MIKSEI MUN POJAT OSAA OLLA NORMAALISTI ULKONA :( (6v ja 8v)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "poikien äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"poikien äiti"

Vieras
Tuntuu että kaikkien muitten lapset osaa leikkiä suht normisti mut mein pojat on kuin päättömät kanat

Niin paljon taas saanu parin viikon sisällä ressata että päätin että eihän tässä auta kun mennä ite mukana ulos tai sit ei ulkoilla yhtään kun eivät keskenäänkään osaa olla.

viime viikolla mun pojan marraskuussa ostama pipo hajotettiin mut sitäkään ei tienny kuka oli kinastelun aloittanut toinen poika tuli suu veressä..

nyt kävin äskön hakemassa pihalta kun oli joku ihmeen pyöräkypärä draama, nuorempaa poikaa kiusattu ja se kai oli jonkun pyörän hajottanu ja muutenkin kauheeta sählinkiä ja huutoo..jos ei ton naapurin pojan kans tappelu ni sit tuo isompi kiusaa veljeään..

ja kun oon sanonut että vaan meiän pihassa ollaan ni eikös ne mee tua ympäri mettiä..

illalla kun pojat nukkuu lähtee molempien fillarit varastoon

[QUOTE="poikien äiti";26106710]Tuntuu että kaikkien muitten lapset osaa leikkiä suht normisti mut mein pojat on kuin päättömät kanat

Niin paljon taas saanu parin viikon sisällä ressata että päätin että eihän tässä auta kun mennä ite mukana ulos tai sit ei ulkoilla yhtään kun eivät keskenäänkään osaa olla.

viime viikolla mun pojan marraskuussa ostama pipo hajotettiin mut sitäkään ei tienny kuka oli kinastelun aloittanut toinen poika tuli suu veressä..

nyt kävin äskön hakemassa pihalta kun oli joku ihmeen pyöräkypärä draama, nuorempaa poikaa kiusattu ja se kai oli jonkun pyörän hajottanu ja muutenkin kauheeta sählinkiä ja huutoo..jos ei ton naapurin pojan kans tappelu ni sit tuo isompi kiusaa veljeään..

ja kun oon sanonut että vaan meiän pihassa ollaan ni eikös ne mee tua ympäri mettiä..

illalla kun pojat nukkuu lähtee molempien fillarit varastoon[/QUOTE]

Hmm, mikä tuossa oli se epänormaali osuus?

• Tykkää
Reactions: Eedla
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26106733:
Hmm, mikä tuossa oli se epänormaali osuus?

Se että kun kauhee huuto,tappelu,älämölö siis koko ajan ja jos ei muuta niin sit tapellaan naapurin poikien ja sit tullaan itkeen kun antti kiusaa ja antti tulee valittaan ku mein mikko alotti.. meneehän se aika siinäkin kun ikkunasta vahtii ja välillä ovelta huutelee että missä menevät

miksei voi olla vaan normi leikkiä siis vaikka jotain paikallaan olevaa sotaleikkiä tai jotain
mutta kun ihme koheltamista ihan koko ajan..ja mä päätin että nyt loppu noi ei mee enään ikinä kahdestaan ulos ei yksin eikä varsinkaan yhdessä.

kattoo ni tuossa pihan tytöt keinuu,tekee mutakakkuja tai pyöräilee nätisti mut mein pojillta sekin on vaikeeta..

Onko kaikkien pojat vilkkaita?

Ei sun tai miehesi auta muu kuin mennä pihalle vahtimaan poikia.

Ja tottakai korvata poikien tekemät vahingot...esim. se hajoitettu pyörä.

Jos lapset ei pysy sovitulla alueella, vaan menevät ties missä pitkin metsiä, niin ei niitä silloin sovi päästää ulos keskenään. Tietenkään.

Itsekseen ulkoilu on etuoikeus, joka kuuluu ottaa pois jos sääntöjä ei noudateta.

Kuulostaa hyvin normaaleilta pojilta.

Yksi syy miksi en siedä poikalapsia.

Höpö höpö. Minulla kaksi poikalasta ja osaavat olla todella siivosti omassa pihassa ilman karkailuja tai öykkäröintejä, kun on säännöt tehty selväksi ja niiden rikkomisesta on joutunut välittömästi arestiin. Enää ei tarvitse aresteja annella, osaavat olla tosi sievästi. En vaihtaisi tyttölapsiin mistään hinnasta :D Odotusaikoina toivoin molemmista poikia ja poikiahan sieltä tuli! En osaisi tyttöjen kanssa olla. Aina jotenkin vierastanut niitä pikkuprinsessoja...

Höpö höpö. Minulla kaksi poikalasta ja osaavat olla todella siivosti omassa pihassa ilman karkailuja tai öykkäröintejä, kun on säännöt tehty selväksi ja niiden rikkomisesta on joutunut välittömästi arestiin. Enää ei tarvitse aresteja annella, osaavat olla tosi sievästi. En vaihtaisi tyttölapsiin mistään hinnasta :D Odotusaikoina toivoin molemmista poikia ja poikiahan sieltä tuli! En osaisi tyttöjen kanssa olla. Aina jotenkin vierastanut niitä pikkuprinsessoja...
Miksi sun pitää yleistää tytöt pikkuprinsessoiksi, jos poikien yleistäminen öykkäreiksi on "höpö höpö"?

Meilläpäin on mukavia, reippaita lapsia. Tyttöjä ja poikia. Ja sitten on öykkäreitä jonkin verran, tai joka asiasta kantelevia & pillittäviä herkkäperseitä - heissäkin sekä poikia että tyttöjä.

• Tykkää
Reactions: matrjoshka
[QUOTE="aapee";26106763]
miksei voi olla vaan normi leikkiä siis vaikka jotain paikallaan olevaa sotaleikkiä tai jotain
mutta kun ihme koheltamista ihan koko ajan..ja mä päätin että nyt loppu noi ei mee enään ikinä kahdestaan ulos ei yksin eikä varsinkaan yhdessä.

kattoo ni tuossa pihan tytöt keinuu,tekee mutakakkuja tai pyöräilee nätisti mut mein pojillta sekin on vaikeeta..
[/QUOTE]

Et voi olla tosissasi!? :O

Ei tietenkään kukaan vaihtaisi omia lapsiaan! Mä en oikeasti tiedä enkä ymmärrä mikä antipatia minulla on poikiin. Poikalapset eivät ole edes pienenä söpöjä... Olen nyt raskaana ja pelottaa jos poika tulee... Silloin ainakin oppisin pitämään niistä..

:D Tätähän tää on. Asiaan auttaa huomattavasti, jos on puheväleissä naapurin Antin vanhempien kanssa niin, että jokaisella on samat säännöt ja samat rangaistukset. Oppivat nopeammin. Mutta niin se vaan on, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Pojilla se näkyy ja kuuluu, mutta positiivista on se, että ongelmat ratkotaan heti, eikä niitä jäädä pohtimaan pitkäksi aikaan. Tyttöjen välien selvittely on hiljaisempaa, kestää pidempään ja on hankalampaa aikuisten selvitellä.

Koheltamisessa ei mun mielestä ole mitään väärää. Pihalla saa juosta, mölytä, säheltää...ei tarvitse olla paikallaan, ei sievästi hissukseen. Ei pojan eikä tytön.

Mutta toisia ei saa vahingoittaa, toisten omaisuutta ei saa tuhota, ja jos lapsille on sanottu että te pysytte pihalla niin nehän pysyy tai ovat arestissa kunnes oppivat pysymään.

Niih.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Kuulostaa kyllä niin normaalilta toiminnalta vilkkaiden lapsien ollessa kyseessä, aina sattuu ja tapahtuu.

Selkeät, yksinkertaiset säännöt, syy- seuraussuhteiden painottamista ja pitkää pinnaa. Joillakin viikareilla vain sattuu olemaan paksumpi kallo ja paksunahkaisemmat kantapäät :D mutta yritysten ja erehdysten kautta aikanaan oppivat kyllä!

Ehkä en oo tarpeex puuttunut tosiaan tuohon piha käyttäytymiseen vaikka joka ikinen päivä saanu pääpunasena huutaa ja aresteja lykännyt.

Toisin kyllähän nuo esim kaupassa osaavat olla ja tuon 6v pojan kans kävin just h&m:llä ja ihan nätisti olivat
mutta yhdessä niistä tulee hirviöitä ja muutenkin ärsyttää kun tuolle 6v on tullut nyt joku pimppi-pippeli-pieru-kakka vaihe koko aika pitää jotain tyhmää sanoo ja sit molemmat räkättää.
nii ja kylässäkin mut tuo ulkoilu on nyt ollu pidempään ihan ongelmallista ja toinen että sisälläkään eivät osaa keskenään leikkiä vaan koko ajan jotain ihme säätöö,juoksemista ym

Toisaalta taas löytyy 11v tyttö eikä sekään niin prinsessa oo välistä tuntu et mein 2 poikaa ei oo keskenäänkään niin pahoja kun tuo tyttö mutta nyt en osaa enään sanoo kun toi tyttökin on taas kaikkee tempauksia kestänyt

Kuulostaa kyllä niin normaalilta toiminnalta vilkkaiden lapsien ollessa kyseessä, aina sattuu ja tapahtuu.

Selkeät, yksinkertaiset säännöt, syy- seuraussuhteiden painottamista ja pitkää pinnaa. Joillakin viikareilla vain sattuu olemaan paksumpi kallo ja paksunahkaisemmat kantapäät :D mutta yritysten ja erehdysten kautta aikanaan oppivat kyllä!
Jaa...

Mun mielestä ei ole normaalia vilkkautta kun lapsi hajottaa toisen pyörän, tai tekee jotain vastaavaa ilkityötä. Sanoisin, että se on merkki jostain epänormaalista...kyllä meidän 6 v ja 8 v lapset ainakin todella hyvin tiedostaa, ettei toisten omaisuutta rikota.

Ja jos joku "vilkas" lapsi yrittäisi, erehtyisi & oppisi hajoittamalla mun lasteni pyörät, niin se asia ei todellakaan siihen jäisi. Ei ei ei...

Vilkkaus ei ole yhtä kuin ilkeys, pahansuopaisuus, toisten tavaroiden rikkominen, väkivaltaisuus.

• Tykkää
Kiitokset ihan kaikille kommenteista ehkä tähän vaan sopii että pojat on poikia :)
Mutta mulla ei oo kun tuo 1 vanhempi tyttö joka on pienempänä osannut kyllä olla ihan normisti ulkona ja sit nää mun 2 poikaa on ollut viime syksyyn asti tosi kilttejä mut nyt sit tosiaan loppuvuosi ja tää kevät on ollu ihan hirveitä.. arestia..kieltää 100 kertaa..ottaa sisälle..arestia.. ja nyt viä kun on noi fillarit ni viä pahempaa koheltelua..

Ehkä mä en oo tottunut poikien menoon :D Ja kun tässä on noita isompia jotka kiusaavat..

Ehkä ne on vilkkaita normeja poikia vaikka musta tuntuu et oon synnyttänyt kaksi mini hirviöö.

[QUOTE="aapee";26106763]kattoo ni tuossa pihan tytöt keinuu,tekee mutakakkuja tai pyöräilee nätisti mut mein pojillta sekin on vaikeeta..

Onko kaikkien pojat vilkkaita?[/QUOTE]

ei ole. Minulla on 2 rauhallista ja yksi keskivertivilkas poika, sekä tyttö joka on kuin pyörremyrsky. Tai ainakin liike ja tuhot saa sen lapsen vaikuttamaan lähinnä tornadolta...

Jaa...

Mun mielestä ei ole normaalia vilkkautta kun lapsi hajottaa toisen pyörän, tai tekee jotain vastaavaa ilkityötä. Sanoisin, että se on merkki jostain epänormaalista...kyllä meidän 6 v ja 8 v lapset ainakin todella hyvin tiedostaa, ettei toisten omaisuutta rikota.

Ja jos joku "vilkas" lapsi yrittäisi, erehtyisi & oppisi hajoittamalla mun lasteni pyörät, niin se asia ei todellakaan siihen jäisi. Ei ei ei...

Vilkkaus ei ole yhtä kuin ilkeys, pahansuopaisuus, toisten tavaroiden rikkominen, väkivaltaisuus.

no katsotaan miten pyörän kans käy.. siis jostain kompassista ne puhu et olis pyörästä hajonnut ja tippunut ja hävinnyt (ei siis rutannut koko pyörää)
Toisaalta ens kuussa alkaa tämän nuoremman kanssa tutkimukset neurologilla ja muitakin tutkimuksia tehdään koska ite oon miettinyt ettei toi voi olla normaali en tiä oisko ad/hd tai jotain muuta..Että jos joku diagnoosi saadaan ni tietääpä että osan voi laittaa sairauden piikkiin.

Jaa...

Niin no..mä en nyt ihan heti ole kuitenkaan luokittelemassa sinne negatiiviseen sarakkeeseen "hutkimatta". Rajojaan kyselevät enemmän ja mitä sitten onkaan esim. tuon pyöräepisodin takana - jotain joukossa tyhmyys tiivistyy tai toisen tahallista provosointia, kun tiedetään, että ko.kaveri ei osaa käsitellä tilannetta. Toki kaikki sellaiset tilanteet, joissa tulee suurempia vahinkoja pitää ehdottomasti käsitellä ja korvatakin, jos sellaista tulee mutta en mä vielä lähtis kriminaaliksi heitä loihtimaan.

[QUOTE="aapee";26106921]
Toisaalta ens kuussa alkaa tämän nuoremman kanssa tutkimukset neurologilla ja muitakin tutkimuksia tehdään koska ite oon miettinyt ettei toi voi olla normaali en tiä oisko ad/hd tai jotain muuta..Että jos joku diagnoosi saadaan ni tietääpä että osan voi laittaa sairauden piikkiin.[/QUOTE]
Mutta se ei suinkaan vapauta teitä vanhempia vahtimis- ja korvausvastuusta. Apua voisi tosin tuoda pojan käytös- tms ongelmiin.

• Tykkää
Mutta se ei suinkaan vapauta teitä vanhempia vahtimis- ja korvausvastuusta. Apua voisi tosin tuoda pojan käytös- tms ongelmiin.

No juu ei tietystikkään.
Ajattelin vaan siis ääneen että jos joku diagnoosi tulee ni se selvittää miks tuo poika on tuollainen.. ja jos joku diagnoosi tulee ni tietää miten auttaa ja suhtautua..

siis kun tämä vanhempi 8v on ylensä rauhallinen,siivoo kun käsketään,auttaa kotitöissä yksinään kiltti ja hiljainen

tämä nuorempi 6v on ollut jo pienestä pitäen tapahtuma altis 2½v sai ekan kerran kipsin jälkeen 4v ikävuoteen mennessä oli saatu jo tiäs kuin monet sähköiskut ja palovammat ja energiaa aina kun pienessä kylässä, toissakesänä ajoi autoa päin ja mehän se sit maksettiin kirpaisi 5500e edestä

ja sit nykyään nämä 2 yhdessä= mega monsterit huutoo,tappeluu,ei tulla toimeen yhtään kiusataan ja lyödään toisia ( itseasiassa para aikaa tuo 6v huutaa ja mölisee täyttä huutoo toises huoneessa)

ennen rakentelivat ja leikkivät mutta nykyään joka päivä tappelua..

[QUOTE="aapee";26107014]No juu ei tietystikkään.
Ajattelin vaan siis ääneen että jos joku diagnoosi tulee ni se selvittää miks tuo poika on tuollainen.. ja jos joku diagnoosi tulee ni tietää miten auttaa ja suhtautua..

[/QUOTE]
Tuo on totta, varmasti.
Kun on diagnoosi, niin lapsi saa myös apua asioihin, eskarissa tai koulussa tai missä sitten onkaan silloin. Saa eri tavalla resursseja käyttöönsä.

Lisäksi mun kaverit (toisella asperger-lapsi, toisella adhd-lapsi) sanoi että oli suunnaton helpotus tietää, että lapsessa on oikeasti "vikaa". Ettei kyse ole vain siitä, että he olisivat tehneet kaiken väärin. Se auttoi jaksamaan taas.

Joskus vaan törmää niihin vanhempiin, jotka piiloutuvat lapsensa diagnoosin taakse, eivätkä ota itse vastuuta, ja se on ärsyttävää & tosi väärin lastakin kohtaan. Sillä kai se adhd-lapsikin haluaisi olla ns. nätisti ja kiva kaveri, mutta ei osaa ellei saa siihen apua.

6 v voi olla ihan "tavallisellakin" lapsella kyllä tosi haastava ikä. Pikku murkkuikä. Ja nuo typerät pissakakkapippeli-hekoheko-jutut on pinnalla nyt meilläkin...poika on 6 v. Osaa toki vaieta kun käsketään, mutta ärsyttävää se silti on.

Tsemppiä siis!

Tuo on totta, varmasti.
Kun on diagnoosi, niin lapsi saa myös apua asioihin, eskarissa tai koulussa tai missä sitten onkaan silloin. Saa eri tavalla resursseja käyttöönsä.

Lisäksi mun kaverit (toisella asperger-lapsi, toisella adhd-lapsi) sanoi että oli suunnaton helpotus tietää, että lapsessa on oikeasti "vikaa". Ettei kyse ole vain siitä, että he olisivat tehneet kaiken väärin. Se auttoi jaksamaan taas.

Joskus vaan törmää niihin vanhempiin, jotka piiloutuvat lapsensa diagnoosin taakse, eivätkä ota itse vastuuta, ja se on ärsyttävää & tosi väärin lastakin kohtaan. Sillä kai se adhd-lapsikin haluaisi olla ns. nätisti ja kiva kaveri, mutta ei osaa ellei saa siihen apua.

6 v voi olla ihan "tavallisellakin" lapsella kyllä tosi haastava ikä. Pikku murkkuikä. Ja nuo typerät pissakakkapippeli-hekoheko-jutut on pinnalla nyt meilläkin...poika on 6 v. Osaa toki vaieta kun käsketään, mutta ärsyttävää se silti on.

Tsemppiä siis!

Kiitän :) Ehkä tää on vielä pientä kohtahan se säätö alkaa sit mopojen eikä fillareitten kans :D
Mutta meillä nukkumaanmeno ja täällä ah niin hiljaista..kuulen jälleen omat ajatukseni :)

Uusimmat

Yhteistyössä