Miksi et soittaisi poliisille jos naapurisi polttaisi pilveä?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan.
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26645313]Koska poliisikin aika ajoin yrittää selvittää mitä kautta huumeita tuodaan Suomeen, kuka niitä käyttää ja kasvattaa. Laki kieltää pilven polton joten musta on vaan jotenki hassua ettei siitä ilmoiteta eteenpäin.

Vahingoittaa vain itse tekijää?.Entinen mieheni aloitti pilven poltosta ja siirtyi vähitellen kovempiin aineisiin. Olen todella kärsinyt siitä.
Ja sen takia asenteeni on hiukan jyrkkä.[/QUOTE]

Se nyt ei poliisia auta mitenkään minkään huumeverkoston selvittämisessä, että joku ostaa kaverin kasvattamaa hamppua ja polttelee sitä kerran kuussa.

Ei, se pelkkä pilvenpoltto ei vahingoita ketään muuta kuin korkeintaan sitä polttajaa. Mullakin on yks tuttu joka alotti siiderin juonnilla ja kohta oli asunnottomana sillan alla juomassa etanolia. En mä silti väitä, että siideri siihen johti ja kaikkien pitäs lopettaa siiderin juonti.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26645313]Koska poliisikin aika ajoin yrittää selvittää mitä kautta huumeita tuodaan Suomeen, kuka niitä käyttää ja kasvattaa. Laki kieltää pilven polton joten musta on vaan jotenki hassua ettei siitä ilmoiteta eteenpäin.

Vahingoittaa vain itse tekijää?.Entinen mieheni aloitti pilven poltosta ja siirtyi vähitellen kovempiin aineisiin. Olen todella kärsinyt siitä.
Ja sen takia asenteeni on hiukan jyrkkä.[/QUOTE]

Vai aloittiko tupakalla ja keskioluella?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26645230:
jaa, nyt tulikin tästä aiheesta mieleen: meidän rappukäytävässä haisee hyvin voimakkaasti ruoho! Tyyppi asuu 4:ssä kerrokseesa, me asutaan 8:ssa ja haju tulee meille sisälle asti. Ilmeisesti kasvattaa ja paljon(kuivattamisesta tulee tollanen haju)! Soittaisitko poliiseille tässä tapauksessa? Vai mitä tekisit?

Mä en jostain satunnaisesti pössyttelevästä välttämättä soittas, mut tää on eri asia...
Pudottaisin varmaan lapun luukusta, että vie viljelmänsä muualle, ettei aiheuta vesivahinkoa. Muuten ei haittaisi.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26645456]Toi oli ihan hyvä esimerkki. Punaisia päin kävely vaarantaa liikenteen alle minuutiksi, pilven poltto ja siihen liittyvä oheistoiminta voi pilata monien ihmisten elämän vuosiksi. (Toki niin voi tehdä myös punaisia päin kävely) Lisäksi punaisia päin kävelyyn on lähes mahdoton puuttua,sillä rikos menee ohi niin nopeasti. Pilven polton pystyy todistamaan paljon myöhemminkin tarvittaessa.[/QUOTE]

Pilvenpoltto useimmiten ei pilaa kenenkään elämää. Itse asiassa itse pilvenpoltto on sen tehnyt erittäin harvoin. Alkoholi tosin pilaa ihmisten elämiä ihan päivittäin, mutta hei se on laillista eli siis ihan täysin ok.

Gdg
Mä olen tutulle poliisille kertonut ja kävivät myös kotietsinnällä. Meillä ku naapuri ei polttele silloin tällöin, vaan kesäisin noin 5krt vuorokaudessa. Muuten ei haittaisi, mutta ikkunat ja partsi ovi pakko pitää kesällä auki. Sen jälkeen ku pyykit alko haisee nurtsille kun kuivuivat parvekkeella ni alko mennä hermo.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26645480]Se nyt ei poliisia auta mitenkään minkään huumeverkoston selvittämisessä, että joku ostaa kaverin kasvattamaa hamppua ja polttelee sitä kerran kuussa.

Ei, se pelkkä pilvenpoltto ei vahingoita ketään muuta kuin korkeintaan sitä polttajaa. Mullakin on yks tuttu joka alotti siiderin juonnilla ja kohta oli asunnottomana sillan alla juomassa etanolia. En mä silti väitä, että siideri siihen johti ja kaikkien pitäs lopettaa siiderin juonti.[/QUOTE]

Niin kuin jo aiemmin kerroin,se pilven poltto vahingoitti minua( ja monta muuta ihmistä) todella paljon. Mies poltteli salassa,sillä tiesi etten toellakaan hyväksyisi sitä. Mietin kauan miksei kukaan naapuri tehnyt ilmoitusta, mutta nyt olen saanut vastauksia kysymykseeni.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26645526]Niin kuin jo aiemmin kerroin,se pilven poltto vahingoitti minua( ja monta muuta ihmistä) todella paljon. Mies poltteli salassa,sillä tiesi etten toellakaan hyväksyisi sitä. Mietin kauan miksei kukaan naapuri tehnyt ilmoitusta, mutta nyt olen saanut vastauksia kysymykseeni.[/QUOTE]

Suuri osa ihmisistä uskoo yksilönvapauteen. Jos joku haluaa polttaa, miksi hän ei saisi polttaa? Mä en myöskään ymmärrä miten toisen pilvenpoltto voi vahingoittaa muita ihmisiä.

"vieras"
Huvittais kysyä että miten se sinua vahingoitti? Tais olla paljon muutakin miehessä vikana, mikä vahingoitti..

Olen ihan poliisin suusta kuullut että pelkkä harmiton pilvenpolttaja ei heitä kiinnosta, tottakai kohdalle sattuessa sakotetaan. Yksinkertaisesti resurssien tuhlausta. Ja suomessa todellakaan resursseja ei ole liikaa.. Ja tosiaankin siitä tulee sakko, joten periaattessa rinnastettavissa uloskusemiseen, ei ihan mutta melkein..

• Tykkää
Reactions: Tepadj
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26645561]Huvittais kysyä että miten se sinua vahingoitti? Tais olla paljon muutakin miehessä vikana, mikä vahingoitti..

Olen ihan poliisin suusta kuullut että pelkkä harmiton pilvenpolttaja ei heitä kiinnosta, tottakai kohdalle sattuessa sakotetaan. Yksinkertaisesti resurssien tuhlausta. Ja suomessa todellakaan resursseja ei ole liikaa.. Ja tosiaankin siitä tulee sakko, joten periaattessa rinnastettavissa uloskusemiseen, ei ihan mutta melkein..[/QUOTE]

Mä en aio siitä netissä sen enempää puhua, halusin vaan tietää muiden ihmisten mielipiteitä. Henkilökohtaisen helvettini takia hämmästelin,että onko asia muiden mielestä jotenkin hyväksyttävä.

Tiedän ettei poliisilla ole resursseja puuttua kunnolla.

[QUOTE="aloittaja";26645526]Niin kuin jo aiemmin kerroin,se pilven poltto vahingoitti minua( ja monta muuta ihmistä) todella paljon. Mies poltteli salassa,sillä tiesi etten toellakaan hyväksyisi sitä. Mietin kauan miksei kukaan naapuri tehnyt ilmoitusta, mutta nyt olen saanut vastauksia kysymykseeni.[/QUOTE]

Mitä sitten, jos se miehesi olisi vetänyt viinaa niin tuhottomasti, että olisi vahingoittanut sinua ja montaa muuta ihmistä? Miten sitten käsittelisit asiaa? Kun se viinan juonti kuitenkin on laillistakin, mutta sillä onnistuu varmaan vielä useampi aiheuttamaan vahinkoa itselleen ja läheisilleen, kuin pilven pössyttelyllä...

"aloittaja"
Mitä sitten, jos se miehesi olisi vetänyt viinaa niin tuhottomasti, että olisi vahingoittanut sinua ja montaa muuta ihmistä? Miten sitten käsittelisit asiaa? Kun se viinan juonti kuitenkin on laillistakin, mutta sillä onnistuu varmaan vielä useampi aiheuttamaan vahinkoa itselleen ja läheisilleen, kuin pilven pössyttelyllä...
Tilanne olisi ollut toinen.

Viina on laillista, eikä sen käyttäjä ole rikollinen. Pilven poltto on laitonta, ja sen käyttäminen on rikos, vaikkei siitä jäisi kiinni.

niitä näitä
[QUOTE="aloittaja";26645665]Tilanne olisi ollut toinen.

Viina on laillista, eikä sen käyttäjä ole rikollinen. Pilven poltto on laitonta, ja sen käyttäminen on rikos, vaikkei siitä jäisi kiinni.[/QUOTE]

ahh. hitto mua ahdistaa noin yksinkertaiset ihmiset kuin sinä, arvon aloittaja. :headwall:

"jopo"

Viina on laillista, eikä sen käyttäjä ole rikollinen. Pilven poltto on laitonta, ja sen käyttäminen on rikos, vaikkei siitä jäisi kiinni.[/QUOTE]

Miten se pilvenpolton laittomuus sinua vahingoitti?

"Sirkkeli"
En edes tietäisi, jos naapurini polttaisi pilveä. Eikä se ole niin paha juttu, että soittaisin. Jos minua häirihtis villi yöelämä sen polttamisen jälkeen, niin toki sitten.

Eli siis vahingoittiko sua pilven poltto, vai se että se on laitonta?

Melko ristiriitaista, että sä perustelet tän kyselyn yksilötason ongelmalla, jonka aiheutti läheisen ihmisen laittoman aineen käyttö.
Mutta jos se aine olisikin ollut laillista, ja seuraukset silti samat, niin se ei olisikaan aiheuttanut sulle vahinkoa, ja kyse olisi asiasta noin niinkuin yleisellä tasolla?

Ymmärrän pointin siinä tapauksessa, että sä olet saanut tuomion aineista, joiden kanssa sulla ei ole ollut mitään tekemistä, Muussa tapauksessa en.

Kerran soitin poliisit, kun pihalla oli yks jätkäporukka ja yks tyyppi sit anto turpiin jollekin niistä. Kukaan ei reagoinut mitenkään siihen. Antoi turpiin ihan kunnolla. Sit mä soitin poliisit. Pari mustaa maijaa tuli sinne ja korjas talteen sen hakkaajan. Ne tyypit oli aika kännissä.

Seuraavana päivänä yks siinä porukassa olleesta hepusta soitti mun ovikelloa, en avannu ku katoin ekaks ovisilmästä. Aattelin, että toivottavasti oli vaan sattuma, että soitti just mun ovikelloa. Oli kyl aika humalassa silloinkin. Sit se häippäs, ja pelkäsin et millo tulee uudestaan, eipä näkynyt. Aattelin et oli varmaan väärä ovikello mitä soitti.

Ei tietenkään verrattavissa pilvenpolttoon, mut kuitenkin.

[QUOTE="jopo";26645690]Onhan sellainenkin vaara olemassa, mutta mua rupes naurattaan kun ajattelen tuntemiani pilvenpolttajia ja että joku pelkäisi heidän kostoaan :D
Eivät tekisi pahaa kärpäsellekään.[/QUOTE]

täh
Innostuin vanhasta ketjusta, ja ihmettelin kun lähes kaikki vastaajat pitivät poliisille ilmoittamista turhana. Itse soittaisin saman tien jos näkisin jotain laitonta, ja mietin että miksi joku ei niin tekisi.
miksi ihmeessä pitäisi soittaa? ketä pilven polttamnen haittaa kuin yksilöä itseään?
poliisit jahtaavat jotain kannabiksen polttajaa kun oikeat rikolliset vapaana. (ja ei, en ole koskaan edes kokeillut huumeita)

peesi
[QUOTE="vieras";26645170]Koska mulle moraali on lakia ylempänä ja mun moraalin mukaan pilvenpoltossa ei ole mitään väärää.[/QUOTE]

peesi. Jos kaikki noudattaisivat kultaista käskyä: tee muille kuin haluat itsellesi tehtävän,niin mitään lakeja ei tarvittaisi. Toisten kunnioittaminen.

ja siis minä en kärsi jos joku polttaa tupakkaa tai pilveä. tai juo alkoholia. jos alkoholin juomisesta aiheutuu meluhaittaa niin se on jo asia erikseen.

tjaah
Olisiko ollut helpompaa, jos joku olisi sinun miehestäsi ilmoittanut??? Meinaatko, että se olisi muuttanut mitään? Ja jos meinaat, olisit voinut ilmoittaa miehestäsi itsekin.

Username
Olisin tyytyväinen, jos naapurit käyttäisivät pilveä viinan sijaan.
Ei tarttis varmaan kuunnella möykkää öisin, tai noh, eipä tartte nyttenkään.
Mut ei ois tarvinu mennä uhkailemaan naapureita, jos ei siellä ois juopoteltu :D

Yhteistyössä