Miks se on niin kamalaa haluta luonnonmukainen synnytys?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LUONNOLLISEN synnytyksen puolesta!:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Minkä ihmeen takia haluat välttää "kaikenmaailman mittarit", esim. sikiön sydänkäyrän? Eli mieluummin otat sen riskin että sikiön sydänäänet alkaa heikentyä ja se jää huomaamatta, kun otat "kaikenmaailman mittarin"?

Joo kyllä on mun mielestä vähän liian luomuilua. Sen nyt vielä tajuan jos ei halua lääkitystä jos ei oo pakko ym. Mut toi menee yli hilseen.
JA PYH!!!! Ai että ärsyttää nää tälläiset kommentit!!! et ole kyllä perhetynyt asiaan tai lukenut tarpeeksi, tyypillinen medikaalisen synnytys systeemin aivopesemä yksilö!!!

Lapsen sydänäänet voi kuunnella AIVAN HYVIN dopplerilla, siinä ei ole MITÄÄN vaaraa, päinvastoiin, äiti voi liikkua vapaasti ja snnytys on lapsellekin parempi nopeampi ja lunnollisempi.

Nimimerkki luomuna veteen synnyttänyt!!
Missä saa synnyttää veteen??
Mm Tammisaaressa.

Se tosin lopetetaan ens kesänä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En sitten tiedä että miksi tästäkin pitää vääntää kättä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ihan luomuna sen vuoksi, että tahdoin mennä niin pitkälle kuin vain suinkin kivunlievitystä ja koska syntyivät nopeasti niin ei niitä sitten tarvittukkaan.
En muutenkaan ole ensimmäisenä ottamassa särkylääkkeitä tai valittamassa lääkärissä kipujani.

Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty
.
:headwall: :headwall: :headwall:

Mä en ymmärrä miksi joillakin naisilla jotka ovat synnyttäneet luomuna on joku hemmetin tarve alentaa niitä jotka ovat käyttäneet sitä kivunlievitystä?? Eikö vain voi jokaanen tehdä OMAT valintansa eikä ketää tarvitte solvata niitten takia? Kun eihän toisen käyttämä kivunlievitys tai sen käyttämättä jättäminen vaikuta siihen OMAAN tilanteeseen mitenkään.
En ole ikinä nähnyt kenenkään luomusynnyttäjän alentavan teksteissään lääkkeitä käyttäneitä, sen sijaan luomusynnyttäjät haukutaan jatkuvasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Onhan se hyväksyttävää tahtoa sektiokin etukäteen. Kaikki paitsi luomuhörhöily on hyväksyttävää, ainakin tällä palstalla ;)
Jostain syystä kaikki luomuun viittaavakin on hyvin ärsyttävä aihe joillekin, ja olen yrittänyt miettiä että miksi. Onko joillain niin huono itsetunto että he arvottavat äitiytensä mm. kivunlievitysten mukaan. Jos on ottanut epiduraalin on huono äiti tai jotain. Ja moni tuntuu syyllistyvän muutaman oikein luomuhörhön jutuista, kuin myös ihan asiallisesta keskustelusta kivunlievitysten vaarallisuudesta äideille.

Kummallista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lara:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Aina saa toivoa, jokainen varmaan tajuaa itsekin että toiveet eivät aina toteudu.

Mutta jos lapseton arvostelee synnyttäneitä naisia epiduraaleista yms niin se on suoraan sanottuna koomista :D
Epiduraalin ottaminen kun ei ole mikään toive. Eikä epiduraalin arvostelu liity mitenkään sen ottaneitten arvosteluun. Epiduraalin haittavaikutuksista vaan ei hirveästi edes synnyttäjille kerrota ja siksi jotkut ihmettelevät, ettei joku halua sitä käyttää. Sen voi päättää ihan lapsettomanakin, ettei sitä ota tai muitakaan kipupiikkejä (ellei sitten joutuisi sektioon ja olisi pakko ottaa puudutteita, tosin yllättävään sektioon joutuminen ei kuitenkaan ole kovin todennäköistä jos raskaus on sujunut hyvin ja synnytyskin alkanut ja edennyt luonnolllisesti)

Itse sain hirveästi sontaa niskaa kun odotin ensimmäistä lastani, sanoessani etten halua ottaa mitään kipupiikkejä nikamiini ja että tahdon synnyttää luonnollisesti. Pään aukomiset loppuivat vasta sitten, kun toisenkin lapsen synnytin kuten halusin.

Synnytyksestä on valitettavasti tehty länsimaissa niin lääketieteellinen tapahtuma ja unohdettu lähes täysin, että se on ihan luonnollinen juttu.

Kaikkihan täällä on yhtä lääketieteellistä.
Harva muistaa että on on ihan luonnollista:

-metsästää itse ruoka
-asua savimajoissa
-pitää karhunturkkia yllä
-olla ilman ehkäisyä (horm.)
-sairastaa flunssaa tahi syöpää, hoitamatta
-runsas lapsikuolleisuus
-runsas synnytyskuolleisuus
-alhainen elinikä

jne.


On se kumma, että ajetaan autoilla, käydään synnäreillä, hoidetaan syöpää hoidoilla, ostetaan kana paketissa kaupasta, maataan vanhainkodeissa, ei anneta lasten ja naisten kuolla synnytyksiin, pidetään kemiallisia muotivaatteita, erotaan liitoista, pannaan e-pillereiden kanssa.....

Kun ei tästä mikään ole luonnollista, vaan kehittynyttä.
Ilmeisesti maailman pitäisi junnata paikallaan kehittymättä.
Ainoastaan mennyt on luonnollista ja jokainen kehitys luonnotonta.

Miksi hitossa vastustaa vain lääkkeitä jne. muttei muuta kehitystä??

oot kuule aivan pihalla. SIKSI vastutetaan lääkitystä synnytyksestä että siitä on haittaa sekä äidille että vauvalle. Lue pliis aiheesta vähän lisää. Vaikka täältä: www.bebesinfo.fi
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta niinhän se menee aina, että jos itsellä on ollut kivunlievitystä, toisellakin pitää olla että hän ei vaan saa kehuskella luomusynnytyksestä. Joka asiassa se tuntuu menevän niin. Mulla on takana 2 luomua ja olen erittäin ylpeä niistä :) Toivottavasti myös sun toiveesi toteutuu!
Miksi sä olet ylpeä "luomu"synnytyksistä? Hävettäiskö sua ihan hiiiiirviästi jos toinen ois vaikka ollu perätarjonnassa tai napanuora pahasti kaulanympäri ja ois jouduttu keisarinleikkaukseen?
Ja miksei vois olla ylpeä siitä että on kestänyt sen kivun? Mä ainakin olen, se oli aika urakka ja hieno kokemus jota en pois vaihtais. Se ei liity tarjontoihin ja napanuoriin tai toisiin synnyttäjiin mitenkään. Yhtä lailla olin ylpee kun uskalsin mennä hammaslääkäriin.
Mä en ymmärrä, mitä ylpeiltävää siinä on, että on kestänyt kivun?
Siis ihan noin asiana.

Ymmärtäisin pointin, jos asia ilmaistasiin niin, että on ylpeä kun on ns. ylittänyt itsensä, tehnyt jotain sellaista mihin ei uskonut pystyvänsä tms. niinkuin nyt vaikka tuo hammaslääkärivertaus.

Mutta olla ylpeä itsestään pelkästään siksi, että on sietänyt x määrän kipua, jonka kokeminen on aina ihan henk.kohtaista ja synnytyksen kyseessä ollessa hyvinkin erilaista eri ihmisillä... En ymmärrä.
ymmärrät ja et ymmärrä, päätä. Toisille se kivun sieto voi olla asia mistä olla ylpeä. Joku pelkää lääkkeiden olevan vaaraksi vauvalle ja on ylpeä kun kesti vauvan takia. Omat syynsä kaikilla, sen varmaan voit ihan hyvin ymmärtää?
En mä tätä mitenkään riitaa haastaakseni kirjoittanut.
Ihmettelin vaan, miten jollekin nimenomaan se kivunsieto voi olla se syy olla itsestään ylpeä?
Jäi kiinnostamaan, onko sille joku selitys, että pitää sitä aiheena olla ylpeä itsestään?
Mä ymmärrän monta muuta syytä olla itsestään ylpeä, mutta toi nyt ei vaan jotenkin mene mulla jakeluun. Pahoitteluni, että olen näin simppeli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty.
Jos tuo ei kuulosta ylimieliseltä, niin mikä sitten?
:whistle:
Miten sitä nyt haluaa tulkita. Meitä vaan on erilaisia ja ihmiset kokevat kivun eri tavalla. Toiset ovat kipulääkkeiden suurkuluttajia, esim. nappaavat särkylääkkeen pieneen hedariin ja flunssaan, kun toiset eivät koe sitä tarvitsevansa. Toiset ottavat hammaslääkärissä puudutepiikin, toiset eivät. Toiset eivät kestä yhtään kovakouraista käsittelyä hieronnassa, kun toisten mielestä se taas on ainoa tapa hieroa...Esimerkkejähän riittää.
Ihmisten kipukynnys on toki erilainen, mutta väite siitä että kivunlievitykset on keksitty niitä varten, joilla on olemattoman pieni kipukynnys, on kyllä naurettava.
Ei kipu ketään jalosta, kärsimys ei kaunista. Jos on kovin pitkä synnytys, niin puudutus voidaan antaa siksi, että äiti saisi levätä välillä. Jos on tiedossa, että joudutaan antamaan oksitosiinia, niin epiduraalia voidaan suositella otettavaksi vaikkei synnyttäjä kipua kokisikaan. Jos synnytys on hidastunut, niin kivunlievitys voi edesauttaa äidin rentoutumista ja täten nopeuttaa synnytystä. Sen sellaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Myös lääkkeellinen synnytys voi olla täysin NORMAALI, se ei ole automaattisesti epänormaalia.
Riippuu miltä kannalta katsotaan. Mun mielestä voi hyvinkin sanoa, että jos synnytyksen kulkuun on puututtu lääketieteellisin menetelmin, niin se ei enää ole normaalisynnytys. Siinä pitää jo ottaa huomioon lääketieteellisen puuttumisen vaikutukset ja sivuvaikutukset.

Onhan se normaalia siltä kannalta, että se on nykyään yleistä ja ihan terveitäkin lapsia syntyy.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mun mielestä on ihan normaalia toivoa että synnytys menee hyvin ja lapsi syntyy terveenä. Sitä en oikein ymmärrä miksi joku etukäteen haluaisi suunnitella kyseisen tapahtuman kovin tarkasti tai miksi sillä olisi väliä saako kivunlievitystä vai ei.

Minä toivon että synnytys menee hyvin, lapsi on terve, synnytys on suht nopea ja suht "siedettävä". Tapahtuuko tämä sitten ilman kivunlievitystä niin on ihan yksi lysti. Jos kipuja on tosi paljon, toivon lääkitystä, jos ei ole, en tarvitse, kiitos vain.

Samaten toivon että en elämässäni törmää hirveän koviin kipuihin mistään syystä, mutta jos niitä tulee niin mielelläni niihin apuja otan. En siis sanoisi että toivon voivani elää elämäni "luomuna", tai "luonnollisesti", se kun taitaa tarkoittaa etten saisi ottaa mihinkään "luonnon tarkoittamaan" vaivaan lääkitystä jos se tarpeelliseksi katsotaan.
Siksi kannattaa miettiä etukäteen kun siinä itse tilanteessa pää ei välttämättä toimi ihan niinku pitäis eikä sitten saa sanottua mitä haluaa. Ja synnytys on sellanen asia mikä voi jäädä paljonkin kaivelemaan mieltä. Ja asenteella on hurjan paljon merkitystä. Jos tahtoo synnyttää luomuna, se vaatii kunnollista asennoitumista, itseni kohdalla ainakin näin. (eka epiduraalilla, toinen luomuna)
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja The lost moon of Poosh:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Onhan se hyväksyttävää tahtoa sektiokin etukäteen. Kaikki paitsi luomuhörhöily on hyväksyttävää, ainakin tällä palstalla ;)
Jostain syystä kaikki luomuun viittaavakin on hyvin ärsyttävä aihe joillekin, ja olen yrittänyt miettiä että miksi. Onko joillain niin huono itsetunto että he arvottavat äitiytensä mm. kivunlievitysten mukaan. Jos on ottanut epiduraalin on huono äiti tai jotain. Ja moni tuntuu syyllistyvän muutaman oikein luomuhörhön jutuista, kuin myös ihan asiallisesta keskustelusta kivunlievitysten vaarallisuudesta äideille.

Kummallista.
Joo, outoa on. Tää on yksi niistä asioista, joista ei ilmeisesti voi täällä keskustella ilman että homma menee v*ttuiluksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En sitten tiedä että miksi tästäkin pitää vääntää kättä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ihan luomuna sen vuoksi, että tahdoin mennä niin pitkälle kuin vain suinkin kivunlievitystä ja koska syntyivät nopeasti niin ei niitä sitten tarvittukkaan.
En muutenkaan ole ensimmäisenä ottamassa särkylääkkeitä tai valittamassa lääkärissä kipujani.

Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty
.
:headwall: :headwall: :headwall:

Mä en ymmärrä miksi joillakin naisilla jotka ovat synnyttäneet luomuna on joku hemmetin tarve alentaa niitä jotka ovat käyttäneet sitä kivunlievitystä?? Eikö vain voi jokaanen tehdä OMAT valintansa eikä ketää tarvitte solvata niitten takia? Kun eihän toisen käyttämä kivunlievitys tai sen käyttämättä jättäminen vaikuta siihen OMAAN tilanteeseen mitenkään.
En ole ikinä nähnyt kenenkään luomusynnyttäjän alentavan teksteissään lääkkeitä käyttäneitä, sen sijaan luomusynnyttäjät haukutaan jatkuvasti.
Niin tuo tummennettu kohta oli varmaan kehu. Mä olen nähnyt erittäin monta kertaa sen, että alennetaan kumminkin tehneitä eikä vain luomusynnyttäjiä.
 
lara
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lara:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Aina saa toivoa, jokainen varmaan tajuaa itsekin että toiveet eivät aina toteudu.

Mutta jos lapseton arvostelee synnyttäneitä naisia epiduraaleista yms niin se on suoraan sanottuna koomista :D
Epiduraalin ottaminen kun ei ole mikään toive. Eikä epiduraalin arvostelu liity mitenkään sen ottaneitten arvosteluun. Epiduraalin haittavaikutuksista vaan ei hirveästi edes synnyttäjille kerrota ja siksi jotkut ihmettelevät, ettei joku halua sitä käyttää. Sen voi päättää ihan lapsettomanakin, ettei sitä ota tai muitakaan kipupiikkejä (ellei sitten joutuisi sektioon ja olisi pakko ottaa puudutteita, tosin yllättävään sektioon joutuminen ei kuitenkaan ole kovin todennäköistä jos raskaus on sujunut hyvin ja synnytyskin alkanut ja edennyt luonnolllisesti)

Itse sain hirveästi sontaa niskaa kun odotin ensimmäistä lastani, sanoessani etten halua ottaa mitään kipupiikkejä nikamiini ja että tahdon synnyttää luonnollisesti. Pään aukomiset loppuivat vasta sitten, kun toisenkin lapsen synnytin kuten halusin.

Synnytyksestä on valitettavasti tehty länsimaissa niin lääketieteellinen tapahtuma ja unohdettu lähes täysin, että se on ihan luonnollinen juttu.

Kaikkihan täällä on yhtä lääketieteellistä.
Harva muistaa että on on ihan luonnollista:

-metsästää itse ruoka
-asua savimajoissa
-pitää karhunturkkia yllä
-olla ilman ehkäisyä (horm.)
-sairastaa flunssaa tahi syöpää, hoitamatta
-runsas lapsikuolleisuus
-runsas synnytyskuolleisuus
-alhainen elinikä

jne.


On se kumma, että ajetaan autoilla, käydään synnäreillä, hoidetaan syöpää hoidoilla, ostetaan kana paketissa kaupasta, maataan vanhainkodeissa, ei anneta lasten ja naisten kuolla synnytyksiin, pidetään kemiallisia muotivaatteita, erotaan liitoista, pannaan e-pillereiden kanssa.....

Kun ei tästä mikään ole luonnollista, vaan kehittynyttä.
Ilmeisesti maailman pitäisi junnata paikallaan kehittymättä.
Ainoastaan mennyt on luonnollista ja jokainen kehitys luonnotonta.

Miksi hitossa vastustaa vain lääkkeitä jne. muttei muuta kehitystä??

oot kuule aivan pihalla. SIKSI vastutetaan lääkitystä synnytyksestä että siitä on haittaa sekä äidille että vauvalle. Lue pliis aiheesta vähän lisää. Vaikka täältä: www.bebesinfo.fi

Älä jaksa vänkyttää mulle.
Jos minä olen lääkkeistä runsaasti lukenut ihminen, enköhän tiedä paremmin kuin sinä asiasta. Enkä tod tarvitse koulutukseni tueksi mitään bebesinfoa.

Eihän teillä koskaan käy mielessä, että joku voikin olla lääkkeistä lukenut ihminen ja niistä tietävä.

Se koulutus kun löytyy niin länsimaalaisten lääkitysasioiden kuin vaihtoehtoisten hoitojenkin osalta...
 
vouhkausta
Suhtautuminen synnytykseen on jotenkin vinoutunutta. Harva kehuskelee miten kestää migreenikohtaukset ilman kipulääkettä (migreenikipu on tasan yhtä luonnollista kuin synnytyskipu), jättää syövän lääkitsemättä (syövät kuuluvat elämän kiertokulkuun yhtä lailla kuin syntyminen), tai jättävät menemättä hammaslääkäriin kun on hammassärkyä (reiät hampaissa eivät ole mitenkään luonnottomia, päinvastoin). Miksi olisi jotenkin hienompaa ja tavoiteltavaa synnyttää "luomuna"? Luonto on antanut meille mahdollisuuden lääkitä kipua (kipureseptorit) ja tarkkailla niin äidin kuin sikiön vointia (mitattavissa olevat elintoiminnot). Tämä luomuvouhkaus perustuu tiedon puutteeseen. Tokihan voi jättää lääkkeet ottamatta jos niitä ei tarvitse, en minäkään ota migreenilääkettä jos ei ole migreeniä, mutta eipä siinä olekaan mitään erityistä kehuskelemista. Ja olisiko kukaan rasittavampi kuin hammaslääkärillä käymättömyydellään kehuskelija? Hankkikaa joitain oikeita aiheita olla ylpeä!
 
aaaa
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Myös lääkkeellinen synnytys voi olla täysin NORMAALI, se ei ole automaattisesti epänormaalia.
Riippuu miltä kannalta katsotaan. Mun mielestä voi hyvinkin sanoa, että jos synnytyksen kulkuun on puututtu lääketieteellisin menetelmin, niin se ei enää ole normaalisynnytys. Siinä pitää jo ottaa huomioon lääketieteellisen puuttumisen vaikutukset ja sivuvaikutukset.

Onhan se normaalia siltä kannalta, että se on nykyään yleistä ja ihan terveitäkin lapsia syntyy.

Ok, sulla on oikein sanoa lääkkellisiä synnytyksiä epänormaaleiksi, muttei muilla ole oikeutta kutsua sun synnytystäsi epänormaaliksi?

On aika rankkaa alkaa kuules väittämään synnytyksiä epänormaaleiksi.

 
Lipton^
Olen synnyttäny luomuna ja nyt vasta tajuan, että se voisi olla meriitti, tai sitten ei. Eihän luomu, tai lääkkeellinen synnytys ole mikään äitiyden mittari. Joku tuolla vertasi, että jos ottaa helposti lääkkeitä perussärkyihin, niin synnytys menisi myös lievityksillä. Mun kohdalla ei pidä paikkaansa. Toki jos olen se poikkeus, joks vahvistaa säännön. Kätilöt olen pitäny kaukana, jos ovat koittanee köyttää sänkyyn kiinni, koska mulla on tarve liikkua paljon kivuissani. Joka kerta synnyttämään mennessäni olen päättäny, että jos kivut on menossa ylivoimaiseksi, niin otan kaiken mömmön, mitä vaan voin saada :)
 
Mä olen kokenut synnytystäkin pahempaa ja järkyttävämpää kipua (ei ole jäänyt synnytyskivut niin pahana mieleen kuin tuo kipu ) ja silti mä haluan esim. hammaslääkärissä puudutuksen. Ei paljon naurata jos paikataan usiempi reikä kerralla, mulla kun hampaat reikiintyy todella helposti. Ja silti mä haluan mahdolliseen seuraavaan synnytykseen jonkun kivunlievityksen, sille ei tietysti voi mitään jos sitä ei ehditä antaa.
 
Minulla taas ei ole mitään ylpeyden tunnetta siitä, että jätin kipupiikit synnyttäessä ottamatta. Sen kun ei mielestäni ollut mikään uroteko, vaan asia johon pystyy ihan kuka tahansa jos vaan haluaa. Olen myös sanonut ihan suoraan sen, että inhoan kipua enkä siedä sitä. Synnytyksessä sitkuttelin ihan yksinkertaisesti tuskissani siksi, että halusin turvata synnytyksen luonnollisen kulun, välttyä imukuppisynnytyksiltä, pitää jalat allani ja tuntea miten synnytys etenee, säästää alapääni silpomiselta ja toipua synnytyksestä hyvin. Ja kaikki ne sujuivat mainiosti ja olen aivan varma, että asiaa helpotti se ettei elimistööni oltu pumpattu mitään troppeja.

Ja jos joku ihmettelee noita edellämainittuja, kannattaa lukea esim. epiduraalin haittavaikutuksista, tilastoja viime vuosien toiminnoista synnytyksistä verrattuna ennen epiduraalin käyttöönottoa ja kuunnella ihmisten kokemuksiakin. Minun mielestä on paljon hurjempaa että uskaltaa ottaa epiduraalin tai jotain muuta, kuin vetää luomuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Olen synnyttäny luomuna ja nyt vasta tajuan, että se voisi olla meriitti, tai sitten ei. Eihän luomu, tai lääkkeellinen synnytys ole mikään äitiyden mittari.
Mun äiti on synnyttänyt kaksi lasta ilman kivunlievitystä, veljen aikaa hänellä taisi olla jotakin lievitystä, eikä hän sillä mitenkään ylpeile. Hän vain on todennut, että synnytti ilman kivunlievitystä ja se siitä.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vouhkausta:
Suhtautuminen synnytykseen on jotenkin vinoutunutta. Harva kehuskelee miten kestää migreenikohtaukset ilman kipulääkettä (migreenikipu on tasan yhtä luonnollista kuin synnytyskipu), jättää syövän lääkitsemättä (syövät kuuluvat elämän kiertokulkuun yhtä lailla kuin syntyminen), tai jättävät menemättä hammaslääkäriin kun on hammassärkyä (reiät hampaissa eivät ole mitenkään luonnottomia, päinvastoin). Miksi olisi jotenkin hienompaa ja tavoiteltavaa synnyttää "luomuna"? Luonto on antanut meille mahdollisuuden lääkitä kipua (kipureseptorit) ja tarkkailla niin äidin kuin sikiön vointia (mitattavissa olevat elintoiminnot). Tämä luomuvouhkaus perustuu tiedon puutteeseen. Tokihan voi jättää lääkkeet ottamatta jos niitä ei tarvitse, en minäkään ota migreenilääkettä jos ei ole migreeniä, mutta eipä siinä olekaan mitään erityistä kehuskelemista. Ja olisiko kukaan rasittavampi kuin hammaslääkärillä käymättömyydellään kehuskelija? Hankkikaa joitain oikeita aiheita olla ylpeä!
Sun mielestä synnytys on sairaus jota tulee lääkitä, kuten syöpä? Jos tehtäis sillä tavalla, että ihan jokainen saa olla ylpeä siitä mistä tahtoo. Ja kun nuo kivun tuntemuksetkaan eivät ole samanlaisia kaikilla, niin pitäisikö ihan jokaisen ottaa vaikkapa epiduraali, vaikka ei sitä koe tarvitsevansa, kun "tämä on synnytys ja synnytys sattuu hirvittävästi ja mikään ei saa sattua"?

 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lara:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Aina saa toivoa, jokainen varmaan tajuaa itsekin että toiveet eivät aina toteudu.

Mutta jos lapseton arvostelee synnyttäneitä naisia epiduraaleista yms niin se on suoraan sanottuna koomista :D
Epiduraalin ottaminen kun ei ole mikään toive. Eikä epiduraalin arvostelu liity mitenkään sen ottaneitten arvosteluun. Epiduraalin haittavaikutuksista vaan ei hirveästi edes synnyttäjille kerrota ja siksi jotkut ihmettelevät, ettei joku halua sitä käyttää. Sen voi päättää ihan lapsettomanakin, ettei sitä ota tai muitakaan kipupiikkejä (ellei sitten joutuisi sektioon ja olisi pakko ottaa puudutteita, tosin yllättävään sektioon joutuminen ei kuitenkaan ole kovin todennäköistä jos raskaus on sujunut hyvin ja synnytyskin alkanut ja edennyt luonnolllisesti)

Itse sain hirveästi sontaa niskaa kun odotin ensimmäistä lastani, sanoessani etten halua ottaa mitään kipupiikkejä nikamiini ja että tahdon synnyttää luonnollisesti. Pään aukomiset loppuivat vasta sitten, kun toisenkin lapsen synnytin kuten halusin.

Synnytyksestä on valitettavasti tehty länsimaissa niin lääketieteellinen tapahtuma ja unohdettu lähes täysin, että se on ihan luonnollinen juttu.

Kaikkihan täällä on yhtä lääketieteellistä.
Harva muistaa että on on ihan luonnollista:

-metsästää itse ruoka
-asua savimajoissa
-pitää karhunturkkia yllä
-olla ilman ehkäisyä (horm.)
-sairastaa flunssaa tahi syöpää, hoitamatta
-runsas lapsikuolleisuus
-runsas synnytyskuolleisuus
-alhainen elinikä

jne.


On se kumma, että ajetaan autoilla, käydään synnäreillä, hoidetaan syöpää hoidoilla, ostetaan kana paketissa kaupasta, maataan vanhainkodeissa, ei anneta lasten ja naisten kuolla synnytyksiin, pidetään kemiallisia muotivaatteita, erotaan liitoista, pannaan e-pillereiden kanssa.....

Kun ei tästä mikään ole luonnollista, vaan kehittynyttä.
Ilmeisesti maailman pitäisi junnata paikallaan kehittymättä.
Ainoastaan mennyt on luonnollista ja jokainen kehitys luonnotonta.

Miksi hitossa vastustaa vain lääkkeitä jne. muttei muuta kehitystä??

oot kuule aivan pihalla. SIKSI vastutetaan lääkitystä synnytyksestä että siitä on haittaa sekä äidille että vauvalle. Lue pliis aiheesta vähän lisää. Vaikka täältä: www.bebesinfo.fi

:LOL: :headwall: :headwall:

Kukahan se pihalla on.
Et ole ikinä sattunut kuulemaan, että lääkitys on auttanut ihmisiä, ei ainoastaan aiheuttanut tuhoa.

Luehan itse ihan vaan pikkusen, voisit aloittaa kuuntelemalla hyviä kokemuksia lääkkeistä.
 
Lipton^
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Olen synnyttäny luomuna ja nyt vasta tajuan, että se voisi olla meriitti, tai sitten ei. Eihän luomu, tai lääkkeellinen synnytys ole mikään äitiyden mittari.
Mun äiti on synnyttänyt kaksi lasta ilman kivunlievitystä, veljen aikaa hänellä taisi olla jotakin lievitystä, eikä hän sillä mitenkään ylpeile. Hän vain on todennut, että synnytti ilman kivunlievitystä ja se siitä.
Aivan! En todellakaan ole tajunnut, että voisin kehuskella asialla :D Asiat meni omalla painollaan ja that's it
 
Musta on surullista kuinka länsimaiset ihmiset suhtautuvat lääkkeisiin kun karkkeihin.
Moniko oikeasti edes ajattelee mitä ne lääkkeet sisältää?
Moniko syö jokaiseen pikku kipuun jotain lääkitystä?
Moniko turvautuu pillereihin heti kun vähänkin ahdistaa?
Moniko pitää automaatisesti selvänä että synnytyssalissa otetaan kaikki mahdolliset mömmöt?
 

Yhteistyössä