miksei kukaan halua kehitellä hormonittomia ehkäisyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuurilla mennään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuurilla mennään

Vieras
Mun mielestä valikoima on loppujen lopuksi aika huono...

Miesten kondomeissa suht hyvä valikoima jos sietää normaalia lateksikumia, mutta jos on esim lateksiallergia löytyy kaupan hyllyltä vain 2 vaihtoehtoa eikä niissä ole mitään eroa muotoilussa,materiaalissa ja kokokin täysin sama.

Naisten kondomi oli mun mielestä erittäin epämukava jopa kivulias ja asentaminen todella haasteellista. Joku jolla löysemmät paikat saanee sen varmasti helpommin paikoilleen...

Patentex oval ehkäisypuikko olis kätevä mutta alapääni ei sitä kestä polttelee ja kirvelee ihan julmetusti..

Kuparikierukka sain aikaan kipuja, runsasta vuotoa ja tulehduksia...minulla on kyllä nikkeliallergia ehkä sillä oli jotain osuutta noihin ongelmiin...

Miksei kukaan voi keksiä kierukkaa missä ei olis hormoneja eikä kuparia?

Koska se teho perustuu niihin hormoneihin. On varmaan aika haastavaa keksiä jotain muuta keinoa... se olisi sitten varmaan jonkinlainen lääke, myrkky mikä tappaa siittiöt tai muuta..

Miksei kukaan voi keksiä kierukkaa missä ei olis hormoneja eikä kuparia?

no siksi ei koska noiden teho perustuu juuri noille aineille. Veikkaisin myös että lateksittomia kortsuja olisi kehitetty enemmänkin, jos se olisi käytännössä mahdollista, mutta siinä voi olla joku materiaali ongelma miksi sitä ei pystytä enempää tuotekehittämään.
Pessaari olisi varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mutta sitä ei saa Suomessa myydä (syytä tähän en tiedä)

[QUOTE="vieras";23814174]Aiemmin vaihtoehtoja oli enemmän: pessaari ja Persona. Ilmeisesti kysyntää ei näille riittänyt.[/QUOTE]

Niin... Tai oltiinko sitä mieltä ettei pessaarin ja personan ehkäisyteho ollut tarpeeksi suuri? Ja kun suomessa lääkärit ihannoi hormoniehkäisyä...

oletteko te kaikki "vastustan hormoneja" -ihmiset kokeilleet Mirenaa?

Mulla on ollut nyt 5-vuotta enkä tule enää koskaan käyttämään muuta ehkäisyä. Ja pillereistä tuli KAAMEAT sivuoireet. Mirenasta EI MITÄÄN. Niin, paitsi että kuukautiset jäi pois.

Tiedän, että kaikille se ei oikeasti sovi, mutta väitänpä, että puolet näistä sanojista ei ole edes kokeilleet tai eivät viitsi odottaa puolta vuotta että _alun_ vuoto loppuisi.

[QUOTE="vieras";23814308]oletteko te kaikki "vastustan hormoneja" -ihmiset kokeilleet Mirenaa?

Mulla on ollut nyt 5-vuotta enkä tule enää koskaan käyttämään muuta ehkäisyä. Ja pillereistä tuli KAAMEAT sivuoireet. Mirenasta EI MITÄÄN. Niin, paitsi että kuukautiset jäi pois.

Tiedän, että kaikille se ei oikeasti sovi, mutta väitänpä, että puolet näistä sanojista ei ole edes kokeilleet tai eivät viitsi odottaa puolta vuotta että _alun_ vuoto loppuisi.[/QUOTE]

Kiitos, en halua vuotaa puolta vuotta putkeen.

[QUOTE="vieras";23814308]oletteko te kaikki "vastustan hormoneja" -ihmiset kokeilleet Mirenaa?

Tiedän, että kaikille se ei oikeasti sovi, mutta väitänpä, että puolet näistä sanojista ei ole edes kokeilleet tai eivät viitsi odottaa puolta vuotta että _alun_ vuoto loppuisi.[/QUOTE]

Kapselit perustuvat samaan kuin mirena eli keltarauhashormoniin, mutta sillä ei vuoda puolta vuotta putkeen..

mulla oli jadelle ehkäsy kapselit käessä, menkat oli 2 viikon välein...

Jadellessa on tietenkin samaa hormonia kuin mirenassa, mutta monikertainen määrä. Koska jadellesta sen pitää mennä verenkierron mukana, Mirena taas vaikuttaa PAIKALLISESTI, hormonia ei tarvita niin paljon.

Noita kapselit on hyviä lähinnä kolmansiin maihin, kun siellä ei saa kukaan muu kuin aviomies nähdä vaimon värkkiä. Mutta täällä länsimaissa voidaan käyttää näitä parempia. Kupari taas on todella vanhanaikainen vekotin.

minä en ole hormoneja vastaan. Minulle ei vaan hormonit käy ei edes se kehuttu mirena. Sain siitäkin 24/7 kestävän migreenin. Sen jälkeen päätin ei ikinä enää hormoneja ja otin kuparikierukan mutta ei käynyt sekään. Lisäks keltarauhashormonit saa mut vuotamaan älyttömiä määriä jatkuvasti oli annostelu tapa mistä vaan.

Mulle on Mirena tehnyt ihan yhtä pahat mielialanvaihtelut kun kaikki muutkin hormoniehkäisyt. Niinpä viime vuodet on pelattu vaan kondomin kanssa tai sitten olen vaihtoehtoisesti ollut vaan raskaana. :D Syksyllä kolmas vauva ja mies vasektomiaan, odotan innolla! Ei enää vauvoja eikä hormoneja tähän taloon. :)

Pessaarissa oli tosiaan kait niin "huono" teho, että sitä ei saa. Ja niin kuin täällä joku jo sanoi, Suomessa lääkärit eivät ymmärrä lainkaan, kun joku sanoo, ettei halua hormonaalista ehkäisyä.

Myös jos hormoniehkäisy aiheuttaa mielialavaihteluja lääkärit mielellänsä kirjoittaa mielialalääkettä kuin suostuu myöntämään että pillerit vois olla syylliset mielialavaihteluihin....

Yhteistyössä