miksi äitin pyllystä tulee punaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menkkamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menkkamamma

Vieras
2,5v tyttö murtautui vessaan kun olin vaihtamassa sidettä. hän ihmetteli: "miksi äitillä on samanlainen vaippa kun pikkusiskolla? ei miullakaan oo vaippa kun oon iso tyttö. ja miks äitin pyllystä tulee punasta, hui..."

MITÄ VASTAAN? tyttö ei ole vielä tajunnut että isillä on jalkovälissä jotain mitä äitiltä, häneltä ja siskolta puuttuu. mutta ihmettelee kovin miksi äitillä ja mummilla on tissit mutta isillä ja papalla ei... huhhuh...

no, kaverin poika 2v kysyi: "äiti, miks mun pippeli kasvaa kun hieron sitä?" että mieluummin puhun kuitenkin tytön kanssa naisten asioista... mutta silti en tiedä mitä sanoa.......

Vastaa totta. sanot, että se on verta, joka tulee kohdusta, mutta että sulla ei ole pipi, vaan kuukautiset, jotka tulee aina kerran kuussa aikuisille naisille.

Ja tohon pippelinhieromiseen voi sanoa, että hyvä juttu, se tarkottaa sitä että se toimii ja että sitä tarvii sit aikuisena.

Näin mä oon sanonut.

Miten voi olla niiiiiiin vaikeeta lapselle selittää asiat niinku ne on?

Naisilla tulee aikuisena kuukautiset ja se tarkoittaa, että kerran kuussa tulee pimpasta verta. PISTE.

Yhteistyössä