Miksi ensimmäisellä viikolla kirppispöydästä tulee enempi rahaa, kuin toisella viikolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Siis kun mun nähdäkseni kyseessä ei ole se että parhaat viedään päältä, koska kyseessä ihan perusvaatteet jne.

Mulla on ollut nyt viikon pöytä ja sen myynti oli 260€. Viimeksikin mulla oli ekalla viikolla melko kova myynti, mutta tokalla viikolla se hiljeni. Kolmannella viikolla myynti oli jo melko laimeaa ekaan viikkoon verrattuna.

Nyt mulla on ne samat vaatteet myynnissä, mitä viimeksi jäi + joitain lisäyksiä ja vaatteet menee taas kuin kuumille kiville.

Miksi?

No mä pohdinkin tätä...mutta toisaalta kun yleensä mä saan kuulla siitä miten se ei ole normaalia että mä käyn kirppiksillä niin usein. Mutta ilmeisesti mä sitten kuitenkaan en ole ihan ainoa...mä vaan olen ainoa joka sen myöntää :snotty:

no etkö sä käykin melkeen joka päivä ? onhan se nyt jo herran jumala joku sairaus ;)
veikkaan et useempi käy kerran viikossa ja sillon käy just läpi ne mitä siel on.

No tietysti se johtuu siitä, että ne parhaat/kivoimmat viedään siitä pöydästä eka. Sinne jää sitten niitä "suuren yleisön" mielestä rumimpia vaatteita, joita sitten ostetaankin harvemmin kuin niitä parhaimpia.

Tuo lienee suurin syy, että samat ihmiset koluavat pöytiä. Toki alussa ne parhaat palat menevät heti, mutta vaikka kävisikin täydentelemässä pöytään koko ajan niitä parempia, selkeästi myynti hiljenee mitä pidempään pöytä on. Monta kertaa itsekkin ohitan pöydän jonka olen jo aiemmin penkonut, korkeintaan vilkaisen päältä päin tarjontaa ja jos sinne on lisätty kiinnostavaa tavaraa saatan katsoa tarjontaa uudestaan.

No tietysti se johtuu siitä, että ne parhaat/kivoimmat viedään siitä pöydästä eka. Sinne jää sitten niitä "suuren yleisön" mielestä rumimpia vaatteita, joita sitten ostetaankin harvemmin kuin niitä parhaimpia.

No mutta mikä selittää sen, että kun vein ne samat, suuren yleisän mielestä rumat vaatteet muutaman viikon kuluttua uudestaan myyntiin, niin ne viedäänkin käsistä?

Tuo lienee suurin syy, että samat ihmiset koluavat pöytiä. Toki alussa ne parhaat palat menevät heti, mutta vaikka kävisikin täydentelemässä pöytään koko ajan niitä parempia, selkeästi myynti hiljenee mitä pidempään pöytä on. Monta kertaa itsekkin ohitan pöydän jonka olen jo aiemmin penkonut, korkeintaan vilkaisen päältä päin tarjontaa ja jos sinne on lisätty kiinnostavaa tavaraa saatan katsoa tarjontaa uudestaan.

Eli seuraavaksi mä vuokraan 2 pöytää viikoksi, enkä yhtä pöytää 2 viikoksi :D Säästän bensakuluissakin kun ei tartte ajella eestaas...tosin ei mua kyllä se ole yhtään haitannut että olen samalla päässyt kiertämään kirppiksen läpi :D

Yhteistyössä