Miksei taksikuskeja koske samat säännöt ja lait kuin muita autoilijoita? (koulukyydistä napinaa)

Korpeaa niin maan pirusti.
Kuskeille, jos asiasta huomauttaa, niin selityksiä on moneen matkaan.
Koulutoimistoon soittaessa sanovat hoitavansa asian. :headwall: 2vuotta jo "hoitaneet" asiaa ilman, että olisi vaikuttanut vielä kuskien toimintaan.
Jos ammatti ihmisten välinpitämättömyys omassa ammatissaan on näin suurta, niin millaisen kuvan se antaa kyytiläisille ja kanssa autoilijoille?

Tai monikohan hyväksyis, jos sairaanhoitaja hoitais potilaita oman mielen mukaan laista ja mahdollisesti lääkärin ohjeista välittämättä.

Lasten vanhempien pitäisi luottaa lapsensa koulumatkalle välinpitämättömän kyytiin. Aarg, kun ottaa ohimoon.
 
"vieras"
Korpeaa niin maan pirusti.
Kuskeille, jos asiasta huomauttaa, niin selityksiä on moneen matkaan.
Koulutoimistoon soittaessa sanovat hoitavansa asian. :headwall: 2vuotta jo "hoitaneet" asiaa ilman, että olisi vaikuttanut vielä kuskien toimintaan.
Jos ammatti ihmisten välinpitämättömyys omassa ammatissaan on näin suurta, niin millaisen kuvan se antaa kyytiläisille ja kanssa autoilijoille?

Tai monikohan hyväksyis, jos sairaanhoitaja hoitais potilaita oman mielen mukaan laista ja mahdollisesti lääkärin ohjeista välittämättä.

Lasten vanhempien pitäisi luottaa lapsensa koulumatkalle välinpitämättömän kyytiin. Aarg, kun ottaa ohimoon.
Tieliikenteessä kuolee vuosittain noin 300 ihmistä, lääkärit ja hoitsut tappavat huolimattomuudellaan noin 2000 potilasta, joten keneköhän tekemisiin pitäisi puuttua isolla kädellä?
 
[QUOTE="vieras";25452340]Tieliikenteessä kuolee vuosittain noin 300 ihmistä, lääkärit ja hoitsut tappavat huolimattomuudellaan noin 2000 potilasta, joten keneköhän tekemisiin pitäisi puuttua isolla kädellä?[/QUOTE]

Senkö pitäisi lohduttaa?
 
"mä"
Mua pännii täällä bussikuskien puhuminen puhelimeen ajon aikana.
Puhuu puhelimessa ja unohtaa pysähtyä pysäkillä vaikka on painettu nappia, ei seuraa liikennettä äkkijarrutuksia , kerran ajoi päin punaista kun puhui samalla.
Kyse ei ole yhdestä kuskista vaan aika useat hoitaa ilmeisesti asioitaan ja sosiaalisia suhteita puhelimessa samalla kun on töissä.
 
[QUOTE="tosikko";25452434]No voi kamala. Miten saat öisin nukuttua?

Yhteiskunnassa taitaa asiat olla liian hyvin nykyään, kun ihmisten suhteellisuudentaju on usein täysin hukassa.[/QUOTE]

Huonosti. Kyllä se mulle on ihan elämää. Elämää jossa koitan pitää myös vieraiden kyydissä lapseni hengissä. Taksikuskin anteeks pyytely tai hups se oli vahinko ei riittäisi, jos jotain sattuisi vaikka jäljelle jäisi vain trauma, jos sattuisi hengissä selviämään.
 
[QUOTE="mä";25452444]Mua pännii täällä bussikuskien puhuminen puhelimeen ajon aikana.
Puhuu puhelimessa ja unohtaa pysähtyä pysäkillä vaikka on painettu nappia, ei seuraa liikennettä äkkijarrutuksia , kerran ajoi päin punaista kun puhui samalla.
Kyse ei ole yhdestä kuskista vaan aika useat hoitaa ilmeisesti asioitaan ja sosiaalisia suhteita puhelimessa samalla kun on töissä.[/QUOTE]

Olen huomannut saman. Laki otetaan omiin käsiin. Sitten ihmetellään, kun joku uskaltaa kysyä asiasta. Aina pitäisi olla poliisi, että asioista pystyy huomauttamaan.
 
"tosikko"
Huonosti. Kyllä se mulle on ihan elämää. Elämää jossa koitan pitää myös vieraiden kyydissä lapseni hengissä. Taksikuskin anteeks pyytely tai hups se oli vahinko ei riittäisi, jos jotain sattuisi vaikka jäljelle jäisi vain trauma, jos sattuisi hengissä selviämään.
On huomattavasti todennäköisempää, että se taksikuski raiskaa ne lapset, kuin se että puhelimeen puhumisesta aiheutuisi vakava onnettomuus.
 
Puhuuko kuski ilman hands freeta? no sillonhan voi tietysti aina soittaa polliisipojat jos näkee että kuski puhuu puhelimeen.

harmaa mä: ota bussinro muistiin ja ilmota varikolle että kuski puhuu ajonaikana ilman handsfreetä jos siis on niin että ilman hand freetä puhuu. Kyllä ne ajomestarit puhuttelun/keskustelun pitää.
Ja jos pk seudusta puhut niin eniten on noita pysäkin ohi ajoja sattunut nobinan tai helbin kuskeille mutta yleisesti ottaen siihenkin pieni vinkki(siis jos on nousemassa kyytiin).

Monesti näkee että ihmiset torottaa siellä kopin sisällä tummissa vaatteissa ja vähän sormia heiluttaa ennenkuin bussi tulee. Ei se kuski mikään ajatusten lukijakaan ole. Reilusti siihen reunan viereen ja se handy pystyyn ja puhelimen valo vaikka kuskiin päin ja käsi ylös niin kauan kunnes se vinkkari on päällä. Sillon tietää että kuski on oikeasti huomannut.

Ja mitä tulee poisjäämiseen niin sitä nappia pitää painaa ajoissa eikä vasta metriä ennen pysäkkiä. Ja äänijänteetkin voi aukaista että hei tässä ollaan jäämässä pois. Voi näet olla ihan oikeasti niin että jostakin syystä se valo ei ole siellä kuskin koelaudassa syttynyt.
 
[QUOTE="vieras";25452504]Minä kyllä koen sen vähemmän vaaralliseksi että puhuu kännykkään ajon aikana kuin se että alkaa asentamaan niitä piuhoja puhelun tullessa.[/QUOTE]

Koululaiskyydityksessä vois asentaa piuhansa ennen kyytiä tai hommata piuhattoman hands freen.

Soitin koulutoimistolle ja kerroin, että on aika raastavaa soittaa joka kerta poliisi paikalle, kun kuski jättää noudattamatta lakia. Täällä on yhdellä partiolla 3-4 kuntaa hoidettavana, jotta aika nihkeetä voisi sekin olla. Yrittänyttä ei laiteta.
 
"mä"
Koululaiskyydityksessä vois asentaa piuhansa ennen kyytiä tai hommata piuhattoman hands freen.

Soitin koulutoimistolle ja kerroin, että on aika raastavaa soittaa joka kerta poliisi paikalle, kun kuski jättää noudattamatta lakia. Täällä on yhdellä partiolla 3-4 kuntaa hoidettavana, jotta aika nihkeetä voisi sekin olla. Yrittänyttä ei laiteta.
Kyllä koulutoimisto saa kuskin kuriin jos vaan haluaa. Seuraavan kerran kun kilpailutetaan kuskit niin tollaiset jatkuvat rikkomukset voidaan ottaa huomioon.
Mä olen usein huomannut että kun lähettää sähköpostia ja pyytää lukukuittauksen niin vastaus tulee nopeasti ja asiaan suhtaudutaan vakavammin kuin jos vain soittaa.
 
Blue
[QUOTE="tosikko";25452434]No voi kamala. Miten saat öisin nukuttua?

Yhteiskunnassa taitaa asiat olla liian hyvin nykyään, kun ihmisten suhteellisuudentaju on usein täysin hukassa.[/QUOTE]

Niin, siis ymmärräthän sen että se on rikos josta lähtee kortti jos poliisit saa kiinni. Niin iso ongelma (ja onnettomuuksien aiheuttaja) se nykyään on.
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna

Yhteistyössä