Miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kauanko oot yrittäny? laihdutus on mun mielestä väärä sana kuvaamaan elämäntapamuutosta. jos kulutat enemmän kuin syöt niin paino tippuu varmasti. minkä verran liikut viikossa, mitä syöt?

Kolmisen viikkoa olen laihduttanut, ja eniten sillä että olen muuttanut ruokailutottumuksia. Syön aamupalan; pari kuppia kahvia, ruisleipää jossa margariinia ja siivu juustoa tai neljänviljan puuroa. Lounasta olen opetellut syömään, ostin niitä lämmin kuppi hommeleita jossa on noin 100 kaloria ja semmoisen syön. Päivällinen on ihan perus kotiruokaa. Illalla saatan juoda vihreää teetä + leivän.
Laskeskelin että kalorimäärät syömisissäni liikkuvat siinä 1000-1200 hujakoilla.
Olen myös aloittanut lenkkeilyn. Kävelen/hölkkään. Sykemittarin kanssa keskimääräinen syke liikunnassa on 147-150, ja liikun 30 min kerrallaan + sitten erikseen lasten kanssa vaunuttelen missä ei tule edes hiki.

Mainittakoon että aiemmin olen myös laihduttanut, jolloin paino tippui 8 kiloa, sitten niistä tuli taas 6 takaisin ja nyt sitten lähti tuo 2.
Ruokailuni oli aiemmin semmoista että aamupalaksi useita leipiä ja vielä vaaleaa, en syönyt lounasta ja päivällisellä söin sitten tosi paljon ja iltapalaksi sitten taas leipää.

Minulla laihduttaminen muuttui vaikeammaksi vähän yli neljäkymppisenä. Elimistö ei vaan tunnu kuluttavan läheskään niin paljon kuin ennen. Jos liikun ja syön hiilihydraatitonta ja myös vähärasvaista ruokaa, mutta en enää illalla, näyttää tehoavan.

Ikä ei ainakaan pitäisi olla esteenä. Alle 30 v olen :D Mutta miten saan taas käyntiin tämän laihtumisen.
Voiko olla esteenä veden juonti? Pariin päivään en ole muistanut juoda vettä paljoa, niin voiko se vaikuttaa :o

Moikka!

Söisin useammin, on tärkeää saada pidettyä sokerit kurissa ja noin vähä syöminen saattaa nostaa sokereita, varsinkin kun leivät ja puurot ovat hiilihydraattista kuitua. Kurkkua, porkkanaa, tomaattia, kaalia, selleriä, vihreää paprikaa - kaikki ainakin mulla tasoittavat sokereita. Rasvakin on tärkeää, siis kasvirasva. Pitää olla eläinrasvan kanssa oikeassa suhteessa. Vettä peliin ehdottomasti. Illalla vielä vaikka sitä kurkkua, niin aineenvaihdunta hyrräilee yönkin hissukseen eikä ihan nukahda.

Yhteistyössä