M
Miks se menee näin
Vieras
Ihan aluksi: joo, perheet on erilaisia. Ja joo, kaikkien ei tarvitse tehdä samoja asioita. Ja on masennusta, uupumusta yms ikäviä asioita, jotka vie jaksamista. Ja poikkeustilanteita, kuten valvova vauva.
Ja ei, tarkoitus ei ole kehuskella omalla jaksamisella.
Ihmettelen vaan.
Mulla on kolme pientä lasta, ja lukuisa joukko ystäviä, tuttuja ja sukulaisia elää myös nyt tätä pikkulapsiaikaa.
Niin moni aikuinen ei jaksa mitään.
Pyykkiä ei voi pestä, se on lasten kanssa liian hankalaa (repivät pyykkejä, riehuvat).
Harrastuksiin tai lastentapahtumiin ei mennä kun ei jaksa.
Ruokaa ei tehdä kotona, kun se on lasten kanssa hankalaa.
Ulkoillaan harvoin, ulkovaatteita ei jaksa pukea.
Ei kyläillä, ei huvita.
Mikä on muuttunut, miksi tää on niin yleistä? Oon kuullut tällaista monen ihmisen kautta. Lasten vanhemmat on ihan puhki, eikä jaksa mitään.
Eihän lasten kanssa niin rankkaa ole? Eikö ole helpompaakin kun puuhailee kaikkea, ettei kotona pääse ihan kyllästymään?
Ja ei, tarkoitus ei ole kehuskella omalla jaksamisella.
Ihmettelen vaan.
Mulla on kolme pientä lasta, ja lukuisa joukko ystäviä, tuttuja ja sukulaisia elää myös nyt tätä pikkulapsiaikaa.
Niin moni aikuinen ei jaksa mitään.
Pyykkiä ei voi pestä, se on lasten kanssa liian hankalaa (repivät pyykkejä, riehuvat).
Harrastuksiin tai lastentapahtumiin ei mennä kun ei jaksa.
Ruokaa ei tehdä kotona, kun se on lasten kanssa hankalaa.
Ulkoillaan harvoin, ulkovaatteita ei jaksa pukea.
Ei kyläillä, ei huvita.
Mikä on muuttunut, miksi tää on niin yleistä? Oon kuullut tällaista monen ihmisen kautta. Lasten vanhemmat on ihan puhki, eikä jaksa mitään.
Eihän lasten kanssa niin rankkaa ole? Eikö ole helpompaakin kun puuhailee kaikkea, ettei kotona pääse ihan kyllästymään?