Miksi aina haukutaan kateelliseksi?

  • Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti
ymmällään
Täälläkin saa jatkuvasti törmätä tähän.

Jos on eri mieltä jostain asiasta, niin sit saatetaan tokaista että sä olet vain kateellinen. Öö, millä perusteella? Jokaisella on vissiin oikeus omaan mielipiteeseen.

Tai jos on puhe esim. missikisoista, joissa naiset ovat esillä ulkonäkönsä vuoksi (joten sillon saa kai arvostellakin).. niin jos sattuu mainitsemaan jostain tytöstä että ei miellytä silmää, liian isot hampaat tms. niin heti joku on sanomassa että olet vain kateellinen. Ja edelleen kysyn että millä perusteella? ei se ole kateutta että jonkun naama ei satu miellyttämään jonkun omaa silmää.

Sama taas vaikka laulukisoissa. Ne on siellä arvosteltavana, ihmiset äänestää. Silti ei saisi arvostella jos ei itse kykene vetämään paremmin tai sitten olet vain kateellinen.

Mä voin täysin myöntää jos olen jollekin kateellinen. Usein näen naisia joiden ulkonäölle olen kateellinen. Mut ei mulla sillon ole tarvetta alkaa haukkua toista rumaksi :O

Mä en vaan ymmärrä miksi se kateuskortti vedetään aina kun kuulee eriäviä mielipiteitä? Joku viisas jos voisi kertoa mulle :)
 
Kaikkein eniten mua huvittaa, jos jollakulla ei ole kavereita tai jokukuka on saanut noottia toiselta, niin hänelle sanotaan, että ne toiset ovat sulle kateellisia ja monesti hän uskookin mielummin niin, kuin että itsessä olisi mitään vikaa.
 
oisko jotenkin näin?
eiköhän se kuulu kateuteen se tarve turmella. silloin kun se on kurissa siksi että kateellinen on todennut painivansa alemmassa sarjassa, raivostuttaa jokainen joka kritisoimalla ilmaisee olevansa kateellista ylempänä - ja sehän taasen ei käy...
 
[QUOTE="vieras";23299030]Niin, ja mitäs sitten jos on kateellinen? Mun mielestä kateus kuuluu ihan normi tunnerepertuaariin. - Oon varmaan sit outo.[/QUOTE]


Ap sanoikin joskus olevansa kateellinen ja voivansa sen avoimesti myöntää ja sanoa. Mutta miksi jostain missien ulkonäöistä esim. olisi kateellinen?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23299098:
Tietyiltä osin kuuluukin mutta liika kateus "mädättää" ihmisen.
Joo, kohtuus kaikessa. Ja aika paljon vaikuttaa semmonenkin, miten paljon on sinut tunteidensa kanssa, saatikka niiden osoittaminen sitten kun siirrytään tekojen puolelle...
 
ymmällään
Jokainen on varmasti joskus kateellinen ollut jollekin mutta liiallinen kateus on jo sairasta ja sillon pitäis elämälleen tehdä jotain.

Mä voisin luetella hemmetin monta asiaa mistä olen ihan vaikka vain viime vuosien ajan hetkittäin ollut kateellinen jollekin. Mutta ei mulla ole tarvetta haukkua niitä joilla on asiat mielestäni paremmin ku mulla. Ei se mun tilannetta paranna yhtään :)

Siksi mä en ymmärrä ollenkaan että miksi tuo kateuskortti vedetään mukaan ihan älyttömissä jutuissa.
 
"vieras"
Ap sanoikin joskus olevansa kateellinen ja voivansa sen avoimesti myöntää ja sanoa. Mutta miksi jostain missien ulkonäöistä esim. olisi kateellinen?
miksi ei voisi olla kateellinen vaikka sit jonkun ulkonäöstä? Eihän se nyt kuitenkaan tarkoita etteikö kyseinen henkilö voisi olla onnellinen omana itsenään ja tyytyväinen elämäänsä -kaikkine puutteineen ja vikoineen?
 
"vieras"
Mä en ole kateellinen koskaan, kenellekkään, mistään. Tää on sellanen asia, jota ei tunnuta hyväksyvän. Jos sanot tuon irl, niin varmaan oot kateellinen mut et myönnä ja lisäksi vielä valehtelija. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";23300785]Mä en ole kateellinen koskaan, kenellekkään, mistään. Tää on sellanen asia, jota ei tunnuta hyväksyvän. Jos sanot tuon irl, niin varmaan oot kateellinen mut et myönnä ja lisäksi vielä valehtelija. :D[/QUOTE]

Sama juttu täällä. Kateus ei kuulu minun "normaaliin" tunnerepertuaariini ja sitä on toisten joskus vaikea tajuta. Ei kannata haaskata aikaansa kadehtimiseen vaan jos jotain haluaa, tehdä töitä sen eteen.
 

Yhteistyössä