Miks nää sunnuntait on niin perseestä... *ei mitään järkevää asiaa*

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Se ois IHANAA ku joku tulis käymään, mut jostain syystä mä olen varmaan niin epäsosiaalinen,etten oo saanu tämmösiä tuttavuuksia aikaseksi jotka tykkäis vierailla sunnuntaisin tai muulloinkaan.
Jotenkin sitte taas jos ite lähtis kylään, niin ärsyttäis jo valmiiks se kaikki valmistautuminen siihen lähtöön :D
Että mä olen hankala :D
Mulla varmimmin päivälliskutsuun vastaavat on likka (opiskelija ) ja "ottopoika" (asuntovelkainen sinkku ) ja heitä aika usein kutsunkin syömään. Eli heille sopii lähes aina. Systerin kanssa vietin aikoinaan paljon aikaa sunnuntaisin, mutta nyt siskonlikan harrastus vie käytännöllisesti katsoen kaikki viikonloput tai sitten systeri lähtee mökille. Välillä kutsun vanhempani syömään ja nyt viime aikoina olen kutsunut siskonpoikaa ihan vaan yksikseen, kun on siirtynyt persaukisten opiskelijoiden kastiin ja ilmainen ruoka kelpaa paremmin kuin hyvin :D

 
:hug: No,mutta mitäs se Saapis täällä nyt on niin masentuneen kuuloinen? Eikö sitä miestä saisi sunnuntaina lähtemään johonkin,vaikka kirppiskierrokselle,kahveille tai vaan ajelmaan?
Taikka sitten olisitte perheen parissa sunnuntaina,lepäilisitte,taikka touhuisitte kaikki yhdessä,pelaisitte,kattoisitte elokuvaa tms?? Ja eikös sinulla ole ketään kaveria jonka luo menisit vaikka ihan yksin tai vain yhden lapsen kanssa käymään,entäs tuo "irkku"?? Taikka sitten sanot sille miehelle,että ei sunnuntaina kokopäivää räplää niitä autoja?
Minä kyllä tykkään sunnuntaista,vaikka tuleekin usein tehtyä niitä rästihommia,mutta teen ne heti aamupäivästä,niin voin sitten sen jälkeen ottaa rennommin,katsoa töllöä,kun tulee suosikkiohjelmiakin esim pieni talo preerialla ja fraiser yms.
Asiasta kolmanteen,minkä ikäinen sinun nuorin lapsi on nyt?
T:Sari-Lopenmamma. :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
:hug: No,mutta mitäs se Saapis täällä nyt on niin masentuneen kuuloinen? Eikö sitä miestä saisi sunnuntaina lähtemään johonkin,vaikka kirppiskierrokselle,kahveille tai vaan ajelmaan?
Taikka sitten olisitte perheen parissa sunnuntaina,lepäilisitte,taikka touhuisitte kaikki yhdessä,pelaisitte,kattoisitte elokuvaa tms?? Ja eikös sinulla ole ketään kaveria jonka luo menisit vaikka ihan yksin tai vain yhden lapsen kanssa käymään,entäs tuo "irkku"?? Taikka sitten sanot sille miehelle,että ei sunnuntaina kokopäivää räplää niitä autoja?
Minä kyllä tykkään sunnuntaista,vaikka tuleekin usein tehtyä niitä rästihommia,mutta teen ne heti aamupäivästä,niin voin sitten sen jälkeen ottaa rennommin,katsoa töllöä,kun tulee suosikkiohjelmiakin esim pieni talo preerialla ja fraiser yms.
Asiasta kolmanteen,minkä ikäinen sinun nuorin lapsi on nyt?
T:Sari-Lopenmamma. :wave:
Heh, Saapis täällä vaan purnaa joo :D
Lapsetkaan ei vielä halunneet sisälle :D Eli ruoka odotelkoon sitte :D
Mun mies ei voi sietää kirpputoreja, eikä huvikseen kahvitteluja, saatikka että tän poppoon kanssa jaksais lähtee "huvikseen ajelemaan" :D
Mä en voi sietää telkkarin katselua päivisin :whistle: Joten elokuvat ei passaa eikä muutkaan hömppäsarjat jotka tulee päivisin. Nään punasta jos joku avaa telkkarin KESKELLÄ PÄIVÄÄ :D
Irkun luo voiski mennä, mutta ku se auto on miehellä, saatikka että mä lähtisin yksinäni sitte käymään jonku luo kylässä ja mies kotona. Koska en siedä sitä itsekään,että jään kotiin, niin en voi tehdä sitä toisellekaan, koska, sittenhän mä oon samanlainen ?!?
Niin ja jos sanon miehelle,ettei räplää niitä autojaan niin paljoo, niin sittenhän se makaa kotona ja kattoo telkkua ??!?!! :snotty:
Enkä mä toisaalta sillee jaksa sitä "yhessä tekemistäkään". Ku mä teen sitä kuitenkin yksin lastenkin kanssa. Olis ihan oikeen että mies menis jonnekki lasten kanssa ja äiti jäis kirjan kanssa kotiin (no joo, ei sekään kyllä oo hyvä idea :D )

Mä oon vaan hankala... :LOL:
Ai niin, meidän Jesse täytti joulukuussa 1v... iso poika jo ;) :D
 
Gluteus maximus
Olet tylsistynyt tuohon elämään. Sama oli minulla kotona ollessa. mikään ei tuntunut miltään, ei lomat, ei juhlapyhät, ei mikään, ei ollut mitään odotettavaa jne. Oli todella tympeetä. Nyt kun käyn töissä niin on aina jotain mitä odottaa, vaikka kevättä =)

Mietin vaan miten rikki teidän auto on kun sitä pitää joka päivä korjata? :eek:
 
wb
mä oon ajatellu sellaista että sovittais vähintään yksi ilta viikkoon ku saisin olla yksin ja mennä minne haluun, kaveril on semmoine järjestys että molemmilla on yksi vapaailta viikossa. tuntuu oudolta miten voi miehen osalta pitää paikkaansa mut vissiin toimii. ettei joka ilta saa olla pois.
ja kotihommat meilki menee mun hommiks,viimeks tänään meni hermot ihan täysin ja vieläki ollaan mykkäkoulussa. mies lepää ja mä hoidan tyttöö..
arjen jakaminen on yllättävän vaikeeta...
mua on kans tympinyt tänään ihan urakalla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Olet tylsistynyt tuohon elämään. Sama oli minulla kotona ollessa. mikään ei tuntunut miltään, ei lomat, ei juhlapyhät, ei mikään, ei ollut mitään odotettavaa jne. Oli todella tympeetä. Nyt kun käyn töissä niin on aina jotain mitä odottaa, vaikka kevättä =)

Mietin vaan miten rikki teidän auto on kun sitä pitää joka päivä korjata? :eek:
Ei meidän auto rikki olekaan... Ne on nuo miehen harrastevehkeet joita se räplää.. AINA... ja jos se saa jonkun kuntoon, niin kohta sillä on uus projekti. Ne on siis hänen harrastuksensa, jos näin voi sanoa... =)
Meidän oma perheen auto käy ja kukkuu kyllä ihan hyvin, sillä se mies nytkin on siellä autojaan remppaamassa :D
Asutaan vuokralla, niin täällä ei oo omassa pihassa mahdollisuus purkaa autoa palasiksi... =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja wb:
mä oon ajatellu sellaista että sovittais vähintään yksi ilta viikkoon ku saisin olla yksin ja mennä minne haluun, kaveril on semmoine järjestys että molemmilla on yksi vapaailta viikossa. tuntuu oudolta miten voi miehen osalta pitää paikkaansa mut vissiin toimii. ettei joka ilta saa olla pois.
ja kotihommat meilki menee mun hommiks,viimeks tänään meni hermot ihan täysin ja vieläki ollaan mykkäkoulussa. mies lepää ja mä hoidan tyttöö..
arjen jakaminen on yllättävän vaikeeta...
mua on kans tympinyt tänään ihan urakalla!
No kai mäkin tavallaan semmoisen saisin, mut sit mulle tulee hirveen itsekäs paska olo ja en haluakkaan sitte lähtee mihinkään jne jne jne...
Mun äiti on kyllä hyvin saanu tonne pääkoppaan ängettyä,että äiti on aina lasten kanssa, lapset on aina kotona. Äidin paikka on kotona, lasten paikka on kotona. Miehestä viis, mut äiti tekee sitä ja tätä ja tota ja tuota ja näitä ja niitä ja :D
Olen välillä ryhdistäytyny ja lähteny jonnekin, mutta ku sillä miehellä on aina täällä kaikki päin persettä ku oon poissa, niin ei se kyllä oikeesti ole kivaa.
Ehkä nyt voiskin toimia paremmin kun tuo meidän nuorin on noinkin "vanha" ja tulee jopa isin kanssa toimeenkin paremmin. Mutta ku tuo mies on niin tohelo,että jos se on lasten kanssa kotona niin se tekee samat asiat kuin mä oisin kotona (makaa ja kattoo telkkua, tai istuu koneella eikä puhu/tee lasten kanssa mitään,ellei sen oikeesti ole pakko).
 
:/ no voi sentäs,kyllä sinun minun mielestäni pitäisi ottaa/saada omaa aikaa,edes muutama tunti viikossa,ja sitten otat sen auton alle ja hurautat vaikka sinne "irkulle",ei lie pitkä matka?
eikä siitä tarvi tulla syyllinen olo,jos lapset on miehen kanssa ja sinä pari tuntia muualla,kuullostaa kyllä hassulle,laitat vaikka kodin semmoiseen ojennukseen,että voit ??mennä,jos se sinua häiritsee,tai KÄSKET miehen siivota mahdolliset tulevat sotkut??
Kyllä sen miehenkin täytyy osallistua lasten hoitoon ja viettää aikaa heidän kanssa,yhteiset lapsethan ne ovat,ei reilua jos hän makaa vaan sohvalla ja kattoo töllöä tai on koneella. :eek:
Tässä olisi teillä kyllä keskustelun paikka?? Tai mitäs jos menist töihin,vaikka vaan muutamana iltana viikossa,se varmasti sinua piristäisi??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
:/ no voi sentäs,kyllä sinun minun mielestäni pitäisi ottaa/saada omaa aikaa,edes muutama tunti viikossa,ja sitten otat sen auton alle ja hurautat vaikka sinne "irkulle",ei lie pitkä matka?
eikä siitä tarvi tulla syyllinen olo,jos lapset on miehen kanssa ja sinä pari tuntia muualla,kuullostaa kyllä hassulle,laitat vaikka kodin semmoiseen ojennukseen,että voit ??mennä,jos se sinua häiritsee,tai KÄSKET miehen siivota mahdolliset tulevat sotkut??
Kyllä sen miehenkin täytyy osallistua lasten hoitoon ja viettää aikaa heidän kanssa,yhteiset lapsethan ne ovat,ei reilua jos hän makaa vaan sohvalla ja kattoo töllöä tai on koneella. :eek:
Tässä olisi teillä kyllä keskustelun paikka?? Tai mitäs jos menist töihin,vaikka vaan muutamana iltana viikossa,se varmasti sinua piristäisi??
Ei se mun auta täällä siivota ja sitte lähteä. Se on se mun oloni että mä en voi lähteä, koska en itekään tykkää siitä että toinen vaan menee menojaan ja aina lapset on mun kanssa kotona.
En minä ala isoa miestä käskemään siivoomaan, ja aina kun tuun kotiin niin se sanoo.että ei hällä oo ollu AIKAA siivota, ku lapset on koko ajan jotain pyytäneet (ha ha ha IHANKS TOSI :D )

Kiitos sulle kuitenkin... Nuo työkuviot ei sovi suunnitelmiin ainakaan ennen ku mies palaa töihin tai jonnekin,että tietää sitte sen kuviot.
 
vieras
No kyllä mukain ahdistais jos mun elämä olis yhtä ysitoikkoista ja kuivaa kun sun! Mene edes ulos lenkille, sähän voit hyvin jättää lapset sen huomaan kun se "vaan makaa".
Musta sunnuntait on ihania, niinkuin viikonloput yleensäkin :)
 
elina
Tiätkö, Saapiskisu, mä olin aivan tismalleen samanlainen!!
Oikeesti.
Mulla aivan jeesuksesti v***tutti sunnuntait.
Mutta sitten mie aloin lenkkeileen..ja energiataso alko muutenki pikkkuhiljaa nousta. Aloitin samalla syömään Mivitotalia.
Ja mie siis ihan kävellen lenkkeilen, en mitää hikijytää!!

Tänään mie aamusta lähitn hiihtämään pojan ja laverin kanssa. Ei hiihetty ku jottai 4 km mutta kuiteskii. Sitten kotosalla siivosin vessan ja imuroin ja laittelin pari konetta pyykkiä ja pyyhkeilin pölyjä..Sit sain päähäni tehä hiivaleipätaikinan. Litran taikinasta väänsin leipiä ja sitten kaveri soitti josko kävästäis vielä pikkukävelylenkillä..? JUU!
Käytiin keskustassa kaupassa ja käveltiin sellaset 4km.
Sit tuoretta leipää napaan ja suihkuun,sekä ananassiiderin kanssa koneelle!
Tiekkö nyt on niin mukava olo.
Lähde liikkeelle! Ja laita se mies oleen lasten kanssa!!
Voisin lyyä vetoa että elosi piristyy!! *hali*
 
elina
Alkuperäinen kirjoittaja elina:
Tiätkö, Saapiskisu, mä olin aivan tismalleen samanlainen!!
Oikeesti.
Mulla aivan jeesuksesti v***tutti sunnuntait.
Mutta sitten mie aloin lenkkeileen..ja energiataso alko muutenki pikkkuhiljaa nousta. Aloitin samalla syömään Mivitotalia.
Ja mie siis ihan kävellen lenkkeilen, en mitää hikijytää!!

Tänään mie aamusta lähitn hiihtämään pojan ja laverin kanssa. Ei hiihetty ku jottai 4 km mutta kuiteskii. Sitten kotosalla siivosin vessan ja imuroin ja laittelin pari konetta pyykkiä ja pyyhkeilin pölyjä..Sit sain päähäni tehä hiivaleipätaikinan. Litran taikinasta väänsin leipiä ja sitten kaveri soitti josko kävästäis vielä pikkukävelylenkillä..? JUU!
Käytiin keskustassa kaupassa ja käveltiin sellaset 4km.
Sit tuoretta leipää napaan ja suihkuun,sekä ananassiiderin kanssa koneelle!
Tiekkö nyt on niin mukava olo.
Lähde liikkeelle! Ja laita se mies oleen lasten kanssa!!
Voisin lyyä vetoa että elosi piristyy!! *hali*
*hih* Kaverin kanssa lähin hiihtään, en suinkaan Laverin ;)
 
Boogyman
Mä taas nautin sunnuntaista kun normaalisti on treenit...tosin nyt joutuu lepäilemään taas....tosin muuten olen ihan kiinni tuossa harrastuksessani. Mä en selviäis ilman :D
 
Tunnistan aika monta omaa harmitustani. Elokuvia en halua katsoa päivällä, koska silloin minua harmittaa suunnattomasti ne keskeytykset, joita lapsiperheessä väkistenkin on. Tai se, että miehen on katsottava kesken elokuvan tekstitv:ltä urheilu-uutiset.

Toisen laiskottelu käy silloin kateeksi kun itselläni ei ole siihen mahdollisuutta. Minulla ei ole taitoa kunnolla rentoutua, kun olen kumminkin valppaana auttamaan lapsia ties missä asioissa.
 
Lunatic
En tiedä, mutta mua alko tympäännyttämään jo koko teiän elämä.
Miksei se ukkos tee niitä rästikotitöitä ollenkaan ja miksei sun mielestä viikonloppusin sais maata? Opettele sinäkin laiskottelemaan. En nyt ymmärrä yhtään teiän elämää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En tiedä, mutta mua alko tympäännyttämään jo koko teiän elämä.
Miksei se ukkos tee niitä rästikotitöitä ollenkaan ja miksei sun mielestä viikonloppusin sais maata? Opettele sinäkin laiskottelemaan. En nyt ymmärrä yhtään teiän elämää.
Ap:stä en tiedä, mutta minun kahdallani osuit ainakin ihan nappiin. Laiskottelua ja töiden jakamista on minun harjoiteltava lisää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En tiedä, mutta mua alko tympäännyttämään jo koko teiän elämä.
Miksei se ukkos tee niitä rästikotitöitä ollenkaan ja miksei sun mielestä viikonloppusin sais maata? Opettele sinäkin laiskottelemaan. En nyt ymmärrä yhtään teiän elämää.
Ap:stä en tiedä, mutta minun kahdallani osuit ainakin ihan nappiin. Laiskottelua ja töiden jakamista on minun harjoiteltava lisää.
Ai suakin :D
EI kun oikeesti, tekee se ukkoki välillä kotihommia, esim tiskikonetta hoitelee aina välillä. Mut se että jos se nyt sitte hoitaa tiskit sunnuntaisin, niin se on aika pieni osa siitä, mitä kaikkea pitää kuitenkin tehdä. Ettei maanantaina iske vielä kauheempi "masennus" :D
Miksei sais maata, no en mä kielläkkään ettei sais maata, mut jos koko viikonloppu pitää maata, niin mitä hemmetin ideaa siinä on ? Maata? Siis lojua sängyssä, johon kuitenkin yöks pääsee makaamaan, niin makaa siinä sitte vielä päivänkin... ? Ei niinku ei... ei mene jakeluun... :D Kipeenä oon pari kertaa maannu, ja todennu,ettei se sovi mulle, koska mua ärsyttää sillonkin kaikki ne hommat mitkä seisoo kun minä MAKAAN!!!
Ja ei, en ole siivousfriikki, eikä meillä oo ikinä siistiä tai edes puhdasta... Meillä on aina kauhee kaaos ja se kaaos vaan pahenee jos mä en tee MITÄÄN :D Kertakaikkiaan siitä ei nyt pääse yli eikä ympäri.

Vaikka mun pitäiski oppia rentoutumaan niin makaamaan musta ei siltikään ole, mun mielestä päivä on pantu hukkaan jos se on käytetty makaamiseen...

Joo ja sille joka ehotti lenkkeilyä, tekis varmaan joo näille kiloillekki terää tommonen lenkkeily. Mut ku mun pitäis aina lähtee sinne sillon ku lapset nukkuu ja mies on kotona. Niin jotenkin sitte siihen aikaan ei enää jaksa.
Vaikka en mä väsyny ole, ei vaan saa itestään irti enää sitte.
Ja huom. se mies on edelleen samalla reisullaan sitä autoaan ropaamassa, lapset oon laittanu nukkumaan ja nyt pitäis vielä tyhjentää tiskikone ja täyttää se ja lätkiä noi kuivat pyykit kaappiin ja märät kuivamaan, niin vois ootella sitä huomisaamuaki. Mut tuntien kyllä noikin voi jäädä tekemättä, ku mua vaan tympii..
Toisaalta oon jo paremmilla mielin, sillä tää päivä on melkeen loppu... :D JEE!

Kiitos teille =)
 

Yhteistyössä