Miksen mää saa koskaan olla vaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄITI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄITI

Vieras
maata vaan sängyssä, mielikuvitella, ajatella, suunnitella tulevaa
miksen saa katsoa telkkaristä hömppäsarjoja kaikessa rauhassa ja kuulla suomenkielisen puheen,
miksen saa lukea kirjaa kannesta kanteen ja pötköttää, täyttää sanaristikoita, lukea iltalehteä ja mässätä herkkuja kun itse haluaa.
miksen saa olla rauhassa koneella, surffata ja lukea hassuja vitsisivuja, katsella hölmöjä kuvia.
miksen saa maata kylvyssä, tehdä ihohoitoja, puolen tunnin kasvonaamioita ja hiusöljyhoitoja, raspata jalkoja niin että tulee pehmoiset kokonaan ja saa valmiiksi MOLEMMAT jalat.
miksen?
koko ajan kiljutaan, huudetaan, vongutaan, mölytään ja MULTA VAADITAAN!
mä haluan korvatulpat, suklaata ja lepoloman, mut ei mulla ole rahaakaan kun olen teihin rakkaat lapseni kaiken jo kaatanut itsestäni ja kukkarostani.

Älä välitä, vaikka tähän tuleeki näitä kommentteja: " miksi sitten hankit lapsia?" "olet huono äiti ku sanot noin". Mulla on sama tilanne. Joskus olis niin ihanaa olla vaan yksin ja hemmotella itteään...

...sitähän se kaikki on, rakkautta, rakkautta vaan...sitähän se kaikki on...by Dave Lindholm, ja niin totta :)! Sinä olet nyt äiti. Äiti. Lapset on pieniä vain tovin, isompia voi jo tekemisissään vastuuttaa ja mikäli sinulla on mies huushollissa, vastuuta hänetkin niin löytyy sinulle se pieni oma hetkesi. Mutta - vain se pieni, ei tunnin sessio välttämättä...

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
...sitähän se kaikki on, rakkautta, rakkautta vaan...sitähän se kaikki on...by Dave Lindholm, ja niin totta :)! Sinä olet nyt äiti. Äiti. Lapset on pieniä vain tovin, isompia voi jo tekemisissään vastuuttaa ja mikäli sinulla on mies huushollissa, vastuuta hänetkin niin löytyy sinulle se pieni oma hetkesi. Mutta - vain se pieni, ei tunnin sessio välttämättä...

just näitä kommentteja tarkoitin... ei kunnon äiti tarvitse omaa aikaa kuin vain sen hetken... ei nyt herrajumala tuntia...

ei sitä osannut aikoinaan nauttia sinkkuna niistä asioista, silloin märehdin muita murheita, ennen miestä sitä, että löytääkö koskaan "sitä oikeaa". sitten se oikea löytyi ja melkein heti piti alkaa lapsia yrittää, vaikkei ikää nyt ihan mahdottomasti ollut (silloin 26v...) nyt neljä pientä lasta ja omaa aikaa tai yhteistä aikaa miehen kanssa---mitä ne on? onhan sitä aina silloin tällöin puoli tuntia, viisitoista minuuttia...sitten kun vielä rakennetaan ja pitäisi tässä opiskellakin etänä, niin huh! välillä voisi vain haihtua savuna ilmaan, niin raskasta tämä aika ajoin on. ja tämä nyt ei tarkoita ettenkö rakastaisi lapsia. kyllä sitä saa valittaa, vaikka olisi miten ÄITI tahansa.

mä paska mutsi ilmotin ovesta mennessäni että tulen ku tulen jos muistan, vitutttaa tas kaikki rankalla kädellä, mökki on ku hävityksen kauhistus, mutta kun ei kärsi siivota kipujen takia.
penskat ei usko mitään ja omaa aikaa oon saanu millo lie viimeiks, kaupassa käynti ei ihan ole sitä mitä haluan omalta ajalta.
ostin sitten tummaa suklaata ja vesin sitä kotimatkan :whistle: enkä kertonu kellekkään että mullao n edelleen sitä suklaata.
Illalla lämitän saunan, pesen pennut ja heitän ne pihalle kylppäristä.. sitten, sitten mä istun hetken kuumassa suihkussa ja kuorin ihoni ja raspaan jalat, jahka kakarat nukkuu niin pakotan ukon rasvaamaan mut.
Ehkäpä mä olen huomenna taas parempi mutsi.

No hei haloo! Mulla itelläni on kolme vaativaa eri-ikäistä muksua ja vain uneksin omasta laatu ajasta, että saisin lotrata rauhassa kylvyssä, lukea kerrankin piiitkästä aikaa kirjan kannesta kanteen tai vaan olla, mutta - just nyt se vaan ei onnistu. Ei käy. Ja miksei? Kun on niitä ihanan kamalan suloisia vaatijoita, jotka keskeyttävät joka ikisen tekemäni asian. Mutta. Kun toi pikkulapsiaika kestää vain hetken. Kun ovat isompia - kaikki kolme - niin sitten sitä aikaa on eri tavalla. Nyt vain edetään tällä systeemillä, ainakin meillä, missä mies on suurimman osan ajasta pois kuvioista töitä paiskiessa ja apuvoimia ei ole nurkan takana tyrkyllä. Sitten kun mukulat ovat yöunilla, niin omista unistani nyt pihistän siihen omaan aikaani hetkisen. Ja - kyllä, teidän, miten rankkaa se osaa olla, mutta itselleni olen asian vain järkeillyt näin, että lapset tulevat nyt ekana, minun aikani tuonnempana. No hard feelings :)!

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mä paska mutsi ilmotin ovesta mennessäni että tulen ku tulen jos muistan, vitutttaa tas kaikki rankalla kädellä, mökki on ku hävityksen kauhistus, mutta kun ei kärsi siivota kipujen takia.
penskat ei usko mitään ja omaa aikaa oon saanu millo lie viimeiks, kaupassa käynti ei ihan ole sitä mitä haluan omalta ajalta.
ostin sitten tummaa suklaata ja vesin sitä kotimatkan :whistle: enkä kertonu kellekkään että mullao n edelleen sitä suklaata.
Illalla lämitän saunan, pesen pennut ja heitän ne pihalle kylppäristä.. sitten, sitten mä istun hetken kuumassa suihkussa ja kuorin ihoni ja raspaan jalat, jahka kakarat nukkuu niin pakotan ukon rasvaamaan mut.

:hug: Ihana!

Just samaa mietin tänään. Kuinka ihanaa oli yksi päivä vaan olla ja elää vain itselleen. Tai edes säännöllisesti sellainen oma hetki päivässä ilman velvollisuuksia. Helvetti kun ei tuo 1,5vuotiaskaan enään nuku edes päikkäreitä :(

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:

Just noin!! Ne pienet hetket...:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Just samaa mietin tänään. Kuinka ihanaa oli yksi päivä vaan olla ja elää vain itselleen. Tai edes säännöllisesti sellainen oma hetki päivässä ilman velvollisuuksia. Helvetti kun ei tuo 1,5vuotiaskaan enään nuku edes päikkäreitä :(

Entäs illalla? Etkö silloinkaan saa omaa pientä hetkeä kun lapsi käy nukkumaan?

Yhteistyössä