Miksi et soittaisi poliisille jos naapurisi polttaisi pilveä?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan.
  • Ensimmäinen viesti
Omenaa
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;26645214:
Jos sillä naapurilla ei ois jotain pientä ihmistä holhottavana ja kaikki tuntuisi olevan okei, ei mulla ois mitään syytä soittaa poliisille.

Enkä itse asiassa soittais poliisille vaikka piikittäisivät tossa pihalla heroiinia, kunhan käyttäytyisivät vastuullisesti eikä kukaan tai mikään kokis siitä mitään haittaa.
Sama!
Ei kuulu mulle vaikka raiskas vaimonsa tai nussis lastaan.
Minä en kokis siitä mitään haittaa.

vierailija
Koska mulle moraali on lakia ylempänä ja mun moraalin mukaan pilvenpoltossa ei ole mitään väärää.
ai jaa sunko mielestä on oikein ajaa kännissä autolla tai tapella kadulla mun mielestä pilven poltto on väärin mä ilmoitan kaikki narkkarit ja rattijuopot poliisille eikä ne niitä välttämättä selville saa kuka on ilmoittanu eikö poliisilla oo vaitiolo velvollisuus olla kertomatta kuka antoi ilmi

vierailija
En ilmoittaisi. Laki ei ole itseisarvo, joten sitä ei pidä noudattaa, jos se on selkeästi ristiriidassa omien arvojen kanssa.

Miksi jotkut eivät tajua sitä, että laki ei ole itseisarvo. Lait eivät ole päämääriä, vaan pelkästään välineitä.

Sir Paul MacCartney on polttanut pilveä koko ikänsä.
Kyllä mua harmittais jos tommoinen narkkarirenttu asuis naapurissa. Ihavvarmasti valittaisin kaikesta.

Nyt mua ottaa päähän kun hänellä on varaa ostaa niin paljon tonttia, että mä en edes kaukoputkella näe milloin hän tekee jotain josta voisin mieleni pahoittaa.

vierailija
Innostuin vanhasta ketjusta, ja ihmettelin kun lähes kaikki vastaajat pitivät poliisille ilmoittamista turhana. Itse soittaisin saman tien jos näkisin jotain laitonta, ja mietin että miksi joku ei niin tekisi.
Eihän siinä mitään, vaikka naapuri polttaakin, mutta kun tuntuu olevan keskellä pihaa 5 - 6 pussia kukkamultaa ja kukkaruukusta pilkistää hamppua, niin pistää miettimään, et mistä ja miksi ne sekaisin olevat nuoret pörräävät myös minunkin terassilla maski sekä huppu päässään. Kameroista piittaamatta toimivat ja jos asiasta julkaisisi valokuvan niin minä olisin leivättömän pöydän ääressä. Kotini tutkittaisiin vihjeen annettuani ja pahimmillaan olisin todistaja oikeudenkäynnissä. Ei taviksella ole oikeuksia. Koulujen päättäjäisiin piisaa maijoja, mutta vihje hampusta on kovin vähän kiinnostava viranomaisia.

Yhteistyössä