Miks näytetään keskellä päivää lähikuvaa synnytyksestä?

• Viestiketjun aloittaja Mun mielipide
  • Ensimmäinen viesti
Mun mielipide
Enpä haluaisi, että koululaiset (ainakaan omani) sattuvat kanavalle ja näkevät noinkin tarkkaan mitä se on!! (nelosen vauva tulossa)

Äsken näytettiin ihan läheltä, kun vauvan pää oli ulkona ja äidin 'alaosastot' oli myös hyvin edustettuina :x

Kyllä mä itse kestän kattella, kun olen 2 synnyttänyt, mutta ei ihme jos alkaa tytöissä oleen synnytyskammoisia kun jo lapsena voi nähdä tota touhua!

hohhoi
No, jospa tyttös pitää ehkäisystä sitten huolen teini-iässä :D

Vakavasti puhuen, en näe synnytyksessä yhtään mitään pahaa, ettei sitä voisi tv:ssä näyttää ihan mihin aikaan päivästä tahansa. Kannattaa varmaan ne omat mussut pitää pois sen tv:n pahoista vaikutuksista jos noinkin luonnollinen asia huolettaa. Siellä kun on pahempaakin, mm. uutiset joissa näytetään sotaa jne.
En kattonut kyseistä jaksoa, mutta muuten sarjaa seuranneena siinä ei kyllä ole ikinä näytetty kunnolla äidin "värkkiä".. Jospa tää jakso oli sitten kumma poikkeus, tarviikin kattoo huomenaamulla uusinta :D

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
En kattonut kyseistä jaksoa, mutta muuten sarjaa seuranneena siinä ei kyllä ole ikinä näytetty kunnolla äidin "värkkiä".. Jospa tää jakso oli sitten kumma poikkeus, tarviikin kattoo huomenaamulla uusinta :D
Ainakin kerran on tullut jakso missä se näytettiin ihan suoraan juuri kun lapsi tuli ulos sieltä. En tiedä oliko tuo tämän päiväinen jakso.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
no vahdi lapsiasi!!!!!!
Tietenkin vahdin. Aina saakin pelätä, jos vaikka ovat kipeänä kotona ja katsovat "nauhalta" jotain, ettei sitten lopuksi pölähdä tuolle kanavalle ja ohjelmalle.

Olisitteko itse halunneet nähdä tuota esim. 7-vuotiaana?

Ajattelen ihan muidenkin lapsia tässä... voi olla pelottavaa nähdä, kun äiti huutaa ja vauva puskee alapäästä.

menia
Mun mielestäni vaan hyvä asia, että kaunistelematta näytetään. Se on sitä paitsi ihan luonnollista. Ei lapsia tarvitse varjella tällaisilta luonnollisilta elämän tosiasioilta. Oma poikani saa katsella ihan rauhassa ja olen jopa tyytyväinen, jos sattuu esittämään jopa kysymyksiä siitä, mitä telkkarissa tapahtuu.

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja just:
no vahdi lapsiasi!!!!!!
Tietenkin vahdin. Aina saakin pelätä, jos vaikka ovat kipeänä kotona ja katsovat "nauhalta" jotain, ettei sitten lopuksi pölähdä tuolle kanavalle ja ohjelmalle.

Olisitteko itse halunneet nähdä tuota esim. 7-vuotiaana?

Ajattelen ihan muidenkin lapsia tässä... voi olla pelottavaa nähdä, kun äiti huutaa ja vauva puskee alapäästä.
Nykyään pitää eristää kuolevat ja syntyvät jonnekin pois muiden silmistä. Ennen vanhaan lapset näkivät kotieläintenkin synnytyksiä monta kertaa vuodessa. Ei se nyt niin erikoista ole.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kyllä minusta nuo synnytykset ovat viimeisin asia, joka pitää sensuroida. Mitä pahaa siinä sitten on?
No ei ole pahaa, meille aikuisille.

Et ehkä ymmärrä, että kovan kivun ja veren näkeminen voi olla lapsesta pelottavaa.

höh
Mitä kamalaa synnytyksessä on, varsinkin tollaisissa jotka sujuvat ihan ongelmitta?
Mun 11v tyttöni sattui paikalle, kun selailin kanavia ja halusi itse katsoa tuon ohjelman. Siinä sitten katsottiin, juteltiin vauvoista, synnyttämisestä ja kaikesta. Eikä hänelle ainakaan taatusti jäänyt mitään kauhua hommaa kohtaan, päinvastoin oli ihan viehättynyt siitä, kun näki miten lapsi syntyy ja niistä pienistä vastasyntyneistä vauvoista :)

vieras
No voi elämä.. huolet ne on sullaki :)

Sensuroisitko myös kaikki luonto-ohjelmat joissa eläimet synnyttää? Ettei vaan lapset käsitä mistä on kysymys? :)

Tuskinpa tuosta mikään synnytyspelko iskee.. tuntematon yleensä pelottaa paljon enemmän, ei se, mistä ihmisellä on joku käsitys. Jos lapsi on jo sen ikäinen, että itsekseen saa katsella telkkaria, pitäisin tollaista jo ihan soveliaana. Ihan taaperolle voi tietysti näyttää vähän pelottavalta, mutta muista syistä kuin siitä, että saisi synnytyspelos - lähinnä siksi, ettei ehkä käsitä, mistä on ylipäätään kyse.

Huhheijaa vaan taas
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Ei ne traumoja saa. Olen ihan varma. :)
Ihan luonnollinen juttu se synnytys. Ei kaiken tarvi näyttää kivalle.
Täysi peesi...
Pussissa kasvattajat vauhdissa taas....
Kannattais sitoa lasten silmätkin esim. kauppaan mennessä, etteivät lue keltaisen lehdistön lööppejä jne....

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Nykyään pitää eristää kuolevat ja syntyvät jonnekin pois muiden silmistä. Ennen vanhaan lapset näkivät kotieläintenkin synnytyksiä monta kertaa vuodessa. Ei se nyt niin erikoista ole.
Ihan samaa mieltä. Sen sijaan monesta tuntuu olevan normaalia, että lapset seuraavat sarjoja, joissa vaihdetaan kumppania kuin sukkia, petetään, jätetään, valehdellaan jne jne.. niinkuin näissä suomalaisissakin saippuasarjoissa nyt tehdään. SE ei mun mielestä ole normaalia eikä kuulu lapsen silmille tai korville. Synnyttäminen ja kuoleminen sen sijaan on ihan normi juttuja. Tottakai ne saattaa lapsia ihmetyttää ja pelottaakin, mutta niistä pitää vaan puhua lapsille.

Yhteistyössä