Miksei kilpanyrkkeilyä voi lopettaa?

Kuntonyrkkeily eri asia, se on ok laji. Mut mikä tavoite on saada toinen tyrmättyä kanveesiin?

Älä nyt höpsi. Jokaisessa ammattiurheilussa on omat vaaransa. Nyrkkeily tuskin kuuluu edes vaarallisimpiin lajeihin.

Itse pidän erityisen paljon kontaktilajeista. Pidän myös ihmisistä, jotka uskaltaa astua kehään ottamaan matsia veroistaan vastaan, sensijaan, että olisi haastamassa snäkäri jonossa.
 
Jokainen joka kehään nousee ottaa tietoisen riskin ja matsi käydään toista tietoisen riskin ottanutta vastaan. Aikuisten välisesti tuossa ei ole mitään kiellettävää. Ja jos tuolle kieltämisen linjalle lähdettäisiin niin varmaan hyvinkin pian muodostuisi pimeitä nyrkkeilymatseja tms. sillä ihmiset jostain syystä kaipaa väkivaltaa. Parempi edes jotenkin valvotuissa olosuhteissa.
Sen lisäksi kiellettävää löytyisi roppakaupalla koska nyrkkeily ei ole ainoa laji missä telotaan itseään jatkuvasti.
 
vierailija
Jokainen joka kehään nousee ottaa tietoisen riskin ja matsi käydään toista tietoisen riskin ottanutta vastaan. Aikuisten välisesti tuossa ei ole mitään kiellettävää. Ja jos tuolle kieltämisen linjalle lähdettäisiin niin varmaan hyvinkin pian muodostuisi pimeitä nyrkkeilymatseja tms. sillä ihmiset jostain syystä kaipaa väkivaltaa. Parempi edes jotenkin valvotuissa olosuhteissa.
Sen lisäksi kiellettävää löytyisi roppakaupalla koska nyrkkeily ei ole ainoa laji missä telotaan itseään jatkuvasti.
Ammattilaisnyrkkeilyssä pyritään tyrmäykseen. Miksi siihen pitää pyrkiä? Miksei muu iskeminen riitä?
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Jokainen joka kehään nousee ottaa tietoisen riskin ja matsi käydään toista tietoisen riskin ottanutta vastaan. Aikuisten välisesti tuossa ei ole mitään kiellettävää. Ja jos tuolle kieltämisen linjalle lähdettäisiin niin varmaan hyvinkin pian muodostuisi pimeitä nyrkkeilymatseja tms. sillä ihmiset jostain syystä kaipaa väkivaltaa. Parempi edes jotenkin valvotuissa olosuhteissa.
Sen lisäksi kiellettävää löytyisi roppakaupalla koska nyrkkeily ei ole ainoa laji missä telotaan itseään jatkuvasti.
Pitääkö jättää joku asia kieltämättä sen takia, että kiellosta seuraisi pimeää toimintaa?
Eikä siinä mikään valvonta auta, jos on lupa, ja tavoite tyrmätä. Jos joku saa iskusta aivovaurion niin siinä ei auta 5 vieressä seisovaa ambulanssihoitajaa, koska se vaurio on tapahtunut, eikä pään vammoja osata parantaa ainakaan vielä.

Oikeastaan hullu tilanne: lääkintäporukka oikein seuraa vierestä kuinka aiheutetaan aivovaurio. :eek:

Jossain jalkapallossa tapahtuva venähtymä on paha, mutta ei usein ole lopullinen.
 
Pitääkö jättää joku asia kieltämättä sen takia, että kiellosta seuraisi pimeää toimintaa?
Eikä siinä mikään valvonta auta, jos on lupa, ja tavoite tyrmätä. Jos joku saa iskusta aivovaurion niin siinä ei auta 5 vieressä seisovaa ambulanssihoitajaa, koska se vaurio on tapahtunut, eikä pään vammoja osata parantaa ainakaan vielä.

Oikeastaan hullu tilanne: lääkintäporukka oikein seuraa vierestä kuinka aiheutetaan aivovaurio.

Jossain jalkapallossa tapahtuva venähtymä on paha, mutta ei usein ole lopullinen.
Ei, mutta ei kaikkea missä sattuu voi kieltääkkään. Jokainen on vastuussa itse omista valinnoistaan, joka kehään nousee hyväksyy samalla seuraukset. Ja varmasti jokainen tietää että ne on pidemmän päälle loppuelämän kestäviä.
Ja mieluummin päästään ne pari kuumakallea pieksemään toisensa kehään kuin snägärille jonkun "harmittoman"suunsoittajan kimppuun.
No, nää on näkemyseroja, mulle periaatteessa ihan sama, en isommin seuraa nyrkkeilyä mutta en ole myöskään tarpeettoman aikuisten ihmisten holhouksen kannalla.

Toki sairausvakuutukset saisi olla niin tähtitieteelliset että saavat itse omat seurauksensa sitten kustantaa loppuelämälle.
 
Jokainen joka kehään nousee ottaa tietoisen riskin ja matsi käydään toista tietoisen riskin ottanutta vastaan. Aikuisten välisesti tuossa ei ole mitään kiellettävää. Ja jos tuolle kieltämisen linjalle lähdettäisiin niin varmaan hyvinkin pian muodostuisi pimeitä nyrkkeilymatseja tms. sillä ihmiset jostain syystä kaipaa väkivaltaa. Parempi edes jotenkin valvotuissa olosuhteissa.
Sen lisäksi kiellettävää löytyisi roppakaupalla koska nyrkkeily ei ole ainoa laji missä telotaan itseään jatkuvasti.
Ei kontaktilajien harrastaminen ole väkivallan harrastamista tai väkivaltaa.

Niissä tarvitaan fysiikkaa, kuntoa, voimaa, nopeutta, ketteryyttä, ottelusilmää, tehoa, kestävyyttä, paineensietokykyä ja mielenhallintaa. Uskoisin, että kamppailulajit ovat niin keholle kuin mielelle kaikkein vaativimpia lajeja.
 
Mut ne ei saa aikaan pysyvää jälkeä. Jos nyrkkeilyssä nenä muotoillaan niin että näyttää Picasson taululta, niin se on jo kropan tuhoamista, ei kaunistamista.
Niin no, mitä siitä? En pidä lainkaan epäviehättävänä miestä, jonka nenä on ottanut pari iskua vastaan. Meillä on kullakin makumme.

En oikein tiedä mikä laji ei jättäisi jälkeään, jos sitä ammattimaisesti harjoittaa. Kilpavoimistelijat on täynnä varvas- nivel- ja lonkkavaivaisia. Juoksijoilla, futareilla ja tanssijoilla pettää polvet sekä lonkat. Jääkiekkoilijoilla näyttää irtoavan hampaat ja taitavat olla lajissaan kaikkein eniten aivovaurioisia, kuten myös jenkkifutaajat.
Kehonrakentajat tuhoaa kroppansa rankalla diettaamisella ja hormoneilla. Molareilla lahoaa olkapäät ja lonkat. Skeittaajat ja lumilautailijat telovat itseään toistuvasti. Rallikuskit, moottoripyöräilijät ja formulakuskit ovat joka kerta hengenvaarassa.

Että en mä ihan ekana nostaisi nyrkkeilyä esille ongelmallisena lajina.

Yksi erikoisimmista otteluista jota minä olen seurannut oli vapaa- ottelu, jossa kaksi miestä vuoti verta niin paljon, että he jo loppujen lopuksi liukastelivat omassa ja vastustajan veressä, eikä ottelua voitu jatkaa. Kumpikin oli kehässä omasta vapaasta tahdostaan kokeilemassa rajojaan. En tiedä miksi jonkun ulkopuolisen pitäisi siitä heitä tuomita. Kyllä se vaatii vähän enemmän kuin haastaa riitaa kännipäissään torilla.

Mitä jos, joillain ihmisillä vain on tarve ottaa riskejä ja koetella omia rajojaan, kun niitä ei enää arki elämässä tarvitse koetella? Mitä jos me muut saadaan kiksejä siitä, kun joku venyttää fysiikkansa äärimmillen ja ottaa riskejä?
 
Ei kontaktilajien harrastaminen ole väkivallan harrastamista tai väkivaltaa.

Niissä tarvitaan fysiikkaa, kuntoa, voimaa, nopeutta, ketteryyttä, ottelusilmää, tehoa, kestävyyttä, paineensietokykyä ja mielenhallintaa. Uskoisin, että kamppailulajit ovat niin keholle kuin mielelle kaikkein vaativimpia lajeja.
No koripallokin on kontaktilaji eikä sitä voi mitenkään verrata ammattinyrkkeilyyn missä mätkitään niin että veri lentää.
Mutta siis mä tarkoitin tuolla "ihmiset kaipaa väkivaltaa" kommentilla enempikin katsojia kuin itse urheilijoita, ja näin on ollut kautta aikain.
Ei tietenkään kaikki katsojat mutta osa saavat huomattavasti suuremman tyydytyksen nimenomaan siitä kun veri lentää kunnolla ja mitä tylymmin toinen menee kanveesiin.
Mä lyön vetoa että väkivallan ihannoijia löytyy sattuneesta syystä aika paljon enemmän nyrkkeily-ja vapaaottelumatseista
kuin muiden lajien katsomoista. Toki mutuilu on mutuilua...
Mutta silti, edelleen aiheessa pysyen, mun mielestä aikuisten välisenä ei missään nimessä pitäisi kieltää.
 
No koripallokin on kontaktilaji eikä sitä voi mitenkään verrata ammattinyrkkeilyyn missä mätkitään niin että veri lentää.
Mutta siis mä tarkoitin tuolla "ihmiset kaipaa väkivaltaa" kommentilla enempikin katsojia kuin itse urheilijoita, ja näin on ollut kautta aikain.
Ei tietenkään kaikki katsojat mutta osa saavat huomattavasti suuremman tyydytyksen nimenomaan siitä kun veri lentää kunnolla ja mitä tylymmin toinen menee kanveesiin.
Mä lyön vetoa että väkivallan ihannoijia löytyy sattuneesta syystä aika paljon enemmän nyrkkeily-ja vapaaottelumatseista
kuin muiden lajien katsomoista. Toki mutuilu on mutuilua...
Mutta silti, edelleen aiheessa pysyen, mun mielestä aikuisten välisenä ei missään nimessä pitäisi kieltää.
Yleisesti kai kontaktilajeilla tarkoitetaan kontaktilajeja eikä suinkaan lajeja joihin kuuluu kontakti osana peliä.

En käyttäisi sanaa väkivalta tässä kohtaa lainkaan, koska kyse ei ole väkivallasta. Ei edes katsojan puolelta. Ei kukaan täysipäinen nauti väkivallasta. Väkivalta on jotain aivan muuta.
Lapset nahistelee ja nujuaa pienestä asti. Se on täysin normaalia kautta eläinkunnan. Toiset jatkavat sitä nujuamista vielä aikuisena kehässä tai matolla. Touhussa on tietyt säännöt, tuomarit ja valmentajat, jotka kyllä keskeyttävät leikin, kun se alkaa näyttää väkivallalle.

Varmasti väkivaltaa ihannoivat ihmiset hakeutuvat katsomoihin, jos sieltä voi saada edes pienen annoksen jotain jonka he voivat liittää väkivaltaan. Se on varmaan vähän kuin pedofiili, joka haluaa katsella lapsia uimarannalla, vaikkei se varsinaisesti ole juuri sitä mitä he haluavat.
(Luoja mikä vertaus, tökin tästä hyvästä itseäni etusormella silmään)

Ja kyllä, minustakaan näitä lajeja ei pitäisi kieltää aikuisilta.
 
vierailija
Yleisesti kai kontaktilajeilla tarkoitetaan kontaktilajeja eikä suinkaan lajeja joihin kuuluu kontakti osana peliä.

En käyttäisi sanaa väkivalta tässä kohtaa lainkaan, koska kyse ei ole väkivallasta. Ei edes katsojan puolelta. Ei kukaan täysipäinen nauti väkivallasta. Väkivalta on jotain aivan muuta.
Lapset nahistelee ja nujuaa pienestä asti. Se on täysin normaalia kautta eläinkunnan. Toiset jatkavat sitä nujuamista vielä aikuisena kehässä tai matolla. Touhussa on tietyt säännöt, tuomarit ja valmentajat, jotka kyllä keskeyttävät leikin, kun se alkaa näyttää väkivallalle.

Varmasti väkivaltaa ihannoivat ihmiset hakeutuvat katsomoihin, jos sieltä voi saada edes pienen annoksen jotain jonka he voivat liittää väkivaltaan. Se on varmaan vähän kuin pedofiili, joka haluaa katsella lapsia uimarannalla, vaikkei se varsinaisesti ole juuri sitä mitä he haluavat.
(Luoja mikä vertaus, tökin tästä hyvästä itseäni etusormella silmään)

Ja kyllä, minustakaan näitä lajeja ei pitäisi kieltää aikuisilta.
Valmentajat keskeyttää leikin tarvittaessa vaikka tyrmäystä haetaan?
 
Valmentajat keskeyttää leikin tarvittaessa vaikka tyrmäystä haetaan?
Omassa nurkassa on oma valmentaja, joka heittää pyyhkeen kehään, jos alkaa näyttää pahalle oman ottelijan kannalta?
Ottelun voi keskeyttää tuomari, lääkäri tai valmentaja. Kukaan näistä ei halua, että ketään hakataan henkihieveriin tai hengiltä. Myös tästä syystä ottelut pyritään pitämään tasaisina. Siksi kuka tahansa matti meikäläinen ei pääse ottelemaan maailmanmestaria vastaan.
 
Yleisesti kai kontaktilajeilla tarkoitetaan kontaktilajeja eikä suinkaan lajeja joihin kuuluu kontakti osana peliä.

En käyttäisi sanaa väkivalta tässä kohtaa lainkaan, koska kyse ei ole väkivallasta. Ei edes katsojan puolelta. Ei kukaan täysipäinen nauti väkivallasta. Väkivalta on jotain aivan muuta.
Lapset nahistelee ja nujuaa pienestä asti. Se on täysin normaalia kautta eläinkunnan. Toiset jatkavat sitä nujuamista vielä aikuisena kehässä tai matolla. Touhussa on tietyt säännöt, tuomarit ja valmentajat, jotka kyllä keskeyttävät leikin, kun se alkaa näyttää väkivallalle.

Varmasti väkivaltaa ihannoivat ihmiset hakeutuvat katsomoihin, jos sieltä voi saada edes pienen annoksen jotain jonka he voivat liittää väkivaltaan. Se on varmaan vähän kuin pedofiili, joka haluaa katsella lapsia uimarannalla, vaikkei se varsinaisesti ole juuri sitä mitä he haluavat.
(Luoja mikä vertaus, tökin tästä hyvästä itseäni etusormella silmään)

Ja kyllä, minustakaan näitä lajeja ei pitäisi kieltää aikuisilta.
Kontaktilajeja on kyllä ihan yleisesti myös jääkiekko ja koripallo siinä missä nyrkkeilykin, jos tarkempaa määritystä hakee ni sit voinee puhua kamppailulajeista.

Ja juu ei voi suoranaisesti puhua väkivallasta kun molemmat omasta tahdosta sovituilla säännöillä ottaa mittaa toisistaan. Mun pointtini jääköön tässä kohdin epäselväks, en taida osata tarkemmin sitä selostaa.
 

Yhteistyössä