Gluteus maximus
Minun tuttavapiirissäni on hyvätuloisia työssäkäyviä yksinhuoltajia! He ovat tyytyväisiä elämäänsä, eivätkä valita!miksi yh kuvataan aina köyhäksi.
ööö sitten meidän paikkakunnan sossu on kyllä aivan hanurista,!Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
Tässä maassa rahallisesti ei kannata olla kuin yh.
ja huom! tästä summasta olisi sitten vielä maksettavana puhelinlaskut ja sähköt, jotka olivat sellaisen 100 euroa kuussa,. sossu kuulemma ei korvaa kuin 25 euroa kuussa sähköä. niin ja ruokaakin olisi pitänyt ostaa...Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:20 KASTEMATO kirjoitti:\ööö sitten meidän paikkakunnan sossu on kyllä aivan hanurista,!Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
Mä olin 2 kuukautta sossun asiakas, ennen kuin sain työpaikan hoitovapaan jälkeen. ja juuri tuolloin hoitovapaalla mä erosin exästä.
Sossusta sain rahaa niin että elämiseen olisi jäänyt vuokrien sun muiden maksujen jälkeen 328,20 euroa kuukaudessa, Musta se nyt ei kyllä ole mikään paapomisen arvoinen summa.
Kyllä normi palkkaisesta työstä jää huomattavasti enempi!
Mitä tukia? -muuta kun lapsilisän yh-korotuksen siisAlkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
osittain totta, kyl voin sanoa et menee aika hyvin nyt ja hieman kehnommin ku oli perheenä eli ukkokin mukana. tää on naurettavaa kyllä, myönnän itsekkin että yhteiskunta tukee perheiden rikkoutumista, koska joillekkin ero ja omat tilit on se joka pelastaa sitten. meillä ei ollut tuo raha se syy eroon, mutta huomaa tosiaan nyt että tulot tosiaan parani hyvin...Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
ootko vähän tyhmä?? \|OAlkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:53 joku kirjoitti:siksi kun niille ei riitä mikään!!!!!!!! ne haluu aina vaan lisää rahaa!!!!!! jos ei ex ukolta niin veronmaksajilta.
Esimerkkinä kaverini joka tehnyt 3 lasta, tarkoituksella ettei tarvitse töitä ikinä tehdä kun saa niin suuret tukirahat valtiolta, vuokraan saa asumistukea niin että maksaa suuresta asunnostaan itse vajaa 80e/kk, kolmesta korotetut lapsilisät, elatusmaksut ja täyden hoitolisän , laskeskeli juuri tuossa että hän tienaa lapsilla yksinhuoltajana enemmän mitä saisi koskaan töissä ollessaan ja kun kotihoidontuki loppuu niin sossuhan maksaa kaikki hänen laskunsa ja toimeentulotukena saa vielä hirveät määrät rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:23 puheterapeutti kirjoitti:\Mitä tukia? -muuta kun lapsilisän yh-korotuksen siisAlkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
Minä lahdin hoitovapaan jälkeen takaisin virkaani jota 3vuoden kotonaolon jälkeen ehdinkin jo kaivata.Minusta ei kotona olijaksi pitemmän päälle olisi.
Kyllä se on työn teko joka kannattaa,myös rahallisesti
Mistähän näitä suuria tukia saa? Kaveri kun oli työtön, sai Kelan peruspäivärahaa, kahdesta lapsesta minimielarin, ja sossustakin peräti 23 euroa kun siellä kerran kävi Näistä valtion pohjattomista yksinhuoltajien tuki kassoista pitäis kyllä tiedottaa vähän paremmin, ettei yh:den tarttis elää vähällä rahalla.Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:34 Pehmeäpupu kirjoitti:\Esimerkkinä kaverini joka tehnyt 3 lasta, tarkoituksella ettei tarvitse töitä ikinä tehdä kun saa niin suuret tukirahat valtiolta, vuokraan saa asumistukea niin että maksaa suuresta asunnostaan itse vajaa 80e/kk, kolmesta korotetut lapsilisät, elatusmaksut ja täyden hoitolisän , laskeskeli juuri tuossa että hän tienaa lapsilla yksinhuoltajana enemmän mitä saisi koskaan töissä ollessaan ja kun kotihoidontuki loppuu niin sossuhan maksaa kaikki hänen laskunsa ja toimeentulotukena saa vielä hirveät määrät rahaa.Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:23 puheterapeutti kirjoitti:\Mitä tukia? -muuta kun lapsilisän yh-korotuksen siisAlkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:16 Pehmeäpupu kirjoitti:Mun tuttavapiirissäni on yh-äitejä jotka eivät ees harkitse töitä tai mitään koko elämänsä ajalle koska valtio maksaa tukia niin paljon kun pysyykin kotona. Mikä minusta on äärettömän väärin. Ja lisää rahaa syydetään yh:lle kaiken aikaa, ydinperheeltä viedään viimeisetkin.
Minä lahdin hoitovapaan jälkeen takaisin virkaani jota 3vuoden kotonaolon jälkeen ehdinkin jo kaivata.Minusta ei kotona olijaksi pitemmän päälle olisi.
Kyllä se on työn teko joka kannattaa,myös rahallisesti
Hänellä on "tulot" noin 500-600e/kk suuremmat kuin esim.meillä vaikka mies on töissä, minä kotiäitinä ja kolme lasta. Kaikki tuet on meiltä poistettu, koska miehen tulot muka ylisuuret (vaikkakin maksaa veroa liki 40% palkastaan, mutta sitähän ei tuissa lasketa).
Ja kaiken kukkuraksi kun tämä kyseinen kaveri ei varsinaisesti ole yh, mies asuu vain eri kämpässä jotta kaveri ei menetä tukirahojaan :headwall: