Miks yh-äiti ei kelpaa....

• Viestiketjun aloittaja yh-äippä 22
  • Ensimmäinen viesti
yh-äippä 22
Hermo menee ihan just...Tuntuu et kaikki suhteen alut tms. kariutuu siihen että on lapsi...ei sitä suoraan sanota, mut kuitenkin.Mistä löytää miehiä joille kelpaa nainen lapsen kera??? Itellä alle 2v poitsu ja se tuntuu kovasti haittaavan... tai jotain sellasta.
Ja kun niitä mahdollisuuksiakaan ei tunnu olevan kauheesti mistä miehen vois löytää... IDEOITA!!!! Jo toinen "yksinäinen" joulu hirvittää.... :/

nnn
Hei, vaikka itse odotankin vasta esikoista niin luulen tietäväni tunteen. Eli kun itse olin lapseton, minullakin hiukan kauhistutti ajatus poikakaverista jolla olisi lapsi/lapsia. En tiedä miksi?! Mutta näin vain oli. Mutta nyt kun itse on raskaana, ajatus ei ole laisinkaan hullumpi. Joten ehkä se on se pelko ja "vakavampi" sitoutuminen toiseen loppupeleissä se "syy" tähän asiaan.. tiedä sitten. Mutta uskoisin, että itsekin isänä oleva mies on varmasti huomattavasti vastuuntuntoisempi ja uskaltaa sitoutua myös "äitiin"..
Tästä ei nyt varmasti varsinaisesti apua ollut, mutta ajattelin rustata ajatukseni tästä jok tapauksessa. Tsemppiä!! ja mukavaa talven jatkoa!

Mä en itse usko, että lapsi on valtaisa este, jos oikea sattuu kohdalle. Itse en sinkkuna löytänyt ollenkaan miestä, mutta nyt yksinhuoltajana kävi tuuri, kun löytyi kumppankiksi lapsuuden ystävä :) Tsemppiä sinullekin. Aika moni muuten on löytänyt kumppanin netistä.

Pistänpä tästä vähän mies-näkökulmaa.... Mulla on lapsia jo huimat neljä kpl! Ite oon kolkyt vee.Voinette kuvitella et vaikee on uskoa kenenkään kiinnostuvan. Mun kaveripiiristä oon aika lailla ainut jolla ylipäätään lapsia on ja kun kuuntelen niin mies- kuin naispuolisten tuttujen puheita ni kyllä se "lapsellisuus" vaan haitaks tuntuu olevan:( Ne joilla ei oo lapsia ei vaan yksinkertaisesti tunnu tajuavan sitä maailmaa, missä eletään lasten ehdoilla ja ollaan vastuussa muistakin ku omasta navasta. Joku kerkes jo tossa ihmettelemään missä oon ollu ku lokakuun aikana mulle jäi kaikki kaks päivää ku en ollu töissä tai lasten kanssa. Ja sen ku mainitsi ni lähinnä todetaan et aha.
No.. on niitä lohdutukseks sellasiakin ihmisiä joita lapset ei aja pois, mut ite ainakin huomasin kun yritin jonkinaista ihmissuhdetta rakennella et oma mieli työns pintaan koko ajan tunteen että se toinen osapuoli kokee lapset taakaks suhteessa. Näin ei varmaan ollu ja se ei johtanu suhteen loppumiseen mut jatkuvasti se kaiveli, ja jollain tapaa varmaan vaikutti muihin asioihin. Ihmisen mieli on outo!
Mut älkää vaipuko masennukseen, kyllä jokainen sen toisen puoliskonsa jostain löytää, ennemmin tai myöhemmin:)

kelpaat kelle vaan
Niinhän se Juha Tapiokin laulaa..

Kyllä mä ainakin kelpasin, ajattele kelpasin vielä miehelle, jolla ei omia lapsia ole ja mulla ed. liitosta niitä on neljä !!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 03:37 Minä kirjoitti:
.... Ne joilla ei oo lapsia ei vaan yksinkertaisesti tunnu tajuavan sitä maailmaa, missä eletään lasten ehdoilla ja ollaan vastuussa muistakin ku omasta navasta.
........ jokainen sen toisen puoliskonsa jostain löytää, ennemmin tai myöhemmin:)
Näin minäkin tuumailen.

yh-äippä84
tuskinpa tässäkään asiassa kannattaa yleistää... uskon, että kun se oikea kohdalle sattuu, niin tuskinpa se homma lapseen kaatuu :)
Itellä tosin vasta eka yksinäinen joulu edessä, ehkä siinä on syy etten ole vielä vaipunut epätoivoon.

Kyllähän se taitaa niin olla ettei yh-äidit kelpaa monillekaan. Tottakai poikkeuksia on ja se on äärimmäisen hienoa kuka vain onnistuu sellaisen henkilön löytämään joka ei karsasta yksinhuoltajia.
Lapseni isällä on aiemmasta suhteesta lapsi ja seurustelumme alkuvaiheessa asia ei minua vaivannut yhtään. Loppuajasta se kuitenkin yllättäen alkoi vaivata. Ei sillä, asia ei koskaan niin suuri ongelma ollut, että se olisi ollut syy eroon. Eron aiheutti ihan muut asiat...
Sitä vain saa toivoa, että itselläkin kävisi niin hyvä tuuri/onni, että lapsen hyväksyvä ihminen löytyisi.

Kaikkia ei haittaa pelkästään se lapsi, ei vain haluta siihen uusperhekuvioon, kun on kaveripiissä kuunnellut exien kiusanteosta ym. Jotkut taas haluavat ensin sitä yhteistä aikaa ilman lapsia, että voi vapaasti olla ja tehdä kaikenlaista. Mutta ihan varmasti on niitäkin, jotka ottavat lapsenkin ilomielin siipiensä suojaan.

Sivusta seurannut
Veljeni asui avoliitossa pari vuotta 22-vuotiaan yh-äidin kanssa jolla oli 3-vuotias lapsi. Veljeni oli itsekin nuori ja sai kuulla vinoilua siitä kuinka elättää toisen lasta tai että on tainnut tyttöystävällä olla railakasta elämää ennen häntä. No eipä se suhde siihen kariutunut vaan lähinnä yhteisen ajan puutteeseen (lapsen isästä ei ollut tietoa, syntynyt yhden yön suhteesta) koska lapsi piti ottaa mukaan kaikkialle.
Toinen ongelma syntyi rahasta, veljeni oli kyllä työssäkäyvä muttei missään nimessä varakas, yh-äiti taas vieroksui työntekoa ja kaikkea uutta piti kokoajan hankkia hänelle ja lapselle.

harmaa sade
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 12:57 kelpaat kelle vaan kirjoitti:
Niinhän se Juha Tapiokin laulaa..

Kyllä mä ainakin kelpasin, ajattele kelpasin vielä miehelle, jolla ei omia lapsia ole ja mulla ed. liitosta niitä on neljä !!
:wave: Sama juttu..rakkaan sain vaik neljä lasta :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 14:28 mies kirjoitti:
en mä ainakaan halua toisten muksuja hyppiin silmien eteen,omat on aina omia,vieraat vieraitten,ei ikinä yh.ta
Sä saatat olla itse joku päivä yh :) tai sit sun unelmien nainen on sittenkin yh. Tosin tolla asenteella on kai varmaan parempi, ettet missään nimessä tapaa lapsekkaita naisia, tulis vaan pahaa mieltä kaikille.

mies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 14:54 vieras kirjoitti:
\
en mä ainakaan halua toisten muksuja hyppiin silmien eteen,omat on aina omia,vieraat vieraitten,ei ikinä yh.ta
Sä saatat olla itse joku päivä yh :) tai sit sun unelmien nainen on sittenkin yh. Tosin tolla asenteella on kai varmaan parempi, ettet missään nimessä tapaa lapsekkaita naisia, tulis vaan pahaa mieltä kaikille.
aika vaikeeta on tulla yh.ks kun en välttämättä halua lapsia,jos sattus tulee,ero tulee niin kyllä se muksu aina äitille jää

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 15:11 mies kirjoitti:
\
\
aika vaikeeta on tulla yh.ks kun en välttämättä halua lapsia,jos sattus tulee,ero tulee niin kyllä se muksu aina äitille jää
Entäs jos vaimosi kuolisi, silloin olisit yh?!? Tai jos vaimo sekoaisi, lähtisi vieraan miehen matkaan jne. Ja olisithan sinä isä siinäkin tapauksessa,että ero tulisi ja sitten kun tapaisit uuden, tulisi lapsi aina välillä isän luo. Ei varmaan olis kiva, kun uusi kumppani sanoisi, ettei halua vieraita muksuja taloonsa. Tottakai tää on kaukaa haettua, mutta elämästä ei koskaan tiedä...

Daddy-o
\
\
\

Onpa kumma et oot "mies" edes tällä sivulla... :/

strada81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 23:14 Daddy-o kirjoitti:
\
\
\

strada81
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2006 klo 08:48 strada81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 23:14 Daddy-o kirjoitti:
\
\
\

karkas tuo edellinen..

eli juurikin samaa aattelin mitä "mies" ees tällä palstalla/koko kaksplussan sivuilla teet..
vai oliko mielessä et jos yh-äitiltä vaikka sais helpommin ja aattelit täällä vongata..

olen 6v tytön yh isä minäkään en kelpaa kenellekään kun on lapsi vaikka on suht hyvän näkönen mies. varsinki kun olis kiva saada perhe. jos joskus tutustuis yh-äitiin joka haluisi rakentaa yhteistä perhettä kun oltais samassa ´tilanteessa mua ei haittais vaikka sillä olis montakin lasta tai olis pieniä lapsia. toivottavasti paistaa onni risukasaanki. :hug:

Yhteistyössä