Miksei mun kilot tipu

:kieh:

Pari kuukautta jo lenkkeillyt. Lähes päivittäin 5-18 km lenkkejä, nyt viikkoon en päässyt kun olin kipeänä. Tuntuu että vaaka näyttää enemmän ( kotonani ei vaakaa joten vaa'alla käyn toooosi harvoin jos uskallan edes :D ). Syönytkään en ole enempää, joskus tuntuu ettei maistu päivän aikana mikään :/
 
laihiksella
Syöt varmaan liian vähän jos noin paljon liikut. Netistä löytyy kalorilaskureita minkä mukaan voi laskea paljonko pitää päivän aikana syödä. Säännöllinen syöminen on mulla auttanut vaikka en edes liiku niin 4 kiloa ja 7 senttiä on lähteny vuoden alusta. Ootko mitannu vyötäröäs? Usein senttejä katoaa vaikkei paino niin putoakaan.
 
Mistä björn voi tietää minun makeanhimoni :ashamed: :snotty: :D
Joskus tulee makeanhimo kyllä, mutta sekin on tyydytetty esim. 3 palalla suklaata eli mitään kamalaa kalorimäärää en saa siitäkään.
Enemmänkin luulen että ongelmani on se että syön sitten liian vähän vuorokaudessa jos sekin kerran vaikeuttaa laihtumista? :/
Olen hoikka ihminen mutta haluan silti kiloja pois.
Joskus syön ekan kerran illalla vasta, pari palaa leipää tai pienen annoksen lämmintä ruokaa.
En vaan saa itseeni uppoamaan ruokaa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Mistä björn voi tietää minun makeanhimoni :ashamed: :snotty: :D
Joskus tulee makeanhimo kyllä, mutta sekin on tyydytetty esim. 3 palalla suklaata eli mitään kamalaa kalorimäärää en saa siitäkään.
Enemmänkin luulen että ongelmani on se että syön sitten liian vähän vuorokaudessa jos sekin kerran vaikeuttaa laihtumista? :/
Olen hoikka ihminen mutta haluan silti kiloja pois.
Joskus syön ekan kerran illalla vasta, pari palaa leipää tai pienen annoksen lämmintä ruokaa.
En vaan saa itseeni uppoamaan ruokaa :(
Syöt väärin, elimistö on säästöliekillä.
 
vieras
Mä yritin nuorempana pudottaa muutamaa kiloa liikunnalla, mutta mitään ei tapahtunut 1-2kk aikana. Olin melko hoikka ja silloin kuulemani mukaan hoikan on vaikea saada paino laskuun vain liikunnalla. Otin todella tiukan ruokavalion hetkeksi ja paino lähti laskuun. Jatkoikin laskua vaikka palasin normaaliin ruokavalioon ja liikuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Mistä björn voi tietää minun makeanhimoni :ashamed: :snotty: :D
Joskus tulee makeanhimo kyllä, mutta sekin on tyydytetty esim. 3 palalla suklaata eli mitään kamalaa kalorimäärää en saa siitäkään.
Enemmänkin luulen että ongelmani on se että syön sitten liian vähän vuorokaudessa jos sekin kerran vaikeuttaa laihtumista? :/
Olen hoikka ihminen mutta haluan silti kiloja pois.
Joskus syön ekan kerran illalla vasta, pari palaa leipää tai pienen annoksen lämmintä ruokaa.
En vaan saa itseeni uppoamaan ruokaa :(
Pääasiassa toi kirja kertoo kyllä nimestään huolimatta ihan muusta kuin karkeista.

 
Paras suomalainen ravitsemuksen asiantuntija on Patrik Borg, jonka uusin kirja on loppuunmyyty koko maassa. Omalla alallani hän pitää parhaat luennot aiheesta pysyvää ja rentoa laihdutusta.
Hänkin opettaa että syö 5 ateriaa; Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja kevyt iltapala. Lounas ja päivällinen rakennetaan lautasmallin mukaan niin, että puolet kasviksia ja neljäsosa lihaa/kanaa/kalaa ja neljäsosa perunaa/pastaa/riisiä. Ennen klo 16 70% päivän energiatarpeesta tulisi olla syöty.
Tällä tavoin itseltä on lasten jälkeen lähtenyt terveellisellä syömisellä lähtenyt puolessa vuodessa 10kg ja 10cm vyötäröltä.
Pelkkä liikunta ei laihduta, paitsi tietty jos aiemmin ei ole ollenkaan liikkunut. Tuollainen pelkästään kerran päivässä syöminen ja hurjana lenkkeily ei kuitenkaan kuulosta terveelliseltä, suhde syömiseen tulisi olla tasapainoista.
Toivottavasti nautit omasta vartalostasi ja olet tasapainossa itsesi, syömisesi ja ulkonäkösi kanssa.
 
Minusta tuo tuntuu niin suurelta määrältä mitä pitäisi syödä etten tiedä miten siihen pystyn :/ En ole koskaan syönyt hirveän paljon vuorokaudessa. En ymmärrä miten saan syötyä monta ateriaa päivässä :/ Täytyy yrittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Minusta tuo tuntuu niin suurelta määrältä mitä pitäisi syödä etten tiedä miten siihen pystyn :/ En ole koskaan syönyt hirveän paljon vuorokaudessa. En ymmärrä miten saan syötyä monta ateriaa päivässä :/ Täytyy yrittää.
Harjoittele =) minullekin teki alussa tiukkaa varsinkin aamupala. :x Ihan rauhassa vaikka vauvanaskelin opettelet uuteen rytmiin. Pian vatsakin alkaa tottumaan säännöllisiin aterioihin ja suorastaan mouruaa, jos ruoka on myöhässä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Minusta tuo tuntuu niin suurelta määrältä mitä pitäisi syödä etten tiedä miten siihen pystyn :/ En ole koskaan syönyt hirveän paljon vuorokaudessa. En ymmärrä miten saan syötyä monta ateriaa päivässä :/ Täytyy yrittää.
Harjoittele =) minullekin teki alussa tiukkaa varsinkin aamupala. :x Ihan rauhassa vaikka vauvanaskelin opettelet uuteen rytmiin. Pian vatsakin alkaa tottumaan säännöllisiin aterioihin ja suorastaan mouruaa, jos ruoka on myöhässä. :D
Täytyy ruveta harjottelemaan ruokailua :) Yleensä minulle ei ruoka maistu aamulla ollenkaan, iltapäivällä ehkä ja illalla sitten on nälkä :whistle:
 
vieras
Juu ei pelkkä liikunta auta, on jopa hidas laihduttamaan. Ruokavaliolla on suuri osa. Mä en ole laihtunut paljoo paskaakaan kun olen syönyt viikonloppuisin herkkuja. Muuten viikolla ollut kuin pikku pinko.
 
vv
okei,,jos mulla alkaa paino nousemaan, se tietää että on aika vetää pari levyä suklaata ja painoa taas lähtee pari kiloa.
laihiksella en ole, mutta taidan normaalistikkin syödä liian vähän :/
 

Yhteistyössä