Miksi aina "lapsellista"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Miksi se on niin negatiivinen asia? Molen ainakin lapsellinen jos mua huvittaa, mikä ei tarkoita ettei osaisi olla ns. "aikuinen" ja toivon todella, etten kuolivuoteellanikaan kadota sekopäisyyttäni. Lapsenmielinen, lapsellinen.. kaikki on aina niin lapsellista ja pälä pälä, mutta miksi ihmeessä kaikkien tulisi aina olla niin vakavia?

Ja tämä tuli ihan näin yleisesti täällä palstalla mieleen, sen kummemmin mihinkään keskusteluun liitymättä tai hernettä nessuun vetämättä :D

Mun äiti on 56-vuotias, ja miettii yhä mitä laittaisi päälleen kun menee ulos. Nauraa huonoille vitseille ja tilannekomiikalle.
Isäni on 62 v ja lähettää mulle sähköpostissa kaikkia hullunhauskoja juttuja.
Jos aikuisuus/kypsyys on yhtä kuin tylsyys niin en halua koskaan olla mitään muuta kuin lapsellinen =)

No mistäs ketjusta tämä nyt tulikin mieleen ;).

Mut. Lapselliseksi on aina hyvä leimata se, mikä ei kuulu omaan arvomaailmaan. Mutta miksi sana lapsellinen on negatiivissävyinen? Siinä olisikin jo aihetta keskusteluun! Eikös lapsuutta ja lapsia pidetä arvokkaana asiana?

Ehkä on "sivistyneenpää" kutsua toista tai aihetta lapselliseksi kuin typeräksi tai aivottomaksi?

Mun mielestä lapsellisuus ja lapsenmielisyys on eri asioita. Lapsenmielisyys on sitä että voi just lapsen ilolla suhtautua asioihin ja lapsellisuus on sitä että ei osaa ajatella asioista kypsällä tavalla.

Yhteistyössä