Miksi et soittaisi poliisille jos naapurisi polttaisi pilveä?

• Viestiketjun aloittaja ihmettelen vaan.
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen vaan.
Innostuin vanhasta ketjusta, ja ihmettelin kun lähes kaikki vastaajat pitivät poliisille ilmoittamista turhana. Itse soittaisin saman tien jos näkisin jotain laitonta, ja mietin että miksi joku ei niin tekisi.

Koska noi lähimmät naapurit on niin takakireitä nillittäjiä, että niille tekisi varmaan ihan vaan hyvää kiskaista muutamat rauhoittavat henkoset.

Ja ihan noin virallis-oikeesti siksi, että täällä lähimmätkin naapurit on niin kaukana, että minähän ylipäätään tiedän niiden polttamiset vasta siinä vaiheessa, jos ne polttavat talonsa ja kaskeavat peltonsa.

Jos sillä naapurilla ei ois jotain pientä ihmistä holhottavana ja kaikki tuntuisi olevan okei, ei mulla ois mitään syytä soittaa poliisille.

Enkä itse asiassa soittais poliisille vaikka piikittäisivät tossa pihalla heroiinia, kunhan käyttäytyisivät vastuullisesti eikä kukaan tai mikään kokis siitä mitään haittaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"hjkl"
suoraan sanottuna jos en näe että joku varastaa tai tappaa-pahoinpitelee toista niin en nt viitsi sekaantua ihan suhteellisen harmittomaan juttuun.Tupakanpoltostakin on tehty nykyään joku iso numero :(
Ja en siis itse polta, minusta toi vaan on naurettavaa että on numerot ja kaikki..ei merkkejä esillä.
Kohta on viinakortit ja varmaan sokeristakin keksitään kortti. Lopulta eletään näkkileivällä ja vedellä :D

jaa, nyt tulikin tästä aiheesta mieleen: meidän rappukäytävässä haisee hyvin voimakkaasti ruoho! Tyyppi asuu 4:ssä kerrokseesa, me asutaan 8:ssa ja haju tulee meille sisälle asti. Ilmeisesti kasvattaa ja paljon(kuivattamisesta tulee tollanen haju)! Soittaisitko poliiseille tässä tapauksessa? Vai mitä tekisit?

Mä en jostain satunnaisesti pössyttelevästä välttämättä soittas, mut tää on eri asia...

"huoh"
No siks että se on vähäpätöinen juttu eikä auttaisi lopultakaan ketää. Muu häiriökäyttäytyminen pilvenpolton kanssa olisi jo eri juttu. Kännäävät vanhemmat olisi pahempi juttu. En todellakaan vaivaisi poliisia, itseäni enkä naapuria noin typerän jutun takia.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26645216]Ei varmaankaan, mutta eikö kannattaisi kuitenkin asiasta ilmoittaa,jotta tällainen tieto on kirjattu ylös?[/QUOTE]

Miksi poliisilla pitäisi olla asiasta tieto?

Mä en ymmärrä miksi asioiden, jotka vahingoittavat korkeintaan itse tekijää pitää edes olla laittomia.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26645230:
jaa, nyt tulikin tästä aiheesta mieleen: meidän rappukäytävässä haisee hyvin voimakkaasti ruoho! Tyyppi asuu 4:ssä kerrokseesa, me asutaan 8:ssa ja haju tulee meille sisälle asti. Ilmeisesti kasvattaa ja paljon(kuivattamisesta tulee tollanen haju)! Soittaisitko poliiseille tässä tapauksessa? Vai mitä tekisit?

Mä en jostain satunnaisesti pössyttelevästä välttämättä soittas, mut tää on eri asia...
tässä tapauksessa varmaan soittaisin, mut pelkästä polttamisesta en, koska eihän se polttaminen kai laitonta (tai siis rankaistavaa ) ole, kasvatus ja myyminen sensijaan on.

"hjkl"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26645230:

tässä tapauksessa soittasin jos tuo ruohon haju on jatkuvaa, tosin herää myös kysymys mistä tiedä eri huumeiden hajut :LOL:

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26645236]Miksi poliisilla pitäisi olla asiasta tieto?

Mä en ymmärrä miksi asioiden, jotka vahingoittavat korkeintaan itse tekijää pitää edes olla laittomia.[/QUOTE]

Koska poliisikin aika ajoin yrittää selvittää mitä kautta huumeita tuodaan Suomeen, kuka niitä käyttää ja kasvattaa. Laki kieltää pilven polton joten musta on vaan jotenki hassua ettei siitä ilmoiteta eteenpäin.

Vahingoittaa vain itse tekijää?.Entinen mieheni aloitti pilven poltosta ja siirtyi vähitellen kovempiin aineisiin. Olen todella kärsinyt siitä.
Ja sen takia asenteeni on hiukan jyrkkä.

[QUOTE="hjkl";26645309]tässä tapauksessa soittasin jos tuo ruohon haju on jatkuvaa, tosin herää myös kysymys mistä tiedä eri huumeiden hajut :LOL:[/QUOTE]

on sitä teininä tullut kaikennäköisiä tyhmyyksiä tehtyä...

"aloittaja"
Yritän edelleen päästä yli entisen mieheni teoista ja nyt sain syitä siihen miksi kukaan ulkopuolinen ei puuttunut hänen pössyttelyynsä. Ja pystyn varmaan käsittelemään asiaa paremmin nyt,joten kiitos vastauksistanne. :)

"joku"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26645292:
tässä tapauksessa varmaan soittaisin, mut pelkästä polttamisesta en, koska eihän se polttaminen kai laitonta (tai siis rankaistavaa ) ole, kasvatus ja myyminen sensijaan on.
On se polttaminenkin laitonta, se on huumausaineen käyttörikos nimeltään. Itse kysymykseen en todellakaan soita poliisille kun naapurini polttaa pilveä. Ollaan joskus pihalla poltettu kimpassa muutaman naapurin kanssa jolppo. Ihan turhaa se soittaminen on, poliisit tulevat korkeintaan tarkistamaan että ei aiheuta häiriöö.

"jopo"
[QUOTE="aloittaja";26645313]Koska poliisikin aika ajoin yrittää selvittää mitä kautta huumeita tuodaan Suomeen, kuka niitä käyttää ja kasvattaa. Laki kieltää pilven polton joten musta on vaan jotenki hassua ettei siitä ilmoiteta eteenpäin.

Vahingoittaa vain itse tekijää?.Entinen mieheni aloitti pilven poltosta ja siirtyi vähitellen kovempiin aineisiin. Olen todella kärsinyt siitä.
Ja sen takia asenteeni on hiukan jyrkkä.[/QUOTE]

Sori että otan taas tämän kuluneen vertauksen esille, mutta teetkö ilmoituksen joka kerta, kun näet jonkun kävelevän punaisia päin?
Kysymykseen vastaan, että en ilmoita. Tiedän, että naapuri polttaa. Tiedän myös, että sen paras kaveri sattuu olemaan poliisi, ja joskus pössy haisee myös kaverin ollessa kylässä.
En usko, että ilmoittaisin edes jonkun kotikasvatuksesta, ellei siellä tehtailtaisi ihan teollisuusmittakaavassa. Kerran olen ilmoittanut diilaavasta naapurista poliisille, mutta siellä myytiinkin kovia huumeita, ja pihassa pyöri yötä päivää narkkareita.

637888
Innostuin vanhasta ketjusta, ja ihmettelin kun lähes kaikki vastaajat pitivät poliisille ilmoittamista turhana. Itse soittaisin saman tien jos näkisin jotain laitonta, ja mietin että miksi joku ei niin tekisi.
Tunnenkin muutamia pilviveikkoja. Ovat kaikki mukavia ja harmittomia heppuja. Usein pilvenpolttajat ovat ihan omissa oloissaan kotona, eivät riehu kadulla puukottamassa ihmisiä toisinkuin kaikenmaailman kännikalat.
Jos ei alkaisi siis riehumaan meluamaan tms niin en ilmoittaisi hänestä mihinkään.

"aloittaja"
[QUOTE="jopo";26645410]Sori että otan taas tämän kuluneen vertauksen esille, mutta teetkö ilmoituksen joka kerta, kun näet jonkun kävelevän punaisia päin?
Kysymykseen vastaan, että en ilmoita. Tiedän, että naapuri polttaa. Tiedän myös, että sen paras kaveri sattuu olemaan poliisi, ja joskus pössy haisee myös kaverin ollessa kylässä.
En usko, että ilmoittaisin edes jonkun kotikasvatuksesta, ellei siellä tehtailtaisi ihan teollisuusmittakaavassa. Kerran olen ilmoittanut diilaavasta naapurista poliisille, mutta siellä myytiinkin kovia huumeita, ja pihassa pyöri yötä päivää narkkareita.[/QUOTE]

Toi oli ihan hyvä esimerkki. Punaisia päin kävely vaarantaa liikenteen alle minuutiksi, pilven poltto ja siihen liittyvä oheistoiminta voi pilata monien ihmisten elämän vuosiksi. (Toki niin voi tehdä myös punaisia päin kävely) Lisäksi punaisia päin kävelyyn on lähes mahdoton puuttua,sillä rikos menee ohi niin nopeasti. Pilven polton pystyy todistamaan paljon myöhemminkin tarvittaessa.

Yhteistyössä