Miks se on niin kamalaa haluta luonnonmukainen synnytys?

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Minkä ihmeen takia haluat välttää "kaikenmaailman mittarit", esim. sikiön sydänkäyrän? Eli mieluummin otat sen riskin että sikiön sydänäänet alkaa heikentyä ja se jää huomaamatta, kun otat "kaikenmaailman mittarin"?

Joo kyllä on mun mielestä vähän liian luomuilua. Sen nyt vielä tajuan jos ei halua lääkitystä jos ei oo pakko ym. Mut toi menee yli hilseen.
Käsittääkseni ne mittarit sitoo aika hyvin siihe petiin?
Toki pitää seurata, mutta tarviiko nyt sentään 100% koko ajasta...

Kyl mittareiden kanssa voi tallustella ja vaikka pyöritellä lantioa siinä koneen vierellä, mutta eniten mua on sitonut paikalleen 1h matkat sairaalaan

:/ Toisaalta noi viimeiset synnytykset on senkin takia olleet pakkoluomuja, kun ei ole matkustamisen jälkeen ehditty mitään mömmöjä laittakaan.
 
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En sitten tiedä että miksi tästäkin pitää vääntää kättä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ihan luomuna sen vuoksi, että tahdoin mennä niin pitkälle kuin vain suinkin kivunlievitystä ja koska syntyivät nopeasti niin ei niitä sitten tarvittukkaan.
En muutenkaan ole ensimmäisenä ottamassa särkylääkkeitä tai valittamassa lääkärissä kipujani.

Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty.
En ole minäkään ekana lekurissa eikä itikka mua tapa. Mutta ne 27h tuskat ky meinas tappaa. Pitkään sinnin ilman lääkkeitä, mutta rajansa se on ihmisen sietokyvyllä. Huomaa että sun kokemus perustuu nopeaan synnytykseen.
 
LUONNOLLISEN synnytyksen puolesta!
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Minkä ihmeen takia haluat välttää "kaikenmaailman mittarit", esim. sikiön sydänkäyrän? Eli mieluummin otat sen riskin että sikiön sydänäänet alkaa heikentyä ja se jää huomaamatta, kun otat "kaikenmaailman mittarin"?

Joo kyllä on mun mielestä vähän liian luomuilua. Sen nyt vielä tajuan jos ei halua lääkitystä jos ei oo pakko ym. Mut toi menee yli hilseen.
JA PYH!!!! Ai että ärsyttää nää tälläiset kommentit!!! et ole kyllä perhetynyt asiaan tai lukenut tarpeeksi, tyypillinen medikaalisen synnytys systeemin aivopesemä yksilö!!!

Lapsen sydänäänet voi kuunnella AIVAN HYVIN dopplerilla, siinä ei ole MITÄÄN vaaraa, päinvastoiin, äiti voi liikkua vapaasti ja snnytys on lapsellekin parempi nopeampi ja lunnollisempi.

Nimimerkki luomuna veteen synnyttänyt!!

 
Ja APn kannattaa ajoissa miettiä kohtaamistaan kätilön kanssa. Esikoiseni kätilö oli tosi ihana ja suhtautui erittäin positiivisesti haluuni synnyttää ilman epiduraaleja, käyttää ammetta, kaurapusseja yms. Kuopusta kun olin synnyttämässä, nuorehko kätilönainen oli tosi nuiva näitä asioita kohtaan ja kommentoikin synnytystäni kärsimyksenä. Ärsyttävä tyyppi, mutta eipä ollut väliä kun olin salissa vain pari tuntia synnyttämässä ja tiesin kyllä miten homma etenee, muistutin häntäkin siitä että olen jo kerran synnyttänyt ja TIEDÄN että se ilokaasu ei ole hyväksi ja tekee vain huonon olon.

 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kyllä sellainen "ei mitään mömmöjä, sen verran kipua pitää naisen kestää jos kerran on raskaaksi hankkiutunut"- tyyppinen mussutus kuulostaa nimenomaan epiduraalin ottaneiden arvostelulta, ei itse puudutuksen arvostelulta. .[/quote]

Kuka tällaisia on tässäkään keskustelussa laukonut?

Itse olen tietääkseni tuttavapiirissäni ainoa, joka on synnyttänyt ilman kivunlievitystä, mutta ei tulisi mieleenkään arvostella muiden valintoja. Eihän se asia kuulu muille.
 
**
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Nolo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta niinhän se menee aina, että jos itsellä on ollut kivunlievitystä, toisellakin pitää olla että hän ei vaan saa kehuskella luomusynnytyksestä. Joka asiassa se tuntuu menevän niin. Mulla on takana 2 luomua ja olen erittäin ylpeä niistä :) Toivottavasti myös sun toiveesi toteutuu!
Miksi sä olet ylpeä "luomu"synnytyksistä? Hävettäiskö sua ihan hiiiiirviästi jos toinen ois vaikka ollu perätarjonnassa tai napanuora pahasti kaulanympäri ja ois jouduttu keisarinleikkaukseen?
Ja miksei vois olla ylpeä siitä että on kestänyt sen kivun? Mä ainakin olen, se oli aika urakka ja hieno kokemus jota en pois vaihtais. Se ei liity tarjontoihin ja napanuoriin tai toisiin synnyttäjiin mitenkään. Yhtä lailla olin ylpee kun uskalsin mennä hammaslääkäriin.
Mä en ymmärrä, mitä ylpeiltävää siinä on, että on kestänyt kivun?
Siis ihan noin asiana.

Ymmärtäisin pointin, jos asia ilmaistasiin niin, että on ylpeä kun on ns. ylittänyt itsensä, tehnyt jotain sellaista mihin ei uskonut pystyvänsä tms. niinkuin nyt vaikka tuo hammaslääkärivertaus.

Mutta olla ylpeä itsestään pelkästään siksi, että on sietänyt x määrän kipua, jonka kokeminen on aina ihan henk.kohtaista ja synnytyksen kyseessä ollessa hyvinkin erilaista eri ihmisillä... En ymmärrä.
ymmärrät ja et ymmärrä, päätä. Toisille se kivun sieto voi olla asia mistä olla ylpeä. Joku pelkää lääkkeiden olevan vaaraksi vauvalle ja on ylpeä kun kesti vauvan takia. Omat syynsä kaikilla, sen varmaan voit ihan hyvin ymmärtää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En sitten tiedä että miksi tästäkin pitää vääntää kättä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ihan luomuna sen vuoksi, että tahdoin mennä niin pitkälle kuin vain suinkin kivunlievitystä ja koska syntyivät nopeasti niin ei niitä sitten tarvittukkaan.
En muutenkaan ole ensimmäisenä ottamassa särkylääkkeitä tai valittamassa lääkärissä kipujani.

Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty
.
:headwall: :headwall: :headwall:

Mä en ymmärrä miksi joillakin naisilla jotka ovat synnyttäneet luomuna on joku hemmetin tarve alentaa niitä jotka ovat käyttäneet sitä kivunlievitystä?? Eikö vain voi jokaanen tehdä OMAT valintansa eikä ketää tarvitte solvata niitten takia? Kun eihän toisen käyttämä kivunlievitys tai sen käyttämättä jättäminen vaikuta siihen OMAAN tilanteeseen mitenkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LUONNOLLISEN synnytyksen puolesta!:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Minkä ihmeen takia haluat välttää "kaikenmaailman mittarit", esim. sikiön sydänkäyrän? Eli mieluummin otat sen riskin että sikiön sydänäänet alkaa heikentyä ja se jää huomaamatta, kun otat "kaikenmaailman mittarin"?

Joo kyllä on mun mielestä vähän liian luomuilua. Sen nyt vielä tajuan jos ei halua lääkitystä jos ei oo pakko ym. Mut toi menee yli hilseen.
JA PYH!!!! Ai että ärsyttää nää tälläiset kommentit!!! et ole kyllä perhetynyt asiaan tai lukenut tarpeeksi, tyypillinen medikaalisen synnytys systeemin aivopesemä yksilö!!!

Lapsen sydänäänet voi kuunnella AIVAN HYVIN dopplerilla, siinä ei ole MITÄÄN vaaraa, päinvastoiin, äiti voi liikkua vapaasti ja snnytys on lapsellekin parempi nopeampi ja lunnollisempi.

Nimimerkki luomuna veteen synnyttänyt!!
Missä saa synnyttää veteen??

 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Onhan se hyväksyttävää tahtoa sektiokin etukäteen. Kaikki paitsi luomuhörhöily on hyväksyttävää, ainakin tällä palstalla ;)
 
manna-
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Näin just!!! Ai että ärsyttääkin se miten ihmiset puolustavat lääkkeitä tietämättä oikeesti aiheesta yhtään mitään muuta kuin sen mitä tää typerä suomen sairaala systeemi on niille syöttänyt!
 
Kyllä
Mun mielestä on ihan normaalia toivoa että synnytys menee hyvin ja lapsi syntyy terveenä. Sitä en oikein ymmärrä miksi joku etukäteen haluaisi suunnitella kyseisen tapahtuman kovin tarkasti tai miksi sillä olisi väliä saako kivunlievitystä vai ei.

Minä toivon että synnytys menee hyvin, lapsi on terve, synnytys on suht nopea ja suht "siedettävä". Tapahtuuko tämä sitten ilman kivunlievitystä niin on ihan yksi lysti. Jos kipuja on tosi paljon, toivon lääkitystä, jos ei ole, en tarvitse, kiitos vain.

Samaten toivon että en elämässäni törmää hirveän koviin kipuihin mistään syystä, mutta jos niitä tulee niin mielelläni niihin apuja otan. En siis sanoisi että toivon voivani elää elämäni "luomuna", tai "luonnollisesti", se kun taitaa tarkoittaa etten saisi ottaa mihinkään "luonnon tarkoittamaan" vaivaan lääkitystä jos se tarpeelliseksi katsotaan.
 
lara
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Aina saa toivoa, jokainen varmaan tajuaa itsekin että toiveet eivät aina toteudu.

Mutta jos lapseton arvostelee synnyttäneitä naisia epiduraaleista yms niin se on suoraan sanottuna koomista :D
Epiduraalin ottaminen kun ei ole mikään toive. Eikä epiduraalin arvostelu liity mitenkään sen ottaneitten arvosteluun. Epiduraalin haittavaikutuksista vaan ei hirveästi edes synnyttäjille kerrota ja siksi jotkut ihmettelevät, ettei joku halua sitä käyttää. Sen voi päättää ihan lapsettomanakin, ettei sitä ota tai muitakaan kipupiikkejä (ellei sitten joutuisi sektioon ja olisi pakko ottaa puudutteita, tosin yllättävään sektioon joutuminen ei kuitenkaan ole kovin todennäköistä jos raskaus on sujunut hyvin ja synnytyskin alkanut ja edennyt luonnolllisesti)

Itse sain hirveästi sontaa niskaa kun odotin ensimmäistä lastani, sanoessani etten halua ottaa mitään kipupiikkejä nikamiini ja että tahdon synnyttää luonnollisesti. Pään aukomiset loppuivat vasta sitten, kun toisenkin lapsen synnytin kuten halusin.

Synnytyksestä on valitettavasti tehty länsimaissa niin lääketieteellinen tapahtuma ja unohdettu lähes täysin, että se on ihan luonnollinen juttu.

Kaikkihan täällä on yhtä lääketieteellistä.
Harva muistaa että on on ihan luonnollista:

-metsästää itse ruoka
-asua savimajoissa
-pitää karhunturkkia yllä
-olla ilman ehkäisyä (horm.)
-sairastaa flunssaa tahi syöpää, hoitamatta
-runsas lapsikuolleisuus
-runsas synnytyskuolleisuus
-alhainen elinikä

jne.


On se kumma, että ajetaan autoilla, käydään synnäreillä, hoidetaan syöpää hoidoilla, ostetaan kana paketissa kaupasta, maataan vanhainkodeissa, ei anneta lasten ja naisten kuolla synnytyksiin, pidetään kemiallisia muotivaatteita, erotaan liitoista, pannaan e-pillereiden kanssa.....

Kun ei tästä mikään ole luonnollista, vaan kehittynyttä.
Ilmeisesti maailman pitäisi junnata paikallaan kehittymättä.
Ainoastaan mennyt on luonnollista ja jokainen kehitys luonnotonta.

Miksi hitossa vastustaa vain lääkkeitä jne. muttei muuta kehitystä??
 
Luomuna en ole koskaan synnyttänyt. Mutta kylläkin ilman kivunlievitystä.
Mun kokemukseni synnytyksistä on aika karuja. Itse kirjotin aikanani papereihin että en tahdo kivunlievitystä ja tahtoisin vesialtaaseen. Näitä toiveita ei sairaalassa huomioitu. Altaasta ei edes mainittu. Ja epiduraalia tarjottiin heti salin ovella. Ja siitä 15 minsan välein kävi kätilö huikkaamassa " jokos laitetaan kivunlievitystä" :eek:
Mulla on takanani 3 synnytystä ja niistä ainoastaan yhden olen lopulta synnyttänyt ilman kivunlievitystä.
Mun suhtautuminen lääkkeisiin ei siis ole ihan kielteinen. Mutta mua kylläkin ärsyttää se että nykysin pidetään itsestäänselvänä sitä että kaikki kipu on lääkkeillä turrutettava.
omista synnytyksistäni ehdottomasti paras on ollut se missä en turvautunut kivunlievityksiin. Toki se oli kivuliankin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ja APn kannattaa ajoissa miettiä kohtaamistaan kätilön kanssa. Esikoiseni kätilö oli tosi ihana ja suhtautui erittäin positiivisesti haluuni synnyttää ilman epiduraaleja, käyttää ammetta, kaurapusseja yms. Kuopusta kun olin synnyttämässä, nuorehko kätilönainen oli tosi nuiva näitä asioita kohtaan ja kommentoikin synnytystäni kärsimyksenä. Ärsyttävä tyyppi, mutta eipä ollut väliä kun olin salissa vain pari tuntia synnyttämässä ja tiesin kyllä miten homma etenee, muistutin häntäkin siitä että olen jo kerran synnyttänyt ja TIEDÄN että se ilokaasu ei ole hyväksi ja tekee vain huonon olon.
Mulle tuli ilokaasusta aivan kuin känninen olo ja sitä mä en halunnut siinä tilanteessa vaan halusin olla mahdollisimman selväjärkinen. Ei saanut ilokaasu nauramaan mua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En sitten tiedä että miksi tästäkin pitää vääntää kättä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ihan luomuna sen vuoksi, että tahdoin mennä niin pitkälle kuin vain suinkin kivunlievitystä ja koska syntyivät nopeasti niin ei niitä sitten tarvittukkaan.
En muutenkaan ole ensimmäisenä ottamassa särkylääkkeitä tai valittamassa lääkärissä kipujani.

Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty.
Itse meinasin tässä ihan eräänä päivänä pyörtyä verikokeessa, mutta synnytys ei siltä osin tehnyt tiukkaakaan :D Kyllähän se sattui, mutta se kipu on sentään luonnollista ja kestettävissä olevaa etenkin kun siihen on asennoitunut sillä lailla. Minä todellakin inhoan kipua, mutta synnytyskipua en muihin kipuihin vertaakaan. Synnytyskipu on luonnollista, sen tietää ettei siihen kuole, vaikka se kestäisi pitempäänkin. Ja sitä suuremmalla syyllä halusin välttää tropit, ettei synnytys pitenisi entisestään.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Myös lääkkeellinen synnytys voi olla täysin NORMAALI, se ei ole automaattisesti epänormaalia.
 
LUONNOLLISEN synnytyksen puolesta!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LUONNOLLISEN synnytyksen puolesta!:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Minkä ihmeen takia haluat välttää "kaikenmaailman mittarit", esim. sikiön sydänkäyrän? Eli mieluummin otat sen riskin että sikiön sydänäänet alkaa heikentyä ja se jää huomaamatta, kun otat "kaikenmaailman mittarin"?

Joo kyllä on mun mielestä vähän liian luomuilua. Sen nyt vielä tajuan jos ei halua lääkitystä jos ei oo pakko ym. Mut toi menee yli hilseen.
JA PYH!!!! Ai että ärsyttää nää tälläiset kommentit!!! et ole kyllä perhetynyt asiaan tai lukenut tarpeeksi, tyypillinen medikaalisen synnytys systeemin aivopesemä yksilö!!!

Lapsen sydänäänet voi kuunnella AIVAN HYVIN dopplerilla, siinä ei ole MITÄÄN vaaraa, päinvastoiin, äiti voi liikkua vapaasti ja snnytys on lapsellekin parempi nopeampi ja lunnollisempi.

Nimimerkki luomuna veteen synnyttänyt!!
Missä saa synnyttää veteen??
esikoinen syntyi ulkomailla, seuraava varmaan saunaan kun en halua tohon kamalaan PÄKSiin
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty.
Jos tuo ei kuulosta ylimieliseltä, niin mikä sitten?
:whistle:
Miten sitä nyt haluaa tulkita. Meitä vaan on erilaisia ja ihmiset kokevat kivun eri tavalla. Toiset ovat kipulääkkeiden suurkuluttajia, esim. nappaavat särkylääkkeen pieneen hedariin ja flunssaan, kun toiset eivät koe sitä tarvitsevansa. Toiset ottavat hammaslääkärissä puudutepiikin, toiset eivät. Toiset eivät kestä yhtään kovakouraista käsittelyä hieronnassa, kun toisten mielestä se taas on ainoa tapa hieroa...Esimerkkejähän riittää.
 
m
No AP, kerrohan missä yhteisössä millä nikillä olet asiasi esittänyt? Voidaan päätellä sitten todellisten todisteiden valossa miten "hyvin" tai "huonosti" olet oman asiasi esittänyt muille. Annappa linkkiä.
 
Just
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En sitten tiedä että miksi tästäkin pitää vääntää kättä?

Itse olen synnyttänyt kaksi lasta ihan luomuna sen vuoksi, että tahdoin mennä niin pitkälle kuin vain suinkin kivunlievitystä ja koska syntyivät nopeasti niin ei niitä sitten tarvittukkaan.
En muutenkaan ole ensimmäisenä ottamassa särkylääkkeitä tai valittamassa lääkärissä kipujani.

Mutta, sitten meitä on toisen kastin ihmisiäkin. Niitä, joille itikan pistoskin tuntuu kuolemalta jne...
heitä varten on kivunlievitykset keksitty
.
:headwall: :headwall: :headwall:

Mä en ymmärrä miksi joillakin naisilla jotka ovat synnyttäneet luomuna on joku hemmetin tarve alentaa niitä jotka ovat käyttäneet sitä kivunlievitystä?? Eikö vain voi jokaanen tehdä OMAT valintansa eikä ketää tarvitte solvata niitten takia? Kun eihän toisen käyttämä kivunlievitys tai sen käyttämättä jättäminen vaikuta siihen OMAAN tilanteeseen mitenkään.
Siksi koska on olemassa kahta lajia äitejä: näitä luomusynnyttäjiä joilla on luonnollisuudessaan aihetta ylpeyteen, ja sitten on ne toisen kastin ihmiset. :D
 
fff
Alkuperäinen kirjoittaja LUONNOLLISEN synnytyksen puolesta!:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Minkä ihmeen takia haluat välttää "kaikenmaailman mittarit", esim. sikiön sydänkäyrän? Eli mieluummin otat sen riskin että sikiön sydänäänet alkaa heikentyä ja se jää huomaamatta, kun otat "kaikenmaailman mittarin"?

Joo kyllä on mun mielestä vähän liian luomuilua. Sen nyt vielä tajuan jos ei halua lääkitystä jos ei oo pakko ym. Mut toi menee yli hilseen.
JA PYH!!!! Ai että ärsyttää nää tälläiset kommentit!!! et ole kyllä perhetynyt asiaan tai lukenut tarpeeksi, tyypillinen medikaalisen synnytys systeemin aivopesemä yksilö!!!

Lapsen sydänäänet voi kuunnella AIVAN HYVIN dopplerilla, siinä ei ole MITÄÄN vaaraa, päinvastoiin, äiti voi liikkua vapaasti ja snnytys on lapsellekin parempi nopeampi ja lunnollisempi.

Nimimerkki luomuna veteen synnyttänyt!!

Kai nyt sentäs kotonas synnytit.
Miksi käytät jtn veen doppleria joka ei ole lainkaan LUONNOLLINEN, LUOMU.
:headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Eli jos esim. menee pitkästi yliaikaseksi niin et halua apua käynnistykseen lääkkeillä?

Ja kyllä se asiaa johonkin muuttaa, jos ensin puhutaan "luonnollisesta synnytyksestä ilman lääkkeitä ja kaikenmaailman mittareita", ja sen jälkeen halutaankin vain ilman kivunlievitystä. Haluatko tikkejä jos repeät, ne ei oo kauheen luonnollisia?

Mä en ymmärrä mikä nimenomaan synnytyksen yhteydessä saa vieroksumaan länsimaista lääketiedettä. Kivunlievitystä ei ole pakko ottaa jos ei koe tarvitsevansa, mutta mun mielestä on omituista jos ei halua varmistua omasta ja lapsensa hyvinvoinnista jos se kerran on melko yksinkertaisesti tehtävissä.
Jos se vaatii paikallaan makaamista vaikka synnyttäjällä olisi kova tarve olla liikkeessä tai edes saada seistä/istua niin siinä kohtaa kyllä tulee tälläkin rouvalla kätilölle sanomista kun menen tätä kakkosta synnyttämään. Vauvan sydänääniä voi aivan hyvin kuunnella dopplerilla. Sydänäänikäyrät on ihan turhia ellei doppler-kuuntelussa ilmene jotain hälyyttävää.

Luonnollinen fysiologinen synnytys tarkoittaa sitä ettei synnytyksen kulkuun puututa toimenpiteillä eikä puudutuksilla JA synnyttäjä saa itse valita missä asennossa hän on tai miten hän liikkuu. Myös ponnistusvaiheessa.
Vauvan sydänääniä voidaan kuunnella just dopplerilla silloin tällöin.

Mun mielestä on aivan ihmeellistä että jos vauvalla SAATTAA olla joku hätä ponnistusvaiheen aikana niin heti pistetään siihen pahimpaan mahdolliseen ponnistusasentoon eli jalat ylös ja selällään. Tällöin joutuu ponnistamaan ylämäkeen (häntäluu huolehtii siitä) ja vauva tulee hitaammin ulos, ei mitään järkeä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kun selkeästi ei ole hyväksyttävää etukäteen suunnitella synnyttävänsä luomusti, niin miksi on yleisesti hyväksyttävää suunnitella ottavansa kaikki mahdolliset lääkitykset? Ei edes harkita luonnollista synnytystä tai perhedytä oikeaan synnyttämiseen, päätetään jo ennen raskautta nykyään, että kaikki mömmöt mulle kiitos, mä oon liian hieno edes harkitakseni normaalia, lääkkeetöntä synnytystä.
Tässäpä hyvä kysymys. Ja jos lapseton ei saa ajatella, että selviää ilman lääkkeitä kivuista niin miksi lapseton saa ajatella, että ne kivut ovat ihan kamalat eikä niistä voi selvitä ilman? Synnytyksestä annetaan niin hirveää kuvaa ihmisille että sitä pidetään jo lähes ylitsepääsemättömänä tapahtumana..
 

Yhteistyössä