Miksei rahat ole tulleet?? Nordea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haukku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"haukku"

Vieras
Odottelin tänään äitiyspvärahaa tulevaksi, näkyy Kelan sivuilla maksettuna, tilinro oikein, mutta rahoja ei tilillä ole. Odotin myös neljää muuta suoritusta OPsta, nekään eivät näy. Mitämitä?

Onko muilla Nordean/OPn käyttäjillä ollut ongelmia?

Siis Kelan rahat näkyy sinä päivänä kun asiointipalvelussa lukee. Tiedän koska saan myös eläkettä, jonka maksupäivä on 4.pvä, ja rahat ovat tilillä AINA 4.pvä.

Joo mutta onko eka kerta tuolle äitiysrahan maksulle? Voi olla, että se eka kerta ei tule niin säännöllisesti ennenkuin lähtee automaattisesti maksut juoksemaan. Ja ei oo ainakin mulla ollut ongelmia op:n kanssa. Juuri yksi huutisostaja sanoi maksaneensa op:sta ja näkyy tilillä. En tiedä milloin tarkkaan maksoi, mutta perjantaina sulkeutui kaupat niin ei ainakaan ennen sitä.

Mulla kävi viime keväänä palkan kanssa noin. Kaikki tiedot oikein, mutta palkka ei ollut aamulla tilillä. Pankkiin soitellessani siellä sanottiin, että palkka on kyllä luvattuna päivänä tilillä, mutta ei välttämättä heti aamulla. Puoleen päivään mennessä kuulema. Kyllä otti päähän!! Nyt on onneksi työnantajalla sama pankki kuin mulla, joten palkka tulee jopa päivän etuajassa :)

Mulla kävi viime keväänä palkan kanssa noin. Kaikki tiedot oikein, mutta palkka ei ollut aamulla tilillä. Pankkiin soitellessani siellä sanottiin, että palkka on kyllä luvattuna päivänä tilillä, mutta ei välttämättä heti aamulla. Puoleen päivään mennessä kuulema. Kyllä otti päähän!! Nyt on onneksi työnantajalla sama pankki kuin mulla, joten palkka tulee jopa päivän etuajassa :)

Kiitos tiedosta, voi pylly jos näin on. Ihme juttu kun aina tullut tyyliin klo 00:01...

Oisko jotain tekemistä tällä uudella ja ah, niin ihanalla IBAN-maksuhommalla? Viva la uudistukset...>:(

Nordeaan soitettu, siellä ongelmia, mitkään maksut ei liiku Nordeaan/Nordeasta. Setä puhelimessa kertoi ettei kukaan nordealainenkaan ole saanut palkkojaan, joiden maksupäivä tänään...:O

[QUOTE="haukku";24616895]Nordeaan soitettu, siellä ongelmia, mitkään maksut ei liiku Nordeaan/Nordeasta. Setä puhelimessa kertoi ettei kukaan nordealainenkaan ole saanut palkkojaan, joiden maksupäivä tänään...:O[/QUOTE]

Mäkään en saanu palkkaani tänään vaikka piti. Nordea kyseessä.
Jippii.

[QUOTE="vieras";24617002]Ja laittaa tuosta tietoa nordean sivuillekin.[/QUOTE]

Ei kai sitten nekään toimi / päivity. Sen sijaa radiossa on ammun kuluessa tiedotettu ongelmasta moneen kertaan.

tämä on selvästi vähän asian vierestä, mutta mulla siis menee palkat nordeaan, jossa ne ennen oli 00.00, mutta nykyään puoleen päivään mennessä siis ihan ilman mitään häiriöitäkin. Ja kuulemma johtuu uusista IBAN-tilinumeroista. Näin ainakin nordea vastasi joskus viime huhtikuussa, kun asiasta kyselin tilipäivän aamuna, kun rahoja ei näkynyt.

Maksujen kirjaaminen tileille viivästynyt | Nordea
Nordean maksujen käsittelyssä on viiveitä tänään 13. syyskuuta. Tietoliikennehäiriön vuoksi maksujen kirjaaminen tileille on viivästynyt huomattavasti. Viive koskee kaikkia maksuja. Muista pankeista saapuvien euromääräisten maksujen hyvitys asiakkaiden tileille myöhästyy. Myös Nordeasta toisiin pankkeihin välitettävät maksut lähtevät viiveellä. Myöhässä olevien maksujen joukossa on palkkoja ja eläkkeitä.

Verkkopankin varayhteys toimii. Korteilla voi maksaa normaalisti sekä nostaa automaateilta rahaa, mikäli tilillä on katetta.

Viive maksujen käsittelyssä johtuu teknisestä virheestä pankin järjestelmissä. Päivitämme tilannetta iltapäivän aikana.

Kävin pankissa tänään. Nordean järjestelmät kaatuneet, olivat radiossakin siitä tiedottaneet. Mä hoidin nettipankkitunnus-asioita siellä ja tuurilla sain asiani hoidettua. Kyllä siis rahat teille tulee kunhan järjestelmät saadaan kuntoon.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091314378420_uu.shtml
Nordea lupaa: Maksut tileille illan aikana
Tiistai 13.9.2011 klo 16.24
Nordea pyrkii saamaan viivästyneet maksut asiakkaiden tileille illan aikana.
Osa viivästyneistä maksuista oli saatu tileille kello 14:ään mennessä.
Myöhässä tileillä näkyvät sekä muista pankeista saapuvat euromääräiset maksut että Nordeasta toisiin pankkeihin välitettävät maksut. Viive on koskenut kaikkia maksuja kuten palkkoja ja eläkkeitä.

Yhteistyössä