Miksi 50-vuotias nainen haluaa seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Järkeillään sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielenkiintoinen pointti. Minusta kuitenkin juuri Suomi24:n, Ellien ym. "evoluutioteoreetikot" (ei pahalla siis sanottu, itsehän sitä parhaillaan teen =) ) ovat lähteneet kokonaan väärästä näkökulmasta pohtiessaan sitä, miksi evoluution mukaan ihmiset harrastaa seksiä.

Ongelman ydin on nimittäin tässä ajattelumallissa:

Että evoluutio (tai Jumala, tai mikä vaan, mikä nyt sitten kenellekin on mieluisa) "tahtoo" meidän harrastavan seksiä nimenomaan ensisijaisesti lisääntymisen vuoksi. Tokihan niin tapahtuu. Mutta seksin erinäiset terveystekijät ovat mielestäni niin mittavat, että sitä voisi pitää pelkkänä houkuttimena tai sivutuotteena. Mielestäni lisääntyminen on sivutuote.

Kun orgasmi saavutetaan, erittyy runsaasti enforfiinia ja oksitosiinitaso kohenee. Jonkun tutkimuksen mukaan se jopa suojaa joiltakin syöviltä! Jo pelkästä läheisyydestä erittyy huima määrä terveystasoa ylläpitäviä ja onnellisuutta lisääviä hormoneja.

Seksi on kyllä tietyllä tapaa mietittynä elämän edellytys, mutta minusta voitaisiin uudestaan miettiä, liittyykö se lisääntymiseen lainkaan =) Jos pohdittaisiin onnellisuuden lisääntymistä, laadun lisääntymistä ja siitä seuraavaa elämänhalua?

Jos evoluutio olisi "keksinyt" seksin pelkästään lisääntymisen vuoksi, olisi siihen vain miehillä pakottava tarve, naisilla ei lainkaan. Raiskauksestahan voi tulla raskaaksi ja miehet on keskimäärin fyysisesti vahvempia. Evoluutiolle olisi ollut nopeampaa ja helpompaa tuottaa mukuloita siten että miesten seisokki syntyisi aina kun sopivanikäinen parittelukumppani ilmestyy näkökenttään, sen kimppuun hyökättäisiin, tultaisiin nopeasti ja siemenet sisään ja raskaus alkuun ja raskauden jälkeen nainen huolehtisi yksin lapsesta. Sen sijaan kosketus ja hellyys ja yhtenäisyys seksin aikana lisäävät yhtälailla miehien terveysvaikutuksia ja siksi suurin osa miehistä kiihottuu siitä paljon enemmän kuin raiskaamisesta. Lisäksi naiset haluavat seksiä yhtä paljon kuin miehet. On kulttuurimme ja kristillisten perinteiden ihannoimaa vain, jos nainen on vain yhden kumppanin kanssa (neitsytkultti). Seksuaalisesti avoin ja halukas nainenhan on edelleenkin tietyissä piireissä vähän tabu!

Juuri mainitsemasi juttu eli se että myös yksilöt jotka eivät pysty hedelmöittymään tahtovat seksiä todistaa melkeimpä parhaiten sen, miksi me seksiä pohjimmiltamme harrastamme. Kuten myös sellaiset asiat kuten naisen orgasmi ja homoseksuaalisuus. Ja se kuinka monesta paikkaa se orgasmi voidaan saavuttaa! Sekä jotkut miehet että naiset nauttivat anaalileikeistä, jotkut jopa anaaliyhdynnästä. Ihmiset myös osaavat masturboida (olen kuullut että jotkut eläimetkin osaa?) mikä on lisääntymisen kannalta täysin hyödytön taito mutta on erittäin terveellistä.

koska 50v ja vanhemmat naiset haluaa seksiä
Nainen on parhaimmillaan ja halukkaimillaan yli 50v

tämä koettu monta kertaa
nuorena 30v poikana sain kokea sen ekakerran kun 55v naisen kanssa vietettiin viikonloppu
Voi sitä rakastelun määrää ja estottomuutta

• Tykkää
Reactions: Fransiscus
Minun 50v anoppini sanoo että on niin mukavaa saada kunnon panoja.
Ei ole kuukautisia eikä kierukoita puhumattakaan hormoni vaihteluista ja liukkauksista ja kuivista ajoista ----on tasaista liukkautta ja panohaluja koska vaan. Haittana on kun on leski eikä panomiestä ole aina saatavilla. Olen aina kun on tilaisuus auttanut häntä saapaan panoja on niin mahtavaa lykätä pohjaan asti ja päästää mällit halukkaaseen pilluun.
Anopin klitoris on kuin nuorella tytöllä, niin hän sanoi. Kypsän naisen pillu on kaikkein parasta mitä olen saanut ja koska vain.

• Tykkää
Kyllä normaali 50-nen haluaa seksiä siinä missä nuorempikin. Se on aivan normaalia. Oli sitten uros tai naaras. Ei tartte olla mikään aasialainen ketkula. Suominainenkin on aivan yhtä halukas ja vielä enemmänkin. Vittu mitä paskan jauhamista ja "piilokehumista".
Juuri näin. Naiset ovat myös erilaisia. Joillakin nuoremmilla voi olla heikko libido, vaikka parhaassa lisääntymisiässä, jne. On ihan turha pohtia 50-vuotiaan naisen halukkuutta siis, koska se ei ole sidonnainen mihinkään sellaiseen, mitä AP esittää, eikä myöskään 50-vuotiaan kelpaavuus miehille.
Itse lähenen 50 vuotta ja olen aina ollut korkean libidon omaava ja mulla onkin aina ollut ihana, aktiivinen seksielämä vakituisen kumppanin kanssa. Useimmilla mun ikäisillä miehillä on jo perhe tai he eivät halua lapsia koskaan...

Terveisin nainen, joka ei ole puuma

• Tykkää
Mielenkiintoinen pointti. Minusta kuitenkin juuri Suomi24:n, Ellien ym. "evoluutioteoreetikot" (ei pahalla siis sanottu, itsehän sitä parhaillaan teen =) ) ovat lähteneet kokonaan väärästä näkökulmasta pohtiessaan sitä, miksi evoluution mukaan ihmiset harrastaa seksiä.

Ongelman ydin on nimittäin tässä ajattelumallissa:

Että evoluutio (tai Jumala, tai mikä vaan, mikä nyt sitten kenellekin on mieluisa) "tahtoo" meidän harrastavan seksiä nimenomaan ensisijaisesti lisääntymisen vuoksi. Tokihan niin tapahtuu. Mutta seksin erinäiset terveystekijät ovat mielestäni niin mittavat, että sitä voisi pitää pelkkänä houkuttimena tai sivutuotteena. Mielestäni lisääntyminen on sivutuote.

Kun orgasmi saavutetaan, erittyy runsaasti enforfiinia ja oksitosiinitaso kohenee. Jonkun tutkimuksen mukaan se jopa suojaa joiltakin syöviltä! Jo pelkästä läheisyydestä erittyy huima määrä terveystasoa ylläpitäviä ja onnellisuutta lisääviä hormoneja.

Seksi on kyllä tietyllä tapaa mietittynä elämän edellytys, mutta minusta voitaisiin uudestaan miettiä, liittyykö se lisääntymiseen lainkaan =) Jos pohdittaisiin onnellisuuden lisääntymistä, laadun lisääntymistä ja siitä seuraavaa elämänhalua?

Jos evoluutio olisi "keksinyt" seksin pelkästään lisääntymisen vuoksi, olisi siihen vain miehillä pakottava tarve, naisilla ei lainkaan. Raiskauksestahan voi tulla raskaaksi ja miehet on keskimäärin fyysisesti vahvempia. Evoluutiolle olisi ollut nopeampaa ja helpompaa tuottaa mukuloita siten että miesten seisokki syntyisi aina kun sopivanikäinen parittelukumppani ilmestyy näkökenttään, sen kimppuun hyökättäisiin, tultaisiin nopeasti ja siemenet sisään ja raskaus alkuun ja raskauden jälkeen nainen huolehtisi yksin lapsesta. Sen sijaan kosketus ja hellyys ja yhtenäisyys seksin aikana lisäävät yhtälailla miehien terveysvaikutuksia ja siksi suurin osa miehistä kiihottuu siitä paljon enemmän kuin raiskaamisesta. Lisäksi naiset haluavat seksiä yhtä paljon kuin miehet. On kulttuurimme ja kristillisten perinteiden ihannoimaa vain, jos nainen on vain yhden kumppanin kanssa (neitsytkultti). Seksuaalisesti avoin ja halukas nainenhan on edelleenkin tietyissä piireissä vähän tabu!

Juuri mainitsemasi juttu eli se että myös yksilöt jotka eivät pysty hedelmöittymään tahtovat seksiä todistaa melkeimpä parhaiten sen, miksi me seksiä pohjimmiltamme harrastamme. Kuten myös sellaiset asiat kuten naisen orgasmi ja homoseksuaalisuus. Ja se kuinka monesta paikkaa se orgasmi voidaan saavuttaa! Sekä jotkut miehet että naiset nauttivat anaalileikeistä, jotkut jopa anaaliyhdynnästä. Ihmiset myös osaavat masturboida (olen kuullut että jotkut eläimetkin osaa?) mikä on lisääntymisen kannalta täysin hyödytön taito mutta on erittäin terveellistä.
Tähän lisäisin vielä sosiaalisen puolen, hyvä seksi on parisuhteen liimaa, nainen jaksaa katsoa miehen touhuja paljon mielummin kun mies panee häntä ja siinä pysyy mummu ja pappa yhdessä, hoitavat lapsenlapsia. Ihmisen kehityksessä on iso merkitys isovanhemmilla. Näin isovanhempien geenit jatkavat elämää.

Kyllä 56 v leskianoppini halusi kunnon panot. Vietettiin iltaa anoppini kanssa. Vaimoni oli lähtenyt rientoihinsa. Kerroin kuinta huonosti minulla menee vaimoni kanssa sänkyhommissa.
Anoppi sanoi: Minä en ole saanut kunnon panoa ainakaan viiteen vuoteen, nyt mennään sänkyyn".
Nopeasti kaikki vaatteet pois ja panot käyntiin. Oli muute pimppi vielä timmi ja liukas. Kyllä me sitten pantiinkin kovin ja kauan. Anoppi sanoi: "Tälläistä olen aina halunnut ja tuntuu niin mukavalta kun on mällit sisällä.

• Tykkää
Tapasin 50 vuotiaan naimisissa olevan naisen, oli kotona etääntynyt miehestään ja halusi seksiä ja panoja. Oli hybin kiihottava nainen antoi seksiä ja panna sai aina. Rinnat sopivan kokoiset kourallinen vähän yli. Pimppi oli yhden jo melkein aikuisen tyttären jäjkeen sopiva .Aina valmis ja liukas. Klitoris erikoisen vahva jonka ansiosta lähetyssaarnaajaasento toi hänelle nopeasti tyydytyksen. .Pimppi oli niinottavainen ettei minun tarvinnut pallia ohjata vaan hakeutui heti sisään. Salaa piti tavata ja ulkona esiintyä eri paikkakunnilla. Seksisuhde loppui koska hän ei aikonutkaan erota miehestään.
Mutta hauskaa ja tyydyttävää oli niin kauan kun kesti.

Iskin kapakasta ainakin 50 vuotiaan naisen, itse oli 30 vuotias. Menimme minun kämpille ja pano oli mielessä molemmilla.
Alkoi pano kivikovalla pallilla. Naisen pimppi oli jo vähän ikääntynyt mutta muuten märkä.
Sanoin että minulla on sellainen palli johon tulee juureen pallo niin kuin koirallakin. Pantiin vähänaikaa niin nainen sanoi, jotta näytäs sitä pallopallia. Näytin ja hän sanoi että sehän on aivan tavallinen palli. Siihen minä sanomaan että se pallo tulee sitten vasta kun laukean sinun sisään kunnolla. Hinkattiin aikansa ja minusta tuli mällit sisään. Jäin siihen pilluun sisälle pitkäksi aikaa. Vedin pitkän vetelän pallin ulos pillusta. Nainen kysyi missä se pallo on. Vastasin että se kutistuo jo. En sitten nähnytkään palloa pallin juuressa mutta tunsin sen sisälläni.

Ei halut mihinkään häviä iän myötä, ehkä päinvastoin.
Se koskee niin naisia kuin miehiäkin - toki yksilöllisiä eroja on (toiset jopa A-seksuaaleja) - mutta ikä ei ole syy lopettaa seksiä.

Ihmetyttää koko keskustelu. Olen70-vuotias ukko ja temmi tanakka kuin nuorrnamisnä. Muija 65 ja pari päivää jää väliin alkaa jo aamupalan aikaan kiehnäämään. Todella nautimme seksistä. Johtuneeko siitä olemme fyysisesti kohtalaisen skrodessa kunnossa, ja tykkäämme toisistamme ja seksistä. En usko minkään teorian pätevän, mutta kun nuorena sanottiin , että luonto se tikanpojan puuhun ajaa, niin sama ajatusjulku pätenee edelleen.

Minun 70-vuotias vaimoani käy vieraissa edelleen, kun minä en enää pysty. Tosin on antanut pilluaan aina.
Varmaan se , että vittunsa on kokenut satoja kyrpiä pitää himot hereillä. Edelleen pyörittää monia miehiä pqnoringissään.

soittelee, että nyt olisi sun vuoro ja minä lähden kuskeiksi.

• Vau!
Meillä alkaa omat ukot olla siinä iässä, ettei niillä enää peli toimi kunnolla ja sitten eivät enää uskalla edes mainita mitään seksistä. Mutta meitä naisia haluttaa edelleen... ei ole vaihtoehtoja kuin kärvistellä, hoitaa itse tai hankkia joku toinen..

Onhan se seksi ennen kaikkea nautinnon ja nuorekkuuden lähde. Eipä sitä moni mies lisääntyäkseen harrasta. Kun kypsän naisen Ukko sippaa, on syytä tosiaan hankkia joku nuori viriili panokaveri. Sitä Ukkoa ei kannata hylätä, sille pitää ottaa hyvä henkivakuutus, jos vielä saa. Joka tapauksessa se kannattaa pitää talouden turvana.

Olen 54v kundi ja harrastan 50-70v rouvia. Olen pannut noin 30 rouvaa neljän vuoden aikana eli yli viisikymppiset tykkäävät olla naitavana. Merja 63v, yksityisyrittäjä, käyn hänen firmassa naimassa häntä kerran viikossa ja hänen miehensä nai lauantaina saunan jälkeen, joten Merjalla on himot hoidossa.