi se kätilön ammattikin joskus mielessä, mutta ei taitais sopia mulle kun en tykkää siitä että synnytyksen on niin lääketieteellistetty. Musta ei olis siihen sen takia. Paitsi jos olisin töissä jossain Tammisaaressa
:heart:
sulle ois kyllä just sopiva paikka se tammisaari =) tai vastaava, jos sellasia paikkoja muualla on... mä menisin kyllä tonne tammisaareen synnyttään jos vielä olis tarvetta :)
 
Mm
Itse tiesin jo kuudennella luokalla, että mä haluan lähihoitajaksi tai jatkan siitä sairaanhoitajaksi. Sitä ennen en edes tiennyt, että se työ on niille joille ei muka ole muita mahiksia niin huonolla tokarilla. Olen vasta 8 luokalla ja googletin, että mikä keskiarvo tarvii lähihoitajaks, mut siihen ei sit ees hyvää tokaria tarvita. Voin sitten unohtaa ne mun hyvät nrot ajattelun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
ei kukaan halua, lähihoitajia tulee niistä jotka ei muualle pääse; peruskoulun keskiarvo on alle 6,5. Tsekatkaapa vaikka koulukaverit.comista luokkanne surkeimmat oppilaat, huomaatte että lähihoitajia ovat.
Höpö höpö. Mun keskiarvo peruskoulusta on 9,6 ja lähihoitaja olen. Toki olen lukionkin käynyt ja muukin ammatti on. Varmasti olisin päässyt moneenkin paikkaan opiskelemaan jos olisin halunnut.
 
B
Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
ei kukaan halua, lähihoitajia tulee niistä jotka ei muualle pääse; peruskoulun keskiarvo on alle 6,5. Tsekatkaapa vaikka koulukaverit.comista luokkanne surkeimmat oppilaat, huomaatte että lähihoitajia ovat.
Mun keskiarvo oli 8,6 ja lähihoitaja olen. Hoitoala on mulle kutsumusammatti.
 
sh
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luuletko että kuka vaan pääsee lähihoitajaksi, siinä on aika tarkat syynit ettei hullut pääse alalle, kyllä siinä täytyy olla hyvä soveltavuus
SoveltAvuuspa tosiaan, terveisin insuliinihoitsu
ei ku niistä hulluista tulee sairaanhoitajia terveisin sh
 
yksvaa
joo itsekkin pidän lähihoitaja työstä ja meinasin mennä opiskelemaan lähihoitajaksi..
etkä todellakaan voi päätellä et lähihoitajaksi menevät vain ne jotka ovat sukeimpia eivätkä pääse mualle jotkut nääs haluaa oikeesti opiskella lähihoitajaksi!

 
:)
olen vasta 8 luokalla,mutta haluan kovasti lähihoitajaksi mutta ennemmi vastasyntyneiden osastolla tai lasten osastolle, koska mikään muu ammatti ei oikeen kiinosta mua :) voisiko joku kertoa minulle että mikä nyt suunilleen keskiarvo pitäisi olla? ja pitääkö minun käydä lukio vai amiska?


ja tiedoksi tolle nyt yhelle joka tollasta kirjotti että surkimukset menevät lähihoitajaksi koska eivät pääse muuallekkaan niin se on ehdottomasti Paska puhetta!ei taida itse tajuta että moni pitää lähihoitaja ammatista ja haluaa opiskella lähihoitajaksi,jos se on jonkun haave (tulla lähihoitajaksi) niin antaa palaa,älkää kuunnelku muitten ihmsten kommentteja että sinne menee surkimukset yms.. vaan kuunnelkaa itseännä mitä mieltä itse olette! : ) terv kaikille lähihoitajille ja tuleville : )
 
8.lk
hei haluaisin lähihoitajaksi sitten tulevaisuudessa olisi ihan kiva tietää mikä pitää olla keskiarvo että sinne pääsee omani on tällä hetkellä 6.6 ja kiitos vastanneille ja vastaajalle :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Luulisi, että lähihoitajan hommat turhauttaisivat, kun tietää ja osaa paljon, mutta saa tehdä vain vähän - ja sitä kaiken aikaa.
miten niin vähän kun voi helpottaa muitten oloa, se on todella paljon
No kun tuo työnjako sairaanhoitajien ja lähihoitajien välillä... edelliset saavat tehdä kaikki mielenkiintoiset ja "vaikeat" hommat ja jälkimmäiset vain perushoidollisia juttuja.
Aika harvassa paikassa nykyään on eritelty työt :) Ja moni homma on kiinni hoitajasta, joku haluaa tehdä ja joku ei!
 

Yhteistyössä