Miksi äidit pitävät puklurättiä vaunuissa "näköesteenä" vai mitä varten se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Trio

Vieras
Olen pitemmän aikaa jo ihmetellyt ainakin täällä lahdessa niin yleistä ilmiötä, että äidit (etenkin nuoret) pitävät vaunujen "katoksessa" roikkumassa pukluharsoa, tai mikä lie se rätti onkaan, niin ettei vauvaa näy? Ulkona vielä ymmärtäisin että kyseessä on suoja häikäisyä tai ötököitä vastaan, mutta mikä idea sitä on pitää sisätiloissa, kuten kauppakeskuksissa? Ihmetyttää. Eikö se vauvakin mielummin kattelisi ihmisiä ja ympäristöä kun jotain rättiä? Vai halutaanko lasta suojella katseilta? Eihän lapsiraukka saa edes raitista ilmaa sieltä rätin alta.

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Mä laitoin välillä sen harson siihen kun mun tyttö ei olis millään alkanut nukkumaan. Se jotenkin rauhoitti.

Ja se harso ei nyt niin paksu ole, että ei ilma kulkisi.

Näin meilläkin. Eli se on lähinnä näkösuoja niin päin, että nukkumaan ryhtyvä vauva ei näkisi muuta maailmaa, ei toisin päin.

Kai se on tuulen/auringon/kylmän ilman suojana? Tai hyönteisten. Mä en oo koskaan käyttänyt, en edes lasten ollessa ihan pieniä. Justiinsa siksi kun musta tuntuu että se ei saa raitista ilmaa tarpeeksi. Mutta mitään mielipidettä siihen ei mulla kyllä varsinaisesti ole.

Ei mulla oo ikinä mitään puklurättiä ollut vauvan naamalla, tai vaunun edessä. Ei se nyt niin valosta häiriinny, ja saa sitä täditkin vilkasta kun ei se vauva katseista kulu.

Mä laitoin välillä sen harson siihen kun mun tyttö ei olis millään alkanut nukkumaan. Se jotenkin rauhoitti.

Oletko itse kokeillut nukkua monta tuntia vastaavanlaisessa kangaspussissa? Onko kuinka hyvä ilma?

Ainakin meillä siksi, ettei tosiaan ole katseltavaa jolloin malttaa nukkua. Vähitellen oppi, että rätti edessä on sama kuin nyt nukutaan. Ja ilman rättiä tapitti kaikkea vaikka olisi väsyttänytkin. Eli siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mulla oo ikinä mitään puklurättiä ollut vauvan naamalla, tai vaunun edessä. Ei se nyt niin valosta häiriinny, ja saa sitä täditkin vilkasta kun ei se vauva katseista kulu.

Aatella, toiset vauvat häiriintyy..erikoista :xmas:

Meillä ainakin pienestä pitäen tuo tinttura ollut ylikiinnostunut kaikesta.
Sen takia oli pakko pitää rättiä esteenä, jotta malttoi käydä nukkumaan. Harso on hyvin hengittävää kangasta, joten kyllä siellä happia saa. Enkä kyllä ole ikuna niin tiiviisiin vaunuihinkaan törmänny, ettei senkin koloista ilmaa sinne sisälle menis.

en mäkään ymmärrä tuota rättijuttua.
itioita vartenhan on se verkko :)
eikä se rätti niitä vaunuja pimennä, koska ne rätit ovat niin ohkaisia ja valeita.
ilman rättejä mä menen niin ulkona kuin kaupoissakin.

Meillä se on kun vauva nukkuu siinä,jos on hereillä ni ei tietenkään pidetä että näkee sieltä jotain. Ja jotenkin se vaan tuntuu luonnolliselta pitää siinä edessä jotain ku vauva siel nukkuu,en tiedä miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja arvaus:

Oletko itse kokeillut nukkua monta tuntia vastaavanlaisessa kangaspussissa? Onko kuinka hyvä ilma?

No ehkä meillä on harsot sit hiukan erilaiset! :xmas:

Pistäpä se harso naamalles, niin sulle selviää kuinka siitä se ilma kulkee.

No ehkä meillä on harsot sit hiukan erilaiset! :xmas:

Oletko testannut itse, miltä tuntuu nukkua sellaisen harson peittämänä, jota itse käytät?

Yhteistyössä