miks niin moni pelkää sikarokotetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
jos se olis oikeesti vaarallinen ja myrkyllinen. niin ei kai sitä ihmiseen laitettais.

en mä pelkää, mutta en näe mitään järkee rokottaakaan . Tauto ei oel mitään verrattuna esinm noihin polioihin ym

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
No mä ahdistuin siitä, kun uutisissa oli, et ruotsissaa on 5 ihmistä kuollut rokotteen jälkeen. (12h-4vrk rokotteen saannista)

Mun ei olis pitänyt lukea tätä. just otin rokotteen ja lapset kanssa. En varmaan saa nukuttua nyt ensi yönä.

No mä ahdistuin siitä, kun uutisissa oli, et ruotsissaa on 5 ihmistä kuollut rokotteen jälkeen. (12h-4vrk rokotteen saannista)

Mun ei olis pitänyt lukea tätä. just otin rokotteen ja lapset kanssa. En varmaan saa nukuttua nyt ensi yönä.

Siinä jutussakin kumminkin mainittiin, että yhteyttä kuoleman ja rokotteen välillä ei välttämättä ole, mut kauhistuin silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Yx:

Siinä jutussakin kumminkin mainittiin, että yhteyttä kuoleman ja rokotteen välillä ei välttämättä ole, mut kauhistuin silti.
Ok, tää vähän helpotti. Kiitos .

Koska rokotuksen vastustajat saivat mediassa niin paljon tilaa, kun epidemia ei alkanutkaan odotetussa aikataulussa. Valtaväestö, joka ottaa rokotuksen ilman muuta, ei edes alkanut keskustelemaan asiasta, vaan suhtautuivat järkevästi elämäänsä jatkaen koko asiaan. Niinpä vastustajat saivat yksin elämöidä ja tuoda mielipiteensä julkisuuteen.
Lisäksi media ei tietenkään ollut kiinnostunut valtaväestön mielipiteestä, kun siitä ei revitä lööppejä. Vasta viime päivinä on asiantuntijat alkaneet tulla esiin rokotuksen puolesta ja perustellen, kun niillä on ollut kädet täynnä työtä koko rokotuksen valmistelussa kansan parhaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Yx:
Alkuperäinen kirjoittaja .:

Aivan totta, tiedän tämänkin, mutta ihminen kun on mikä on..

Sehän ei ole selvinnyt, ovatko kuolleet rokotuksen vuoksi vai siitä huolimatta, kun rokote ei ehtinyt vielä tehoamaan. Ruotsissakaan ei perusterveitä ole vielä rokotettu. Ainoastaan riskiryhmiä.

Huomenna menen piikille. LA on 28.11 ja arveluttaahan se kun menee ensin pari viikkoa ennen kuin rokotus alkaa edes vaikuttaa ja sitten LA on tosi lähellä. Mutta jos sitä ei ottas ja sitten saisi possuflunssan niin tuntuu, että niin suurta riskiä ei vauvan takia uskalla ottaa...

Eli huomenna käsi on kai kipeä, siihen voi tulla paikallistulehdus ja mahdollisesti lämpöilee, muita oireita en taida alkaa odottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jokke:
on siihen todellakin kuollut ja pitkällä tähtäimellä saattaa aiheuttaa muutakin paskaa

Juuri esimerkiks tällasten "faktojen" takia! Mihin sä perustat tämän kevyehkön väitteesi? Annas tilastoja kuinka moni on todistettavasti rokotteeseen kuollut kun niin varma asiastasi olet?

Ihmiset uskoo liikaa perusteettomia väitteitä ja turhat lietsonnat luo massahysteriaa; paniikki. Älkää lukeko tällasia keskusteluja jos ootte vietävissä. Perustakaa mielipiteenne faktoihin älkääkä mielipiteisiin. Kyllä niitä löytää muualta kuin keskustelupalstoilta kun vaan haluaa etsiä. Niiden perusteella voi sitten muodostaa mielipiteensä rokotteesta ja itse taudista.

Mä näin jo kesällä unen, että kaikki jotka sen ottaa kuolee. Se uni kai pelottaa :D
Rokotetta ei myöskään ole tarpeeksi tutkittu eikä ole vielä tuloksia miten se voi myöhemmin vaikuttaa. Muutenkin koko sikaflunssa on yhtä hyseriaa ja pelottelua, ei siihen rokotteita tarvita.

Siksi koska koko tauti on outo, jostain labrasta tahallaan päästetty jotta ihmiskuntaa harvennettaisiin "luonnollisin keinoin"?
Ja se, että rokote oli valmis ennekuin ensimmäinen sikainflenssatapaus edes todettiin. Miten se on mahdollista jos kyse on luonnon luomasta taudosta?

mies sanoi, ettei tod. ota rokotetta vaikka lievä astma. käy kuulma hakemassa alkosta lääkettä jos nokka alkaa tuhista... :) 10kk tytölle ei ainakaan olla vielä ottamassa rokotetta, pelottaa nimittäin että haitat suuremmat kuin hyödyt...

Yhteistyössä