Miksei ambulanssin hidasta saapumista moitita enemmän? Terroriteossa. (noin 20 min)

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen aloittaja ja minä olen kirjoittanut vain liian hitaasta ambulanssin tulosta Turussa. Siis ylipäätään liian hidasta oli ottamatta kantaa siihen, olisiko tässä tapauksessa nopeasti tulemisesta ollut hyötyä.

Kivunlievityksestä on kirjoittanut toinen palstalainen.

Miksi joku vimmastuu viesteistämme?
 
vierailija
Olen aloittaja ja minä olen kirjoittanut vain liian hitaasta ambulanssin tulosta Turussa. Siis ylipäätään liian hidasta oli ottamatta kantaa siihen, olisiko tässä tapauksessa nopeasti tulemisesta ollut hyötyä.

Kivunlievityksestä on kirjoittanut toinen palstalainen.

Miksi joku vimmastuu viesteistämme?
Johtuiskohan siitä että olette hieman hitaita
Sinulle on monta kertaa selvennetty miten ensihoito toimii vaaratilanteissa. Ja edelleenkääm et tajua perin yksinkertaista asiaa. Johon vastaus ei todellakaan ole lisää resursseja. Vaikka siellä olis ollut tuhat lanssia rivissä, työturvallisuuden nimissä ketään ei olisi päästetty paikalle


Miten luupää pitää olla ettei tätä tajua vaikka asiaa useassa ketjussa sulle jankutetaan?
 
vierailija
Kyllä resursseissa on puutetta, jos hoito saapuu noin hitaasti. Se olisi saapunut siihen valmiuteen, vaikka tilannetta ei olisi turvalliseksi vielä katsottuaan. Eli selvästi se ei pystynyt tulemaan nopeammin.

Poliisi oli paikalla 3 minuutissa.

Miksi joillekin on niin vaikeaa käsittää, että olen huolissani ambulanssien tulemisen hitaudesta ylipäätään.
 
vierailija
Otetaas toinen esimerkki terrori-iskusta: Pariisin Bataclan. Siellä konsertti-salissa ammuskeltiin suht pitkään ja poliisit tekivät rynnäkön sisään, kukaan ei tiennyt montako terroristi-ampujaa siellä oli. Olisiko mielestäsi poliisinrynnäkön kanssa yhtäaikaa sisään pitänyt mennä sairaankuljetuksen väki?
 
vierailija
Miksi joillekin on niin vaikeaa käsittää, että olen huolissani ambulanssien tulemisen hitaudesta ylipäätään.
Ehkäpä sinun pitäisi selvittää ambulanssin paikalle tulemisen nopeutta jostain muusta tilanteesta kuin Suomen ensimmäisestä terroristi-iskusta. Et selvästikään pysty käsittämään tällaisten tilanteiden protokollaa, joten keskity selvittelemään ambulanssin nopeuksia normaaleissa ensiaputilanteissa.
 
vierailija
Ja hyvä esimerkki kuinka yllättäviä ja vaarallisia tuon tyyppiset tilanteet voivat olla on Hyvinkään ampuminen jossa ensimmäisen paikalle menneen yksikön poliisi haavoittui vakavasti koska tilanne oli täysin epäselvä. Ei tiedetty kuka / kuinka moni ampuu, mistä ampuu ja millä ampuu... sinne sekaanko pitäisi heittää sairaankuljetus? Ei Turussakaan 3 minuutissa voinut olla tietoa oliko tekijöitä useampia ja/tai onko tekijällä muitakin aseita.
 
vierailija
Johtuiskohan siitä että olette hieman hitaita
Sinulle on monta kertaa selvennetty miten ensihoito toimii vaaratilanteissa. Ja edelleenkääm et tajua perin yksinkertaista asiaa. Johon vastaus ei todellakaan ole lisää resursseja. Vaikka siellä olis ollut tuhat lanssia rivissä, työturvallisuuden nimissä ketään ei olisi päästetty paikalle


Miten luupää pitää olla ettei tätä tajua vaikka asiaa useassa ketjussa sulle jankutetaan?
Ei hitaita, vaan haluamme parannuksia asioihin, jotka voidaan korjata. Asiat muuttuvat vain jankkaamalla (y) Ei ole viisasta hyväksyä ensimmäisiä liibalaaba-selityksiä vaan jatkaa paremman retkaisun etsimistä.
 
Ja sitten jotkut "neropatit" soittavat ambulanssin turhaan ja suuttuvat häken päivystäjälle, jos eivät suostu välittämään tehtävää eteenpäin.
Minä satun vielä asumaan valtatien vieressä, pirtin ikkunasta sohvalta näkee aina kun sirra ajaa vilkut päällä keskussairaalaan.
Tai tulee sieltä suunnalta ja hetken päästä menee potilas kyydissä takaisin. Uusi pelastustoimilaki toimii.
 
vierailija
Joskus oli sellainenkin tilanne, että turvis oli vetänyt ranteensa auki vokissa. Siellä sitten lanssimiehet odotti puol tuntia vokin ulko-ovella, että poliisit tulis paikalle, koska oli muka mahdollisesti uhkaava tilanne. Joku SPR:n naisihminen tätä viillellyttä sitten hoiti ja kävi välillä anelemassa lanssimiehiltä, että tulisivat auttamaan... Eivät lanssiukot eväänsä liikauttaneet.

Ihan älytöntä.
 
vierailija
Eikö teillä ihmisillä ole mediakriittisyyttä yhtään!? Heti uskotaan kun joku sivustaseisoja huutelee ambulanssin viiveitä vaikkei oikeasti tiedä asiasta yhtään mitään. Sitten haukutaan täällä keskustelu palstoilla ensihoitohenkilötöä jotka luultavasti toiminnallaan säästivät ihmishenkiä. Hävetkää!
Turun tapauksen suhteen on ambulanssin viiveitä nyt tutkittu ja kävikin ilmi että tavoittamis aika olikin 4,5minuuttia sen 20minuutin sijaan mitä aluksi mediassa huudeltiin.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/ensihoidon-saapumisaikaa-kritisoitiin-turun-iskun-jalkeen-selvitimme-etta-ambulanssi-oli-murhapaikalla-45-minuutissa-200340159/
 
vierailija
Joskus oli sellainenkin tilanne, että turvis oli vetänyt ranteensa auki vokissa. Siellä sitten lanssimiehet odotti puol tuntia vokin ulko-ovella, että poliisit tulis paikalle, koska oli muka mahdollisesti uhkaava tilanne. Joku SPR:n naisihminen tätä viillellyttä sitten hoiti ja kävi välillä anelemassa lanssimiehiltä, että tulisivat auttamaan... Eivät lanssiukot eväänsä liikauttaneet.

Ihan älytöntä.
Koko maassa on ohjeistus että kohteeseen ei mennä ennen poliiseja jos siellä on käytetty teräaseita tai voisi muuten olla jotakin ensihoitajia uhkaavaa! Ohjeistus vain tämmöinen on ja sitä on pakko noudattaa.
 
vierailija
Älä jauha paskaa. Tekijä oli jo poliisin hallussa ja ambulansseja jouduttiin odottamaan. Monet makasivat kadulla henkitoreissaan, eikä mitään uhkaa tekijästä ollut enää.
Sinä tiedät tämän mistä? Asutko Turussa tai olitko paikalla? Ambulansseja meni hyvin pian Kauppatorin suuntaan heti neljän pintaan, itse näin. Lakkaa levittämästä väärää tietoa.
 
vierailija
Koko maassa on ohjeistus että kohteeseen ei mennä ennen poliiseja jos siellä on käytetty teräaseita tai voisi muuten olla jotakin ensihoitajia uhkaavaa! Ohjeistus vain tämmöinen on ja sitä on pakko noudattaa.
On pakko, jos viranhoito vaatii sitä. Muuten voi loppua palkanjuoksu!
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/94813-ruandalaispappi-sai-tuomion-joukkotuhonnasta
---business vaan sattuu olemaan sellaista, kaikkialla:whistle:
 

Yhteistyössä