Miksei 4-vuotiaalla tytöllä muka saisi olla pitkää tukkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Meidän tytöllä on hiukset reilusti yli olkapäiden, ei anna leikata. Otsatukkaakaan ei saa kuulemma leikata.

Jostakin kumman syystä kaikki vihjailevat että ei pienelle tytölle sovi pitkä tukka, nyt kesällä olisi kiva semmoinen polkkatukka yms.

Miksei muka pienelle sovi pitkä tukka? Miksi pitää kaikilla tytöillä olla pottakampaus?

No mun mielestä taas polkkatukka sopii lähinnä ei kenellekään.

Meillä on ja tulee olemaan pitkähiuksisia tyttöjä niin pitkään kuin he vain ne pitkinä suostuvat pitämään.

Itse kyllä tykkään pitkästä tukasta, mutta onhan sen hoitaminen työlästä varsinkin kun neiti on erittäin yhteistyöhaluton mitä tulee hiusten selvittämiseen. Tyttö haluais antaa vaan kasvaa, mutta minä pidän tytön tukan noin olkapäille ulottuvana eli tarvittaessa saa poninhäntää tai palmikkoa. Peppuun asti en antaisi kasvaa sillä en jaksaisi sitä hoitaa :/

meidän 3v6kk ikäsellä on pepun päällä takahiukset, oon leikannut niitä nyt 3 kertaa 4 senttiä kerralla. etuhiuksetkin olis mutta ei antanut vauvana pitää kiinni niin oli pakko leikata otsari. ekaluokalle menevällä on pepun alapuolelle hiukset ja niistä nipsastiin viime syksynä 10 senttiä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
meidän 3v6kk ikäsellä on pepun päällä takahiukset, oon leikannut niitä nyt 3 kertaa 4 senttiä kerralla. etuhiuksetkin olis mutta ei antanut vauvana pitää kiinni niin oli pakko leikata otsari. ekaluokalle menevällä on pepun alapuolelle hiukset ja niistä nipsastiin viime syksynä 10 senttiä pois.

Varmaan kauniit, mutta miten jaksat niitä selvitellä? Meidän tytön hiukset ovat erittäin takkuuntuvaa laatua..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan kauniit, mutta miten jaksat niitä selvitellä? Meidän tytön hiukset ovat erittäin takkuuntuvaa laatua..

Käytätkö hoitoainetta? Meidän tytölle on laitettava joka pesun jälkeen hoitoainetta, sillä muuten hiukset on hankala selvittää. Olen pari kertaa laittanut myös öljyhoidon hänen tukkaansa ja se teki tosi hyvää. Takkuja ei ole ollut ikinä, vaikka on luonnonkihara.

Meillä esikoisella tukka on aina ollut pitkä & paksu. Hiuslaatu on epätyypillisen paksua suomalaiselle (vaikka ihan täältä ollaan kaikki tässä perheessä), meneehän tuo takkuunkin, mutta ei nyt samalla tavalla kuin sellainen ohut hius.

Otsis leikattiin jo puolivuotiaana vauvana (ja vauvana tukkaa leikattiin kerran kuussa useampi sentti kerrallaan, kun vauva nyt näyttää aika koomiselta, jos tukka on puoleenselkään & vaikeuttaa tietysti käsittelyä muutenkin kun jää tielle), kun silloin hinkkasi ruokaa kovin helposti tukkaan ja ollut siitä lähtien. Tosin tuokin leikattuna latvoista ohennettuna malliiin, on muuten niin paksu.

Pestään muutaman kerran viikossa (tytär ei jaksa sitä kun tukka kuivuu niin hitaasti) ja pidetään pääosin kiinni (erilaisilla leteillä, poninhännillä, saparoilla, jne.), jolloin pysyy paremmin sekä pois tieltä että siistinä + takuttomana. Ei mielestäni mikään erityinen sirkus tuon hoitamisessa?

Ja siis ollut myös nelivuotiaana pitkätukkainen (hiukset alaselkään olleet aina), tukka herättää lähinnä ihailua kun on pitkä, paksu & aivan vaalea (taittaa punaiseen).

Meillä esikoisella tukka on aina ollut pitkä & paksu. Hiuslaatu on epätyypillisen paksua suomalaiselle (vaikka ihan täältä ollaan kaikki tässä perheessä), meneehän tuo takkuunkin, mutta ei nyt samalla tavalla kuin sellainen ohut hius.

Otsis leikattiin jo puolivuotiaana vauvana (ja vauvana tukkaa leikattiin kerran kuussa useampi sentti kerrallaan, kun vauva nyt näyttää aika koomiselta, jos tukka on puoleenselkään & vaikeuttaa tietysti käsittelyä muutenkin kun jää tielle), kun silloin hinkkasi ruokaa kovin helposti tukkaan ja ollut siitä lähtien. Tosin tuokin leikattuna latvoista ohennettuna malliiin, on muuten niin paksu.

Pestään muutaman kerran viikossa (tytär ei jaksa sitä kun tukka kuivuu niin hitaasti) ja pidetään pääosin kiinni (erilaisilla leteillä, poninhännillä, saparoilla, jne.), jolloin pysyy paremmin sekä pois tieltä että siistinä + takuttomana. Ei mielestäni mikään erityinen sirkus tuon hoitamisessa?

Ja siis ollut myös nelivuotiaana pitkätukkainen (hiukset alaselkään olleet aina), tukka herättää lähinnä ihailua kun on pitkä, paksu & aivan vaalea (taittaa punaiseen).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

EI niitä tartte selvitellä. Noi ei mee takkuu pahemmin. Toisella on PAKSU ja toisella ohkanen hiuslaatu.
Näitten serkulla (pojalla) hiukset on tooosi pehmeät ihan kun pumpulia olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja heppu:
Ovat kateellisia. Se on niiin tavallista naisten keskuudessa.

no ehkä... enpä tiedä, kun itse en kateellinen ole. meillä on tytöillä lyhyet hiukset, isommilla on sit pitemmät. mut en pienillä alle kouluikäisillä tykkää pitää pitkiä hiuksia, kun ne takkuuntuvat niin helposti kun ovat nuo hiukset vielä sen verran hennot. no tää nyt on vaan mun mielipide.

Yhteistyössä