Miksi äitini teki viisi lasta, vaikkei osaa rakastaa heitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ihmetyttää tämä asia ihan helvetisti. Kaikki lapset suunniteltuja, paitsi yksi.

Ihan sama onko äitini humalassa vai selvinpäin, niin sanoo, että katuu meitä. Tietenkään ei sitten jälkeenpäin tarkoittanut.

Mutta kyllä hänestä huomaa, ettei lapset ole hänelle tärkeitä. Ei ole äitini tajunnut jo ensimmäisestä lapsesta että on huono äiti. Esikoisen ja kuopuksen välinen ikäero on 13v.

Tekisi mieli haistattaa vitut, että olisin kyllä mielummin halunnut olla syntymättä.

En tiedä, ainakin vaikuttaa että jotenkin samasta puusta kumminkin on veistetty äiti ja tytär....

Ota etäisyyttä vähän. Ilmoita selkeät rajat, että sinun ei tarvitse kuunnella tuollaista.

[QUOTE="vieras";25930410]En tiedä, ainakin vaikuttaa että jotenkin samasta puusta kumminkin on veistetty äiti ja tytär....

Ota etäisyyttä vähän. Ilmoita selkeät rajat, että sinun ei tarvitse kuunnella tuollaista.[/QUOTE]

Itse olen saanut yhden lapsen, ja jääkin yhteen. En kuitenkaan voisi sanoa hänelle mitään tuollaista. Toki ymmärrän, että minullakin parantamisen varaa äitinä, mutta oma äitini kyllä vetää niin pohjat.

En ole äitini kanssa tekemisissä, joten ei tarvitse enää kuunnella yhtään mitään häneltä. Äitini on vaikuttanut minuun hyvin negatiivisesti.

Kuulostaa ihan siltä kuin meillä olisi sama äiti; ainoalla erolla että meitä on neljä. Mutta siis... äitini on ottanut marttyyrin viitan itselleen ja jankuttanut niin kauan kun minä muistan, että KUN HÄN on kasvattanut meidät ja uhrannut kaiken meidän eteen jnejne. Hän on luopunut rahasta ja joutunut jäämään kotiin ja me kulutamme hänen aikaa ym.. nyt kun me neljä lasta olemme kasvaneet aikuisiksi niin hän ei pidä mitään yhteyttä oma-alotteisesti. Hän ei ole kiinnostunut lapsenlapsistaan tai ylipäänsä meidän elämästä. NIIN kateellisena välillä kuunelen ystäviäni joiden elämässä äiti on läsnä...

[QUOTE="vieras";25930410]En tiedä, ainakin vaikuttaa että jotenkin samasta puusta kumminkin on veistetty äiti ja tytär....

Olipa törkeä vastaus! Etkö osaa edes ajatella miten se vaikuttaa lapseen jos äiti sanoo heidän olleen virheitä!!!

Mulla kans äiti tehny viisi lasta joista taas yksi vain haluttu eli poika. Tytöt kaikii virheitä kuulema. Ja mutkin yritti abortoida mutta liian pitkällä olin ja mä olin se viides!!! ei ottanu opikseen kun kaikki virheitä (paitsi se poika).

Kyllä mäkin monesti toivonu että parempi kun olisin jääny syntymättä.

Mutta kun tässä ollaan ja lapsenkin olen tehnyt (toivottu ja ihan tehty) niin toivottavasti en koskaan tule sanomaan hänelle että "ei olisi pitänyt tehdä" vaikka joskus kun elämä potkii (kuten mua aina) päähän ja lujaa, on mielessä käynyt että kun en ois syntynykkään ja piti vielä lapsi tähän paska maailmaan saattaa.

En edes haluaisi olla sen naisen kanssa tekemisissä. Eri asia tietysti jos olisi erilainen. Mutta on loukannut niin pahasti, eikä edes ole pahoillaan, niin sen vuoksi en näe mitään syytä olla hänen kanssaan tekemisissä. Paljon olin jo antanut anteeksi.

[QUOTE="huhhuh";25930591][QUOTE="vieras";25930410]En tiedä, ainakin vaikuttaa että jotenkin samasta puusta kumminkin on veistetty äiti ja tytär....

Olipa törkeä vastaus! Etkö osaa edes ajatella miten se vaikuttaa lapseen jos äiti sanoo heidän olleen virheitä!!!

Mulla kans äiti tehny viisi lasta joista taas yksi vain haluttu eli poika. Tytöt kaikii virheitä kuulema. Ja mutkin yritti abortoida mutta liian pitkällä olin ja mä olin se viides!!! ei ottanu opikseen kun kaikki virheitä (paitsi se poika).

Kyllä mäkin monesti toivonu että parempi kun olisin jääny syntymättä.

Mutta kun tässä ollaan ja lapsenkin olen tehnyt (toivottu ja ihan tehty) niin toivottavasti en koskaan tule sanomaan hänelle että "ei olisi pitänyt tehdä" vaikka joskus kun elämä potkii (kuten mua aina) päähän ja lujaa, on mielessä käynyt että kun en ois syntynykkään ja piti vielä lapsi tähän paska maailmaan saattaa.[/QUOTE]

Minustakin tuo oli aika tärkeästi kirjoitettu. Mutta vaikka äitilläni on ollut negatiivista vaikutusta minuun ja vähän katkerakin olen, niin samasta puusta ei olla ja jos ollaan ja sitä en ole huomannut, parasta olisi lapseni muualla.

Tästä pääsemmekin siihen, että miksei suomessa ole sallittua oma kustanteisesti valita sitä lapsensa sukupuolta hoidoilla... Mulla 4 poikaa ja koko ajan tyttöä haluttu... Noh, toki en tuollaista käytöstä harrasta vaan koitan tukea ja rakastaa näitä mitä mulla on mutta silti mielessä koko ajan ajatus, että yhden tytön kun olisin saanut niin se olisi riittänyt... En toki niin tökerö ole että sitä lapsille näyttäisin/sanoisin, mutta omaa mieltä se kaihertaa koko ajan.

[QUOTE="memmu";25930660]Tästä pääsemmekin siihen, että miksei suomessa ole sallittua oma kustanteisesti valita sitä lapsensa sukupuolta hoidoilla... Mulla 4 poikaa ja koko ajan tyttöä haluttu... Noh, toki en tuollaista käytöstä harrasta vaan koitan tukea ja rakastaa näitä mitä mulla on mutta silti mielessä koko ajan ajatus, että yhden tytön kun olisin saanut niin se olisi riittänyt... En toki niin tökerö ole että sitä lapsille näyttäisin/sanoisin, mutta omaa mieltä se kaihertaa koko ajan.[/QUOTE]

Heräsitkö vasta kun tulit äidiksi?

Mä mietin millaista kuvaa haluan antaa jo vuosia ennen kuin lapsen hankin. Pitkän pohdinnan jälkeen vieläpä (onko järkeä vai ei- tyylillä)