miks on niin paha mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos että luitte!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos että luitte!!!

Vieras
ja miksi tuntuu että olen huono äiti(sydämmessä oikein särkee)!!

kerronpa niin ymmärrätte mua paremmin.

meill on 1v ja 2kk ikäinen tyttö,olen ollut halukas imettämään 1,5v ikään asti ja eilen oli mun pahin painajainen,hammaslääkäri laittoi mulle kahta eri antibiootikuuria ja burana 600mg ja sanoi että nyt loppui imetys jos haluan suuni kuntoon.
tyttö huusi 45min eilen iltana ja itki taas tänä iltana kun piti mennä nukkumaan,olen antanut vielä vain nukkumaan menotissin ja nyt loppui heti koko imetys,tuntuu niin pahalta nähdä sitä pientä kun ei ymmärrä miksi äiti lopetti iltasyöttämiset(tissi).

onko teidän lapset huolinut tissin vielä parin viikon päästä jos jollain sama juttu ollut??

olen joutunut pumppamaan ja mietin tässä että on 10pvä:n kuurit,n.12-14pvä:n jälkeen voin imettää taas mutta onko sitten enää mitään järkee siinä???

helpotti kun sai johonkin kirjoittaa tuntemuksensa!!!

Mulla loppui esikoisen kanssa imetys kertaheitolla. Jouduin leikkaukseen ja sain niin vahvat lääkkeet, ettei voinut imettää. Pari viikkoa jaksoin yrittää pumpata, mutta maidontulo hiipui kokonaan. (vauva oli sillon 3kk)

Mies syötti pullosta aluksi useemmin, ettei haistanut tissimaitoa. Ja muutenkaan en leikkauksen jälkeen ollut hyvässä kunnossa.

Mutta älä stressaa! Voithan sä jo hyvällä omallatunnolla lopettaa imetyksen kokonaankin.

Itselläni 1v 2kk "tissifani", joten voin kuvitella tilanteenne! Itse asiassa parisen kuukautta sitten olin itse tutkimuksessa, jota ennen piti ottaa lääkettä, jonka vuoksi taas ei saanut imettää vuorokauteen. Oli todella sydäntäsärkevää kun lapsi itki ja itki... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuvitteletteko tosiaan tuon maailman suurimmaksi ongelmaksi?!

Ongelmiahan riittää niistä suurimmista pienimpiin, jokaiselle oma.

Luulisin, että voit taas aloittaa kuurisi jälkeen, jos siltä tuntuu. Mutta voisi olla hyvä sauma lopettaa imetys. Ei siihen niin pitkään mene. Minä aloin nukuttamaan mahallani ja lapsi vieressä, joten ei päässyt rintaa räpelöimään. Toisena yönä jo meni helpommin, ja ehkä viikon päästä nukahti ihan nopsaan ilman imetystäkin. Kupista maitoa vaan ennen nukkumaanmenoa, huuhtaiset hampit hammasharjalla tai hörpyllä vettä, ja nukkumaan.

Kuvitteletteko tosiaan tuon maailman suurimmaksi ongelmaksi?!

Ongelmiahan riittää niistä suurimmista pienimpiin, jokaiselle oma.

Luulisin, että voit taas aloittaa kuurisi jälkeen, jos siltä tuntuu. Mutta voisi olla hyvä sauma lopettaa imetys. Ei siihen niin pitkään mene. Minä aloin nukuttamaan mahallani ja lapsi vieressä, joten ei päässyt rintaa räpelöimään. Toisena yönä jo meni helpommin, ja ehkä viikon päästä nukahti ihan nopsaan ilman imetystäkin. Kupista maitoa vaan ennen nukkumaanmenoa, huuhtaiset hampit hammasharjalla tai hörpyllä vettä, ja nukkumaan.

mulla mitään kuuria ole. Huolehdi vaan omat lääkkeesi.

Hyvä ikähän tuo on lopettaa imettäminen, kun lapsi on kuitenki noinki iso. Sinuna en yrittäisi lypsää ja jatkaa imetystä lääkekuurin jälkeen. Tuon ikänen lapsi pärjää mainiosti ilman tissiäkin, vaikka aluksihan se tietysti vaatii totuttelemista niin äidiltä kuin lapseltakin.

Tee ihan miltä sinusta tuntuu. Jos haluat koettaa jatkaa imetystä lääkekuurin jälkeen, niin kokeile ihmeessä. Ei sitten ainakaan myöhemmin tarvitse miettiä, että mitä jos olisit kuitenkin...

Yhteistyössä