Miksi ahdistun, kun tyttäreni hellii ja pussailee minua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 7½ vuotiaalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti 7½ vuotiaalle

Vieras
Hän nojailee minuun ja silittää ohimennen. Ihailee äitiä, sen tiedän. Mutta hän joskus silittää rintaani (inhon väristyksiä) ja kun kysyn miksi, kun se on niin kivan pehmeä. Olen alkanut välttämään tyttäreni kosketusta. Pakotan itseni halaamaan häntä joka päivä. Ko.tyttö on aina pienempänä ollut isän tyttö, mutta nyt isä ei ole mitään. Poikalapseni eivät tuollaista ole koskaan tehneet, joskin rinnan pompottelua ihan pikkaraisena joskus 3vuotiaana saattanut tehdä, jos oikein muistan. Se ei taas ahdistanut, se oli kuyin leikkiä vaan samoin kuin nenän "vaihto".
Sori hankala sepustus. Vielä lisään, että tyttäreni tietää, että rakastan häntä. Eikä meillä hellyyttä miehen kanssa esitellä suuremmin lasten nähden, joten tuskin sieltäkään mallia olisi ottanut.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 7½ vuotiaalle:
Hän nojailee minuun ja silittää ohimennen. Ihailee äitiä, sen tiedän. Mutta hän joskus silittää rintaani (inhon väristyksiä )TÄHÄN EI KUULU HYMIÖTÄ, TULI VAHINGOSSA!! ja kun kysyn miksi, kun se on niin kivan pehmeä. Olen alkanut välttämään tyttäreni kosketusta. Pakotan itseni halaamaan häntä joka päivä. Ko.tyttö on aina pienempänä ollut isän tyttö, mutta nyt isä ei ole mitään. Poikalapseni eivät tuollaista ole koskaan tehneet, joskin rinnan pompottelua ihan pikkaraisena joskus 3vuotiaana saattanut tehdä, jos oikein muistan. Se ei taas ahdistanut, se oli kuyin leikkiä vaan samoin kuin nenän "vaihto".
Sori hankala sepustus. Vielä lisään, että tyttäreni tietää, että rakastan häntä. Eikä meillä hellyyttä miehen kanssa esitellä suuremmin lasten nähden, joten tuskin sieltäkään mallia olisi ottanut.

Selität vaan sille että mikä on normaalia halimista ja kerro myös se että mistä sinä et tykkää. Siitä varmaan on hienoa ku on hoksannu et äiti on niin ihana ja hänestä tulee samanlainen.

normaalia samaistumista äitiin. Mutta toki kannattaa rauhallisesti selittää, mikä on ns. yksityistä aluetta. Älä ihmeessä kiellä tyttäreltäsi halauksia ja sylissäpitoa.

Mun 4,5-vuotias tykkäisi kauheasti kosketella mun tissejä ja silitellä niitä, mutta olen vaan yksiselitteisesti sanonut, etten tykkää siitä. Että silitä vaikka päätä mieluummin, siitä äiti tykkää. En oikein jaksa vielä selittää, että nuo tissit oli sun aluettas jossain vaiheessa, nyt ne on isin valtakuntaa :D .

Entäs meidän kolmevuotias kuopus! Oltiin Muumimaailmassa ja yhtäkkiä tarttui hameeni helmoihin ja nosti ylös. Halusi kuulemma tarkistaa, onko mulla pikkuhousut jalassa (itseltään usein unohtuu).

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun 4,5-vuotias tykkäisi kauheasti kosketella mun tissejä ja silitellä niitä, mutta olen vaan yksiselitteisesti sanonut, etten tykkää siitä. Että silitä vaikka päätä mieluummin, siitä äiti tykkää. En oikein jaksa vielä selittää, että nuo tissit oli sun aluettas jossain vaiheessa, nyt ne on isin valtakuntaa :D .

Mulla kanssa 2v8kk poika joka olis kamalan kiinnostunut tisseistä, yrittää usein sylissä ollessa painella tissejä ja venytteleää paidan kaula-aukkoa ja hokee sulla on tissit.

Alkuperäinen kirjoittaja Noloa:
Entäs meidän kolmevuotias kuopus! Oltiin Muumimaailmassa ja yhtäkkiä tarttui hameeni helmoihin ja nosti ylös. Halusi kuulemma tarkistaa, onko mulla pikkuhousut jalassa (itseltään usein unohtuu).

No oletko itse tehnyt samalla tavalla? Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Noloa:

:D Musta tuo on vaan hauskaa! Kyllä meilläkin tarkkaillaan aina sitä, minkä väriset pikkarit äidillä on ja ihmetellään, miksi iskällä on vaan tylsiä tummia kalsareita :D .

Meidän tyttö on voinut ihan bussissakin ottaa mua tisseistä kiinni ja sanoa, että "näistä mä sain silloin vauvana maitoa, mutta nyt mä saan vaan mukista" :D .

Alkuperäinen kirjoittaja mari:

Mulla kanssa 2v8kk poika joka olis kamalan kiinnostunut tisseistä, yrittää usein sylissä ollessa painella tissejä ja venytteleää paidan kaula-aukkoa ja hokee sulla on tissit.

jotain samanlaista muistan poikieni juuri tuossa ikävaiheessa tehneen. Leikkinä se menee ja ihmettelynä. Minusta vaan tuntuu, että meidän 7-vuotiaalla ote on ihan erilainen (kuvittelenko vaan, että seksuaalinen? :( ), ilmekin on ihan eri kuin pojilla. Pojat nauraa ja ovat avoimen ihmetteleviä, tuo tyttö taas jotenkin ikään kuin tajuaisi, että sillä on jotain muuta merkitystä kuin pään silittelyllä. Täytyy vaan sanoa joskus seuraavan kerran, etten tykkää. Olen ehkä turhaan pelännyt, että lapsi kokee torjumista hellyydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:

jotain samanlaista muistan poikieni juuri tuossa ikävaiheessa tehneen. Leikkinä se menee ja ihmettelynä. Minusta vaan tuntuu, että meidän 7-vuotiaalla ote on ihan erilainen (kuvittelenko vaan, että seksuaalinen? :( ), ilmekin on ihan eri kuin pojilla. Pojat nauraa ja ovat avoimen ihmetteleviä, tuo tyttö taas jotenkin ikään kuin tajuaisi, että sillä on jotain muuta merkitystä kuin pään silittelyllä. Täytyy vaan sanoa joskus seuraavan kerran, etten tykkää. Olen ehkä turhaan pelännyt, että lapsi kokee torjumista hellyydessä.

Hän saattaa myös tutkia niitä ihan sen vuoksi, että ymmärtää jo, että hänelle kasvaa samanlaiset. Musta tässä kohtaa on tosiaan hyvä kertoa, että tykkäät hänen läheisyydestään ja halimisesta, mutta tissit on jokaisen omaa aluetta ja niihin ei saa koskea ilman lupaa. Ja muistat mainita, että sama koskee hänen tissejään, niihin ei kukaan saa koskea ilman lupaa, koska ne ovat hänen omaa aluettaan.

Voihan se olla että on jossai nähny että silitetään rintoja, mainoksessa, rakastuneilta, vanhemmilta, kavereilla netistä yms. ja haluaa testata kuinka äiti reagoi. Ja voihan sitä aina kysyä miks tekee niiin?

Mä en ole niin arka tisseistäni, mutta alapää kuuluu mun alueeseen einkä välitä, että sinne kosketaan. Oman pienen lapsen kosketus on kuitenkin luonnollinen, mutta riipi, kun naapurin 7v näytti sormella (toki mulla housut välissä) paikkaa mitä vauva syntyy (odotin viimeisilläni).

sanattomat reaktiot on paljon pahempia kuin se, että suoraan sanot, ettet tykkää.
muutenkin on parempi puhua avoimesti kuin kierrellä ja kaarrella.
Tykkäämistä voi sitten näyttää sopivalla tavalla.

Tuttua tuo inhotus. Minulle tulee samanlainen reaktio esikoiseni kiinnostuksesta rintoihini ja se alkoi (ehkä ihan luonnollisesti?) jo hänen pikkusiskonsa syntymän jälkeen (ikäeroa 2+ vuotta). Esikoiselle on jäänyt jonkinlainen tissifetissi, sillä vielä pitkän aikaa pikkusiskon imetyksen jälkeen hän saattoi leikkiä imevänsä rintaani halitellessamme ja se tuntui pahalta minusta. Nyt likka on pian kymmenen ja tekee joskus leikillään sitä (perheessä vuotias pikkuveli, jota imetin). Muutenkin tämän tyttären läheisyydenhimo ahdistaa välillä. Olen pohtinut, että juontaako se juurnesa omaan lapsuuteeni, että olenko itse jäänyt paitsi läheisyydestä ja siksi en haluaisi überhalia esikoistani, vai onko tytöllä itsellään jokin vaihe, jolloin hänellä on (puberteetin lähestyessä) ehkä alitajuisesti jokin muu merkitys lähentelyissään, kuin pelkkä hali. Tämän tyttären märät iltapusutkin (huulet niin törröllään, että sisäpinnan kosteus tulee kosketuspintaan) inhottavat ja olenkin pyytänyt kuivempia. Voi olla, että tytön huulista tulee mieleen hänen isänsä, ex-mieheni huulet ja senkin vuoksi se tuntuu pahalta.

Nuorempi tyttäreni on nyt keksinyt rueta nuoleskelemaan tai kokeilemaan kielellään minua (olkapääni ihoa) ja sen herättämiä tuntemuksia mietin yhä. Hänestä se on kuulemma vain kivaa ja hän kokeilee miltä tunnun. Itse en vielä tiedä, miltä se tuntuu. Sen tiedän, että esikoisen nuoleminen olisi ja on ollutkin epämiellyttävää. Näin vain on, vaikka kumpaakin rakastan.

Minulla on takanani seksuaalista ahdistelua lapsuudessani (äidin mies) ja nykyisinkin äitini kanssa halatessa olen yhä vaivautunut. En muutenkaan ole ollut halailija-tyyppi, vaan olen pitänyt etäisyyttä. Välillä nuorempana, parinkympin tienoilla se väheni, mutta tuntuu taas palanneen. Pidän kuitenkin läheisyydestä ja kellin usein lasteni kanssa lähekkäin sängyllä ja halailemme, mutta jotkin hetket vain ovat sellaisia, että en pysty. Kylläpähän nuo sitten isompina varmaan osaavat sanoa, että missä kasvatukseni meni vikaan. :D

Minullekin tuli hymiö sulkumerkin tilalle. Piti siis olla kysymysmerkki ja sulkumerkki. ? ) ilman välilyöntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuttu:
Tuttua tuo inhotus. Minulle tulee samanlainen reaktio esikoiseni kiinnostuksesta rintoihini ja se alkoi (ehkä ihan luonnollisesti?) jo hänen pikkusiskonsa syntymän jälkeen (ikäeroa 2+ vuotta). Esikoiselle on jäänyt jonkinlainen tissifetissi, sillä vielä pitkän aikaa pikkusiskon imetyksen jälkeen hän saattoi leikkiä imevänsä rintaani halitellessamme ja se tuntui pahalta minusta. Nyt likka on pian kymmenen ja tekee joskus leikillään sitä (perheessä vuotias pikkuveli, jota imetin). Muutenkin tämän tyttären läheisyydenhimo ahdistaa välillä. Olen pohtinut, että juontaako se juurnesa omaan lapsuuteeni, että olenko itse jäänyt paitsi läheisyydestä ja siksi en haluaisi überhalia esikoistani, vai onko tytöllä itsellään jokin vaihe, jolloin hänellä on (puberteetin lähestyessä) ehkä alitajuisesti jokin muu merkitys lähentelyissään, kuin pelkkä hali. Tämän tyttären märät iltapusutkin (huulet niin törröllään, että sisäpinnan kosteus tulee kosketuspintaan) inhottavat ja olenkin pyytänyt kuivempia. Voi olla, että tytön huulista tulee mieleen hänen isänsä, ex-mieheni huulet ja senkin vuoksi se tuntuu pahalta.

Nuorempi tyttäreni on nyt keksinyt rueta nuoleskelemaan tai kokeilemaan kielellään minua (olkapääni ihoa) ja sen herättämiä tuntemuksia mietin yhä. Hänestä se on kuulemma vain kivaa ja hän kokeilee miltä tunnun. Itse en vielä tiedä, miltä se tuntuu. Sen tiedän, että esikoisen nuoleminen olisi ja on ollutkin epämiellyttävää. Näin vain on, vaikka kumpaakin rakastan.

Minulla on takanani seksuaalista ahdistelua lapsuudessani (äidin mies) ja nykyisinkin äitini kanssa halatessa olen yhä vaivautunut. En muutenkaan ole ollut halailija-tyyppi, vaan olen pitänyt etäisyyttä. Välillä nuorempana, parinkympin tienoilla se väheni, mutta tuntuu taas palanneen. Pidän kuitenkin läheisyydestä ja kellin usein lasteni kanssa lähekkäin sängyllä ja halailemme, mutta jotkin hetket vain ovat sellaisia, että en pysty. Kylläpähän nuo sitten isompina varmaan osaavat sanoa, että missä kasvatukseni meni vikaan. :D

tekstisi sai minut miettimään lapsuuttani. Minun kosketusta äitini jotenkin vältti ja taidan tehdä sitä tahtomattani ainakin ajatustasolla omaa tytärtäni kohtaan. Tätä täytyy työstää vielä. Avasit silmäni. Kiitos! :)

Yhteistyössä