Miks tää voi olla näin kamalaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
siis herääminen. Vaikka nukkuisin kuinka pitkään ja kuinka hyvät yöunet tahansa niin mulla ei moottori vaan meinaan lähteä käyntiin, silmiä en meinaa saada auki, kahvia tarvitsen savillisen ennen kuin edes jaksan puhua ja ahdistaa se jo valmiiks, että tarttee käydä suihkussa, pukea päälle ja meikata. Tää olotila tuntuu lähinnä siltä kuin sattuis fyysisesti, niin epämiellyttävää.. Ja vuosi vuodelta vaan pahenee. Onks tähän mitään apukeinoa?? En keksi enää yhtään miellyttävää aamuheräämistä, lähiten miellyttävin on lämpimänä kesäaamuna herätä auringonpaisteseen mökillä kun joku on jo valmiiks keittänyt kahvit ja voi juoda ne terassilla. Mut silloinkin mua ahdistaa se pukeminen ja silmien avaaminen.

Niin mikäs se oli se keskimääräinen aika, mikä ihmisellä menee heräämisesta siihen, että on taas "toimintakuntonen" ? Joku oli tutkinut sitäkin :)

Itselläni se on n. 1/2 h, sitä ennen oon niin äkänen ettei kannata tulla puhumaan mitään :/ Täysin hereillä oon sit vasta ku oon käyny suihkussa ja saanu vaattet päälle ja meikit naamaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Niin mikäs se oli se keskimääräinen aika, mikä ihmisellä menee heräämisesta siihen, että on taas "toimintakuntonen" ? Joku oli tutkinut sitäkin :)

Itselläni se on n. 1/2 h, sitä ennen oon niin äkänen ettei kannata tulla puhumaan mitään :/ Täysin hereillä oon sit vasta ku oon käyny suihkussa ja saanu vaattet päälle ja meikit naamaan =)

Keskiarvon sisällä on paljon eroa. Meillä mies on täydessä vauhdissa heti herättyä ja voi laittaa kellon soittamaan 15 ennen töihin lähtöä (suihku, puuro, kahvi ym), minun taas pitää varata jo omaankin lähtemiseeni ainakin tunti.

Olen havainnut saman asian. Nykyään on vaikea herätä nousta ylös ja laittaa itsensä kuntoon aamulla. Ja sen lisäksi pitää laittaa lapset kuntoon!!! Kun itsessäkin olisi enemmän kuin tarpeeksi!!!
Mitä vanhemmaksi tulee, sitä raskaammaksi käy lastenhoito, ei jaksaisi aamuja ja iltoja. Kamala homma. Kun itsensä laittaminen käy jo työstä. Pakko jaksaa katsoa silti että toisetkin näyttävät suunnilleen edustuskelpoisilta.

Kokeile kirkasvalolamppua. Siitä on hyötyä jos sitä käyttää säännöllisesti joka aamu vaikka puoli tuntia. Vaikuttaa myös mielialaan. Mulla se toimii näin talviaikaan. Ilman sitä ei elämästä tulis mitään jatkuvan väsymyksen vuoksi. Suosittelen!

Yhteistyössä