Miksi aina sanotaan ettei raha tee muka onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja esim. Milannaa kritisoidaan rikkauksien hehkuttamisesta?!

Itse koko elämän köyhyydessä elänneenä niin voin sanoa että raha tekee onnelliseksi ja helpottaa elämää jos sitä on. Joten antakaa niiden rahasta iloita kellä sitä on, itse ainakin itkisin onnesta.

Määrämätön määrä rahaa helpottaa elämää, se on totta. Mutta onnelliseksi tekee muut asiat, loppujen lopuksi. Kyllä mäkin toivon että mulla olis enemmän rahaa käytössäni, mutta en kuitenkaan halua hukuttaa siihen tunteitani.

Raha helpottaa, mutta ei se onnelliseksi tee.

Lapsensa juuri menettänyt miljonääri on tuskin kovinkaan onnellinen. Raiskattu varakas nainen ei varmaankaan ole onnellinen. Rikkaan perheen lapsi, joka näkee vanhempiensa perheäkivaltaa ei ole onnellinen. Vaimo joka jää taas yksin kotiin, kun mies laittaa työnsä perheen edelle, ei ole onnellinen vaikka rahaa olisikin yllinkyllin käytössä.

Rahalla ei saa rakkautta. Siinä se suurin syy miksi raha ei tuo onnea vaikka se monasti helpottaakin.

Tutkimusten mukaan raha tuo lisää onnellisuutta vain tiettyyn pisteeseen asti, ja ei välttämättä siihenkään jos muut asiat, kuten terveys ja ihmissuhteet eivät ole kunnossa.

Ihan perustoimeentulo riittää. Eli ei se liika raha tee onnelliseksi. Onni on aivan muuta kuin rahaa. Rahalla et voi ostaa onnea. Olisitko onnellisempi jos voisit shoppailla kaiket päivät rahasta välittämättä? Ehkä hetken, mutta onni on aivan muuta. Köyhän vaan on niin helppo ajatella, että vain raha tuo onnea. Ihan perustoimeentulo siihen riittää ja köyhäkin voi olla onnellinen jos ei murehdi kaikkia asioita.

Vaimo joka jää taas yksin kotiin, kun mies laittaa työnsä perheen edelle, ei ole onnellinen vaikka rahaa olisikin yllinkyllin käytössä.

^ Nii'i, mutta tuo on varmasti kykenevämpi tekemään jotain, mikä voi tuoda edes hetkeksi onnea, esim. lähteä reissuun lasten kanssa tai tehdä jotain muuta kivaa.
Se kiva kun nykyään melkein aina maksaa (edes jotain) ja itse olen tuossa tilanteessa, mutta lisäksi köyhä, joten ei paljoa naurata..

Lapsensa juuri menettänyt miljonääri on tuskin kovinkaan onnellinen. Raiskattu varakas nainen ei varmaankaan ole onnellinen. Rikkaan perheen lapsi, joka näkee vanhempiensa perheäkivaltaa ei ole onnellinen. Vaimo joka jää taas yksin kotiin, kun mies laittaa työnsä perheen edelle, ei ole onnellinen vaikka rahaa olisikin yllinkyllin käytössä.

Rahalla ei saa rakkautta. Siinä se suurin syy miksi raha ei tuo onnea vaikka se monasti helpottaakin.

Köyhäkin voi lapsen menettää. Köyhäkin voi tulla raiskatuksi. Köyhänkin perheessä voi olla väkivaltaa. Köyhäkin perheessä voi mies tehdä pitkää päivää pienellä palkalla. Luulen että olisivat silti onnellisempi kun heillä olisi elämäänsä edes vähän enempi rahaa.

Laskutkaan eivät tee onnea. ;) Eli kyllä raha helpottaa elämää ja näin edesauttaa onnellisuuden tunnetta- mutta jos ainoastaan raha tekee ihmisen onnelliseksi, jotain on pielessä.

Rahanpuute on iso syy masennuksen ym. tunteisiin. Tästä ei kuitenkaan puhuta usein. Minä olen ollut huonoimmillani silloin, kun olen ollut riippuvainen sosiaalitoimiston myöntämästä tuesta- tuki ei tullut kertaakaan ajallaan, sai aina pelätä että menikö maksuun ollenkaan vai hukkuiko hakemus tms. Kun jossain vaiheessa pääsin Kelan (säännölliselle) tuelle, olo koheni huomattavasti.

Kyllä se varmaan helpottaa ja omalla sarallaan tekkeeki onnelliseksi, mut mie vähän uskoisin sellaseen tasapainoon elämässä, jotaki muuta puuttuu sitte senki eestä mitä sitä rahhaa on. Esim mulla ei ole rahasta pulaa mut terveydestä on. Ja muitaki elämän osa-alueita on menny vinksalleen. Eikä se raha ole minusta onnellista tehny.

[QUOTE="Juupeli";23297622]Tutkimusten mukaan raha tuo lisää onnellisuutta[/QUOTE]

Näin.
Vaikkakin vain tiettyyn pisteeseen saakka, niin kyllä se raha onnellisuutta lisää.
Kuten sanottu: Mieluummin itken Mersussa, kuin bussissa.

Siksi niin sanotaan, ettei köyhälle tulisi paha mieli. Vähän niinkuin pienimunaiselle sanotaan ettei koolla ole väliä.
Minulla on onneksi rahaa ja isomunainen mies. Ja olen onnellinen!

Plääh. Jos vaimo on yhtään fiksu, hän arvostaa miehensä työpanosta eikä itke kotona sitä kun kukaan ei pidä kädestä. Miksi miehestä tehdään ns. pahis näissä skenaarioissa? Hän on todennäköisesti tavallinen, kunnollinen mies, joka nyt takoo kun rauta on kuumaa. Hänen tapansa välittää on elättää perheensä! Miksi se olisi vähemmän arvokasta kuin köyhäily kotona?

Rahalla SAA rakkautta...vaikka se ei tosirakkautta olisikaan, joskus sekin riittää että on seuraa ;). Näin sanon itse aikoinaan suuren perinnön saaneeni.

Plääh. Jos vaimo on yhtään fiksu, hän arvostaa miehensä työpanosta eikä itke kotona sitä kun kukaan ei pidä kädestä. Miksi miehestä tehdään ns. pahis näissä skenaarioissa? Hän on todennäköisesti tavallinen, kunnollinen mies, joka nyt takoo kun rauta on kuumaa. Hänen tapansa välittää on elättää perheensä! Miksi se olisi vähemmän arvokasta kuin köyhäily kotona?
.

en minä ainakaan halua miestä joka käy kotona vain nukkumassa ja lopun ajan on töissä.

[QUOTE="HMM";23297677]rIKKAAT IHMISET EI KOSKAAN NÄYTÄ ONNELLISILTA, MISTÄHÄN SE SITTEN JOHTUU?

SORI, Caps lock jäi päälle..[/QUOTE]

Minä ainakin olen yhtä hymyä.=)

[QUOTE="vieras";23297690]itseasiassa siinä vaiheessa kun rahaa on, siihen tottuu. eikä se mersussa istuminen tunnu yhtään miltään, ei ainakaan sen kummemmalta kuin bussissakaan istuminen :|[/QUOTE]

Mersun jälkeen pitää ostaa Bentley.=)

[QUOTE="vieras";23297690]itseasiassa siinä vaiheessa kun rahaa on, siihen tottuu. eikä se mersussa istuminen tunnu yhtään miltään, ei ainakaan sen kummemmalta kuin bussissakaan istuminen :|[/QUOTE]

Tottuu joo varmasti. Ja sitten kun rahat otetaankin pois, kun niihin on jo tottunut, niin saattaispa se bussissa istuminen alkaa masentaa ja tulla ikävä mersua..

Raha tekee elämän helpommaksi ja rahalla saa tehtyä asioita jotka tuovat onnea.
Mutta jos onnen mitaksi tulee ne lahjat ja rahat jota vaikkapa Milanna siltä puolisolta saa niin kyllä se tuntuu jotenkin vääristyneeltä onnentunteelta.

Itselläni on tällä hetkellä taloudellisesti erittäin hyvät oltavat ja näin on hyvä. En olisi yhtä onnellinen jos meillä ei olisi varaa matkustella tms.
Mutta sitten kun lapset ovat aikuisia en todellakaan koe tarvitseni kaikkea tätä materiaa vaan annan varmaan asunnon heille ja lähden jonnekin pelastamaan vaikka aaseja.

Ei raha yksin tee onnelliseksi..niinkuin ei mikään muukaan yksittäinen asia.

Mutta on se raha yksi asia mitä onnellisuuteen tarvitaan (ellei sitten elä jossain paikassa missä pystyy olla täysin omavarainen).Silti sekin on henkilökohtaista miten paljon sitä rahaa tarvii onneliisuuteen.Esim. mulle riittää vaan sen verren että saadaan kaikki mitä meidän perhe tarvii,eikä se mun tapauksessa tarkoita Ferraria ja kattohuoneistoa :D

[QUOTE="HMM";23297677]rIKKAAT IHMISET EI KOSKAAN NÄYTÄ ONNELLISILTA, MISTÄHÄN SE SITTEN JOHTUU?

SORI, Caps lock jäi päälle..[/QUOTE]

Miten sä esim. kadulla tunnistat rikkaan? Ei kaikilla ole turkkia ja tiaraa, vaikka rikas olisikin...

Mä en istuis edes ilmaseks mersussa! :D

Mut joo eipä se raha tee yhtään sen onnellisemmaks. Opiskeluaikana haaveilin, et valmistuispa ja pääsis töihin, et olis enempi rahaa. No kun se toteutu, niin olihan se helppoa ku pysty ostaan enempi mitä mieli teki, mut ei hetken päästä tuntunu miltään. Uudesta autosta haaveilin, mut nyt ku se on niin ei se tunnu sen kummemmalta. Eli vaikka rahalla oon saanu ostettua noita tavaroita, jotka pitkään oli haaveissa niin ei se loppujen lopusk tunnu yhtään miltään enkä ole niiden takia sen onnellisempi. Se onni tulee ihan muista asioista.

Yhteistyössä