Miksei tuntiaktiivisuus parantanut kurssiarvosanaa?

• Viestiketjun aloittaja opiskelija-mama
  • Ensimmäinen viesti
opiskelija-mama
Juu eli aloitin yliopiston tänä syksynä ja ensimmäinen periodi takana, kuin myös ensimmäiset tentit. Nyt on tullut ensimmäinen arvosana, ja olen saanut siitä vain kakkosen? (Asteikko 1-5.) Itse tentti meni kyllä vähän penkin alle, mutta olen kuitenkin ollut luennoilla aktiivinen, kysellyt, kommentoinut ym. kun muut kurssilaiset ovat olleet lähinnä hiljaa ja raapustaneet muistiinpanojaan. Miksi siis tuntiaktiivisuuteni ei ole nostanut arvosanaa kolmoseen? Kävin katsomassa ilmoitustaululta tulokset, ja ryhmästä muutama oli saanut vitosen. Miten tämä voi olla mahdollista, koska tosiaan oikeastaan kukaan muu ei ole ollut aktiivinen tunnilla kuin minä. Omista lukioajoistani on muutama vuosi aikaa, mutta silloin ainakin sanottiin, ettei kymppiä voi saada, ellei ole aktiivinen tunnilla. Yliopistossa on ilmeisesti eri meininki :( pitäisikö kysyä vielä opettajalta, onko tuossa joku virhe, vai tyytyä vain osaansa...?

....
Meidän luokalla on yks muikki joka kommentoi ija kyselee koko ajan tunnilla. Toivon todellakin ettei hänen arvosana nouse siitä, vaan mieluummin laskisi. Ihan perseestä kun se tunti keskeytyy koko ajan.

Meillä jotkut kurssit ovat sellaisia että tunneilla olosta tulee plussaa (mukamas), mutta tietysti ne on ne tentit ja harjoitustyöt joista se arvosana tulee.

akateeminen
lol!!! aktiivisuutta ei todellakaan yliopistossa mitata, seminaarit ja muut missä osallistuminen itsessään on osa suoritusta ovat asia erikseen. luultavasti tämä "aktiivisuutesi" on tuntunut muista ja luennoitsijasta lähinnä häiriköinniltä ellet sitten satu olemaan joku huippuälykäs yksilö jonka suusta voisi jopa jotain mielenkiintoista päästä. tentti osoittaa osaamisesi. eihän se tentaattori luultavasti osaa edes yhdistää kasvoja nimiin... että suosittelen että jatkossa annat luennoitsijan tehdä työnsä, muiden läsnäolijoiden oppia siltä joka tietää mistä puhuu ja pidät mölyt mahassasi!! mikään ei ole rasittavampaa kuin opetusta häiritsevät tolvanat jotka viivästyttävät ja pahimmillaan pilaavat luennon...

"Vieraana"
Yliopisto ei tunne konseptia "tuntiaktiivisuus". Luennoitsija tuskin tunnistaa yhtäkään opiskelijaa luentoryhmästä.
Näinpä juuri. Jos on essee tentin lisäksi arvosana saatetaan laskea näiden keskiarvona. Mutta mitään tuntiaktiivisuuspisteitä en ole koskaan kuullut kenenkään saavan.

Teknillisellä puolella on matematiikassa jne laskuharjoituksia joita tekemällä saattaa saada arvosanaa nostettua. Muuten en ole moisesta kuullut.

vierass
[QUOTE="Vieraana";30382113]
Teknillisellä puolella on matematiikassa jne laskuharjoituksia joita tekemällä saattaa saada arvosanaa nostettua. Muuten en ole moisesta kuullut.[/QUOTE]

Joissakin on, että saa lisäpisteitä osallistumalla harjoituksiin ja luentoihin (läsnäolo kuitataan sähköisesti).

Yhteistyössä