Miksi aina luullaan, että jos on paljon ylipainoa, niin laihtuu aluksi nopeasti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sannaaaa

Vieras
Mulla oli BMI 46 luokkaa, paino 137 kg ja pituutta 172 cm. Nyt olen ollut kolme viikkoa fitfarmin dietillä. Salitreeniä enkä muutakaan treeniä en tosin ole tehnyt, mutta luulisi tuolla kalorimäärällä laihtuvan nopeammin ainakin aluks. Mulla ol kolmessa ja puolessa viikossa mennyt vaivaset 6 kg. Että ei isotkaan aina nopeasti laihdu.

Jos nesteitä lähtee reippaasti, niin kyllä sitä alkuun aika pajon laihtuu. Sit se alkaa tasottumaan siitä ja lopulta tippuu sen 0,5-1kg viikossa.

Lähtikö sulla nesteitä?

[QUOTE="aapee";28605890]Monet tämän painoiset laihtuu viikossa tuon 6 kg. Tai viimeistään kahdessa.[/QUOTE]

Siis aivan varmasti...mutta kyllä he lisäävät melko todennäköisesti tuolloin myös sen liikunnan siihen lisäksi. Tai diettaavat sinua rankemmin. Kuten mm. jenkkien suurimmassa pudottajassa.

Tosielämässä en tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi laihtunut VIIKOSSA 6 kg.

Kun mun bmi oli 33, mä laihdutin tuon 6 kiloa kuukaudessa.

Mitä mä tosta dieetistä tiedän, se on just sellanen et putoo "hitaasti" mutta varmasti. Kaloreita kuitenkin siinä aika paljon, mutta ne on kaikki "hyviä" kaloreita.

Toisella tavalla laihduttaen saisit painon nopeammin putoamaan, mutta sitten sulta saattais lähteä myös lihasta vähäsen. Nyt tavallaan kiinteydyt samalla. Saat lihaksia samalla kun laihdut läskiä.

Tsemppiä, ja muista HITAASTI JA VARMASTI :)

ja tämä siis kaverini kertomista jutuista, hänellä painoa varmaan samanverran kuin sulla, ellei enemmänkin :) joten dieettikin varmasti suhtkoht samanlainen

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toihan on hurja vauhti. Mä olen laihduttanut hissun kissun ja 6 kiloa lähti kolmessa kuukaudessa. Aloituspaino oli siis 92 kiloa, nyt painoa on lähtenyt 9kg ja aikaa mennyt melkein 6 kk, kun tää kuu on mennyt plörinäksi.

Tsemppiä! Hyvä alku sulla on, jatka samaan malliin! :flower:

Ja onnittelut 6 kilosta, se on oikeesti hyvä saavutus noin lyhyessä ajassa. Ihan sama mikä se lähtöpaino on. Läskiä ei voi lähteäkkään kilokaupalla viikossa..

Mitä mä tosta dieetistä tiedän, se on just sellanen et putoo "hitaasti" mutta varmasti. Kaloreita kuitenkin siinä aika paljon, mutta ne on kaikki "hyviä" kaloreita.

Toisella tavalla laihduttaen saisit painon nopeammin putoamaan, mutta sitten sulta saattais lähteä myös lihasta vähäsen. Nyt tavallaan kiinteydyt samalla. Saat lihaksia samalla kun laihdut läskiä.

Tsemppiä, ja muista HITAASTI JA VARMASTI :)

ja tämä siis kaverini kertomista jutuista, hänellä painoa varmaan samanverran kuin sulla, ellei enemmänkin :) joten dieettikin varmasti suhtkoht samanlainen

Pikkasen päälle ehkä 1000 kaloria, onko paljon??

aamulla 250 g rahkaa, mehukeittoa, marjoja
lounas 100 g (raaka paino) lihaa, 250 g vihreitä kasviksia
välipala kuten aamupala.
Päivällinen, kuten lounas,
Iltapala, kuten aamupala
Puddingia tai patukoita en syö, koska en treenaa.

[QUOTE="aapee";28605955]Pikkasen päälle ehkä 1000 kaloria, onko paljon??

aamulla 250 g rahkaa, mehukeittoa, marjoja
lounas 100 g (raaka paino) lihaa, 250 g vihreitä kasviksia
välipala kuten aamupala.
Päivällinen, kuten lounas,
Iltapala, kuten aamupala
Puddingia tai patukoita en syö, koska en treenaa.[/QUOTE]

No ei ole sitten samat määrät kaloreita kuin kaverillani..
En viitti kauheesti puhua määristä tms, kun näistä ei vissiinkään saa julkisesti puhua?

[QUOTE="hmmm";28605972]Aika paljon syöt rahkaa. Juuri eilen iltiksessä luki ettei rahkaa saa syödä paljoa. Alkaa kertyä rasvaksi jos sitä syö liikaa, ja sen hyöty menee hukkaan.[/QUOTE]

Se varmaankin tarkoitti sitä, ettei proteiinia saa syödä liikaa, tai se varastoituu rasvaksi. 1,5-2g/painokilo voi ihan huoletta syödä proteiinia. En kyllä sit tiedä jos ei yhtään liiku, et paljonko on ok.

Mutta aapee sais syödä sen 137g ihan huoletta, se on aika paljon rahkaa :D

En lukenut iltistä, mut tästäkö oli kyse?

http://www.makuja.fi/artikkelit/1767671/ajankohtaista/liialla-rahkan-syonnilla-yllattava-vaikutus-ravitsemusterapeutti-varoittaa/

Ei tuossa määristä puhuttukkaan...

Mutta tsemppiä ap:lle, parempi että kilot lähtee hitaasti niin lähtevät varmasti :)

Ravitsemusterapeuttien mukaan rahkamäärissä ei kuitenkaan tule liioitella. Kumpikaan ei suosittelisi syömään sitä päivittäin purkkikaupalla, sillä seurauksena saattaa jopa olla paino-ongelmia.

- Proteiini varastoituu yleisesti ottaen huonosti rasvaksi, mutta kyllähän siinä energiaa on, Palssa toteaa.

Myös Laatikaisen mielestä yksi annos rahkaa päivässä on tarpeeksi, varsinkin kun proteiininsaanti Suomessa on keskimäärin riittävää ilmankin.

- Minun mielestäni 80-kiloiselle miehelle riittää 120 grammaa proteiinia päivässä, Laatikainen rajaa.

Kohtuullisesta rahkasyönnistä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään haittavaikutuksia.

- Kyllä rahkaa voi syödä joka päivä, Palssa lupaa.

- Minulla ei ole mitään rahkansyöntiä vastaan. En kuitenkaan usko, että liiasta proteiininsaannista on mitään hyötyä, Laatikainen kuittaa.

[QUOTE="aapee";28605947]Ei tarvitse, kuin lukea vaikka kiloklubin keskustelupalstaa...[/QUOTE]

Jos joku kertoo painon pudonneen viikossa vaikka 6 kg, miksi luulet että aina tapahtuisi niin? Vaikka sata ihmistä kirjoittaisi että heillä paino on pudonnut yli 3 kg viikossa se ei tarkoita että niin tapahtuisi aina ja kaikille. Nestekirtoon vaikuttaa niin monet muutkin asiat kuin pelkkä ravinto.

Ja jos nyt katsoo aapeen ruokavaliota, niin ei siinä sitä proteiinia ole yhtään liikaa.

Normaalisti jos mies syö vaikka 2 pihviä, niin siinä voi olla jo 40-80g proteiinia, sitten päälle pari rahkaa 40g, seuraavalla aterialla pari kanapihviä 50g, jne

Mun mies syö ainakin lihaa ihan uskomattomat määrät, jos hän alkais vielä jotain rahkaa ja raejuustoa vetämään, niin saattais saadakkin liikaa proteiinia

Luulen siis, että tällä artikkelilla tarkoitettiin sitä, että ihminen saa normaalistikkin jo "tarpeeksi" proteiinia. Eli tavis Pirjon 50kg 175cm ei tarvitse niitä rahkoja vedellä purkkitolkulla päivässä

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä