miksi ETTE pese esim.kirppisvaatteita ennen kun annatte ne lasten käyttöön?

  • Viestiketjun aloittaja jakiii
  • Ensimmäinen viesti
Uusissa vaatteissa taas on tosi paljon pinnalla kemikaaleja viimeistelykäsittelyjen jäljiltä, joten uudet vaatteet varsinkin kannattaa pestä ennen käyttöä. Pesisin kädet siis myös kaupassa käymisen jälkeen..
 
Greippi
Kirppisvaatteiden pesusta en osaa sanoa, jättääkö joku pesemättä, mutta pari päivää sitten oli ketju, jossa tosi moni sanoi, että ei pese lapsille kaupasta ostettuja vaatteita. Kun kuulemma eivät ymmärrä, miksi uusia puhtaita vaatteita pitäisi pestä...?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
öö..no mä en oo aina pessy :ashamed: jos vaate tuoksuu puhtaalle ns pesuaineelle en pese.
Hmm, minä pesen juuri siitä syystä, että tuoksuvat pesuaineelle...
Poika saa ihoreaktion zeoliitista ja itseä kuvottaa liian voimakas pesuaineen haju. Pesisin kyllä muutenkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja olg4:
Uusissa vaatteissa taas on tosi paljon pinnalla kemikaaleja viimeistelykäsittelyjen jäljiltä, joten uudet vaatteet varsinkin kannattaa pestä ennen käyttöä. Pesisin kädet siis myös kaupassa käymisen jälkeen..
Jep, mä ajattelen näin kans ja pesen mieluummin ne palontorjunta-aineilla kyllästetyt uudet vaattet ennen käyttöä. Yleensä pesen kirppisvaattetkin ennen käyttöä, etenkin jos joku on pessyt ne ennen myyntiinlaittoa jollain äärimmäisen hajustetulla aineella....joskus on saattanut joku vaate livahtaa käyttöön ennen pesua kotona, mutta elossa ollaan.... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon varmaan vähän outo, mutta joskus ku kiertelen kirppiksiä, niin mua alkaa jotenkin etoa ja mun on pakko pestä kädet kun olen lähtenyt sieltä pois...
no mä kyllä pesen kädet aina (kotiin tultuani) vaikka oisin käynyt vaan Sokoksella.
 
Misty
No mä en pese selkeästi puhtaita, miksi pesisin? Suurin osa niistä myyjistä, joilta olen ostanut, ovat pesseet vaatteet juuri ennen myyntiin laittoa, joten miksi pesisin ne heti toiseen kertaan? Minusta on aika outoa myydä likaista vaatetta, kertoo ehkä jo niin paljon myyjästäkin, etten enää toista kertaa häneltä osta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
No mä en pese selkeästi puhtaita, miksi pesisin? Suurin osa niistä myyjistä, joilta olen ostanut, ovat pesseet vaatteet juuri ennen myyntiin laittoa, joten miksi pesisin ne heti toiseen kertaan? Minusta on aika outoa myydä likaista vaatetta, kertoo ehkä jo niin paljon myyjästäkin, etten enää toista kertaa häneltä osta.
kaikki lika ei tosiaan näy silmällä.
ajattele kun joku puisto-raimo on pyyhkinyt vaikka nenäräkänsä siihen potkuhousuun tai liima-lisa koskenut niihin pissasilla pesemättömillä käsillään ihastellessaan niitä. ihanaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
No mä en pese selkeästi puhtaita, miksi pesisin? Suurin osa niistä myyjistä, joilta olen ostanut, ovat pesseet vaatteet juuri ennen myyntiin laittoa, joten miksi pesisin ne heti toiseen kertaan? Minusta on aika outoa myydä likaista vaatetta, kertoo ehkä jo niin paljon myyjästäkin, etten enää toista kertaa häneltä osta.
Mistä tiedät kirpparipöydästä ostaessasi, kenen tavara se on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
No mä en pese selkeästi puhtaita, miksi pesisin? Suurin osa niistä myyjistä, joilta olen ostanut, ovat pesseet vaatteet juuri ennen myyntiin laittoa, joten miksi pesisin ne heti toiseen kertaan? Minusta on aika outoa myydä likaista vaatetta, kertoo ehkä jo niin paljon myyjästäkin, etten enää toista kertaa häneltä osta.
No en mä ostaiskaan vaatetta jos se ei olis puhtaan oloinen. Mut ei voi tietää kuinka kauan se on ollut siellä pöydällä myynnissä ja kuinka moni sitä on ehtinyt hipelöidä ja missä kunnossa olevilla käsillä. Sen lisäks kirpparit on yleensä aika pölyisiä paikkoja, et vaikka vaate olis puhdas myyjän sen sinne tuodessa niin ei se välttämättä enää siinä vaiheessa oo kun mä sen ostan.
 
Misty
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Misty:
No mä en pese selkeästi puhtaita, miksi pesisin? Suurin osa niistä myyjistä, joilta olen ostanut, ovat pesseet vaatteet juuri ennen myyntiin laittoa, joten miksi pesisin ne heti toiseen kertaan? Minusta on aika outoa myydä likaista vaatetta, kertoo ehkä jo niin paljon myyjästäkin, etten enää toista kertaa häneltä osta.
kaikki lika ei tosiaan näy silmällä.
No, sellainen lika ei mua kyllä suoraan sanottuna hirveästi ahdista. Poissa silmistä, poissa mielestä. Mulla nyt on tapana luottaa ihmisiin, etteivät rasvaisilla tai räkäisillä käsillään koske toisten tavaroihin. Ja jos tuote tuoksuu puhtaalta, se on mulle puhdas. Mä kysyisin teiltä lastenvaatteiden jynssääjiltä, että aina jos vieras (tai tuttu) ihminen paijaa tai muuten koskee lapseenne, pesettekö sen kosketuskohdan heti jollain käsidesillä vai miten? Kun koskaanhan ei voi tietää, onko se kyseinen ihminen mahdollisesti juuri hikoillut, raapinut sillä kädellä korvaansa, persettään, nenäänsä, hilsepäätään vai mitä... Ja uat armias jos muksu hiekkalaatikolla laittaa hiekkaa suuhunsa - siihen samaan kohtaanhan on juuri saattanut joku koira tai pultsari kusasta... Ja ei kun suoraan sairaalaan!

Ei bakteerit tapa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon varmaan vähän outo, mutta joskus ku kiertelen kirppiksiä, niin mua alkaa jotenkin etoa ja mun on pakko pestä kädet kun olen lähtenyt sieltä pois...
no mä kyllä pesen kädet aina (kotiin tultuani) vaikka oisin käynyt vaan Sokoksella.
Niin, tottakai pesen minäkin, mutta siis tuolla kirpparilla tulee jotenkin sellainen ällötys olo.. Siellä on semmonen ihme hajukin, ja sitten siellä kiertelee kaikenlaisia laitapuolen tyyppien näköisiä.
 

Yhteistyössä