MIKSI EI RAHAMME RIITÄ -KETJUUN VIELÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiamies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asiamies

Vieras
Onko ihmiset ihan pöpejä kun keksivät tollasia tarinoita ja vielä pöpimpiä, kun uskovat näihin aloituksiin:
- tulot n. 3000 netto ja rahat ei riitä, vaikka ei saa mitään ostaa ja kun ostetaan jotain, niin se on halvinta
- isovanhemmat osallistuu menoihin
- naisella on keliakia ja sydänvika
- mies ei anna ostaa kaupasta ruokaa, vaatteita, vaan mies päättää mitä ostetaan, vaikka äiti päivät töissä ja vois hoitaa esim. kauppaa-asiat
- ei saa rahaa omaan käyttöön ja ei nää tiliotteita, kun mies ei anna
jne, jne, jne.

Ei kenenkään elämä ole tollaista, eihän?

Jos on pieni lapsi ja suhde päin honkia niin silloin pitää lähteä....ja miksi muka sossun elätettäväks? vaihtoehtoja on monia ei vain tuo...noh...eipä se mun asia ole :D

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
En voi pienen lapsen takia häipyä ja jos häipysin joutusin sossun elätettäväksi.

Kun lapsi on pieni niin ero on HELPOIN! Ja sos. tuella eläminen tuossa tilanteessa ei ole synti. Menet sitten töihin/kouluun kun sen aika on.

T. eroonut lapsen ollessa 6kk

No mielummin mä sossulta ne rahat ottaisin ja etsisin samalla töitä, kun kerjäisin omassa kodissani mieheltä rahaa. Sossun rahat saat sentään itse käyttää niinkuin parhaaksi näet.

Siksi sossun elätettäväksi kun ei ole ammattia eikä töitä ei omaisuutta.Joutusin hommaan vuokra-asunnon asumistuet yms.

Kaiken tuon saa kyllä hoidettua kun vain haluaa.Itse olen aikoinani lähtenyt säkillinen vaatteita ja lapset kainalossa turvakotiin ja siitä sitten maailmalle....mikään ei ole mahdotonta.

Olen kyllä töitä hakenut enkä jaksa työttömänä olla enkä halua jäädä yksin lapsen kanssa.

No mutta sitten jatkat elämääsi niinkuin tähänkin saakka ja ihmettelet minne mies rahanne jemmaa. Ok? Ok. Neext.

Siksi sossun elätettäväksi kun ei ole ammattia eikä töitä ei omaisuutta.Joutusin hommaan vuokra-asunnon asumistuet yms.

No voi, voi että joutuisit ihan itse tekemään jotain! jää sitten äläkä valita...

en minäkään lasta itsellni tehnyt mutta tilanne meni vaan siihen suuntaan, että ero oli pakko. Aikuisuus ei ole aina kivaa.
Mutta siis ensin, avaat oman tilin ja ne lapsen lisät sinne myös! Jotain järkeä saa käyttää!

Yhteistyössä