miksi ei tehdä ls ilmoituksia tupakoivista vanhemmista??? pitäs tehdä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
mm kaikki näkemäni vanhemmat jotka polttaa: kessuttaa ulkona(esim rattaita työntäessä) tupakkaa niin että lapset altistuu tupakan savulle. pahimmillaan lapset ovat parvekkeella mukana kun mamma käy röökillä(tai iskä) se on lapsen pahoinpitelyä.

entäs sitten se millasen turvattomuuden se aiheuttaa lapselle/vauvalla, vauva huutaa sisällä, taapero jää oven taakse itkee kun äiti menee röökille. mä en käsitä! tehkää siis kaikista tupakoivista vanhemmista ls ilmoitus!

-kiitos

Just just. Teepä ilmotus. Eiköhän niillä sossuilla ole hitusen parempaakin tekemistä. Vaikka olen kanssasi samaa mieltä ettei tupakka ja lapset sovi yhteen, mut joo, ei siitä enempää.

kyllä niitä tehdäänkin, muttei tupakointi kuulemma ole lastensuojelun asia. Miten sen nyt sanoisin. Tarkoitan, että lastensuojeluviranomaiset ei tee mitään, vaikka tupakoinnista tehtäisiin ilmoitus. Ei, vaikka vanhemmat tupakoisivat sisällä aamusta iltaan!

no ei musta niistä mitään ilmotusta pitäs tehä JOS osaa osaa olla polttamatta siinä lapsen lähellä. Mun mies polttaa eikä ikinä polta tupakkaa kun työntää rattaita, ollaan kävelyllä, autossa ei missää missä lapsi altistus siihen tupakansavuun

Autossa tupakointi ärsyttää eniten. :headwall:
Eikä se mitenkään nättiä ole, kun työntää pientä lasta rattaissa/vaunuissa ja samalla kiskoo tupakkaa (vaikka ne savut eivät menisikään sinne vaunuihin)

meillä naapuri kantaa vauvaa rintarepussa ja vetää ite röökiä :/ ihan kamalan näköistä, eipä siinä että lapsen äiti veteli röökiä koko raskauden ajan ihan hirveästi !!! tekis mieli tehdä ilmoitus.. siis tuo vauva 3kk ja koko päivän aina altistuu tupakin savulle

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
No joo, minä poltan, mut en sisällä, enkä autossa, enkä juurikaan edes lasten nähden, syystä, että häpeän tätä piirrettä itsessäni äärettömästi :ashamed: mut kun on riippuvainen ni on :kieh:

Sama oli mullakin kun poltin.

Meilläkin poltetaan vielä, mutta siis partsilla, eikä sinne ole silloin lapsilla asiaa. Eivät ole lainkaan hätääntyneitä, vaikka siellä kipaistaankin ja näemme lapset ikkunan läpi koko ajan. Hävettää, että olen huonona esimerkkinä, mutta lopettaminen on ihan tässä edessä, siis oikeasti! Jos ei muuten, niin lääkkeillä. En ole myöskään polttanut odotusaikana, joka ainoa hetki, jolloin olen saanut itseäni niskasta kiinni ja saanut lopetettua. Me olemme siltikin todella hyviä vanhempia ja lapsemme saavat kehuja käytöksestään ja me vanhemmat kasvatuksesta. Tuntuu pahalta, että maailmassa on ihan oikeasti tuollaisia ihmisiä, jotka pitävät itseään noinkin paljon parempina kuin muita, mutta kaipa sitä on jollain pönkitettävä itsetuntoaan.

Yhteistyössä